Pro nový DeLorean už se vybírá motor. Výkon přesáhne 260 koní

Pro nový DeLorean už se vybírá motor. Výkon přesáhne 260 koní

Určitě jste zaznamenali, že texaská automobilka DeLorean Motor Company připravuje na konec tohoto roku malosériovou výrobu klasického DeLoreanu DMC-12, který se proslavil především díky trilogii Návrat do budoucnosti. Nové americké zákony totiž umožňují výrobu takových aut, pokud produkce nepřesáhne 325 aut ročně.

DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

DeLorean se vrátí do budoucnosti! Bude se vyrábět jako replika

To ani nová automobilka DeLorean nemá v plánu a tvrdí, že bude ráda, když ročně smontuje asi 300 aut za cenu okolo 100 000 dolarů (2 400 000 korun). Už je prakticky hotový rám a podvozek, dokončují se první nové karoserie a pracuje se na interiéru.

Důležitou součástí je samozřejmě motor a DeLorean nyní vybírá z posledních dvou kandidátů. Motory se nyní testují v laboratoři a v následujících týdnech se během testů v autě rozhodne, který dodavatel motorů bude nakonec vybrán.

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Starý DeLorean měl atmosférický šestiválec 2,85 l, který vznikl ve spolupráci Renaultu, Peugeot a Volva. Výkon dosahoval na mrzkých 97 kW (132 k) v 5500 ot./min. a točivý moment měl hodnotu 207 Nm v 2750 ot./min. Nový motor se s výkonem dostane na více než dvojnásobek.

Kvůli silnějšímu motoru dostane nový DeLorean také větší brzdy, což si vynutí výrobu úplně nových 17" a 18" ráfků kol podle původního designu. Zajímavé je, že převodovka zůstane vlastně původní pětistupňová manuální, ale projde zásadní přestavbou. Více informací se dozvíme zhruba za dva měsíce, kdy by se měl představit první předprodukční prototyp.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků