Pro nový DeLorean už se vybírá motor. Výkon přesáhne 260 koní

Pro nový DeLorean už se vybírá motor. Výkon přesáhne 260 koní

Určitě jste zaznamenali, že texaská automobilka DeLorean Motor Company připravuje na konec tohoto roku malosériovou výrobu klasického DeLoreanu DMC-12, který se proslavil především díky trilogii Návrat do budoucnosti. Nové americké zákony totiž umožňují výrobu takových aut, pokud produkce nepřesáhne 325 aut ročně.

DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

To ani nová automobilka DeLorean nemá v plánu a tvrdí, že bude ráda, když ročně smontuje asi 300 aut za cenu okolo 100 000 dolarů (2 400 000 korun). Už je prakticky hotový rám a podvozek, dokončují se první nové karoserie a pracuje se na interiéru.

Důležitou součástí je samozřejmě motor a DeLorean nyní vybírá z posledních dvou kandidátů. Motory se nyní testují v laboratoři a v následujících týdnech se během testů v autě rozhodne, který dodavatel motorů bude nakonec vybrán.

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Starý DeLorean měl atmosférický šestiválec 2,85 l, který vznikl ve spolupráci Renaultu, Peugeot a Volva. Výkon dosahoval na mrzkých 97 kW (132 k) v 5500 ot./min. a točivý moment měl hodnotu 207 Nm v 2750 ot./min. Nový motor se s výkonem dostane na více než dvojnásobek.

Kvůli silnějšímu motoru dostane nový DeLorean také větší brzdy, což si vynutí výrobu úplně nových 17" a 18" ráfků kol podle původního designu. Zajímavé je, že převodovka zůstane vlastně původní pětistupňová manuální, ale projde zásadní přestavbou. Více informací se dozvíme zhruba za dva měsíce, kdy by se měl představit první předprodukční prototyp.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků