Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

37 komentářů

Tomáš
28. června • 11:39

Dobrý den,prvně - mám Vaše články v oblibě, za normálních okolností kvalitní a zajímavý zdroj informací.Každopádně, po přečtení tohoto příspěvku, jsem si na chvíli nebyl jist, jestli není 1. dubna :).Neověřil jsem si ale informaci a předal ji dál, tak jsem teď trochu za blbce.Inu, teď uż jsem si ji ověřil z více zdrojů a je to 1150 Nm.Stále úctyhodná hodnota :)K těm 10 000 Nm by patřilo nejspíš 7 200 hp, ale to by se jim do pětky těžko vešlo.Jsem zvědav, jestli to opravíte,
s pozdravem,Tomáš

Tomáš
28. června • 11:55

Aha, tak to není úplně mimo,
omlouvám se,
ale je to hodně zavádějící interpretace:"A BMW engineer originally told me the torque output was "around 10,000 Newton-meters on the axles," which would equate to an absolutely staggering 7,357 pound-feet. A different engineer clarified that the actual powertrain torque is "1,150 Newton-meters," or 848 pound-feet. Axle torque, or wheel torque, is different from the actual power being produced from the motors themselves; Jason Fenske from Engineering Explained does a good job of breaking down the difference. In other words, while the 7,357-pound-feet number is technically correct, the 848-pound-feet number is more accurate."(https://www.cnet.com/google-amp/news/bmw-5-ser...

petr r. (petrumr)
26. června • 19:18

manažeři mají už výběr a požadavek na dotaci elektrokár se může psát, škoda, že je to jen pro firmy, tych až 75% dotací je dobrý.:-/

WTF
26. června • 18:41

Už bylo načase aby někdo ve sprintu natrhnul Tesle pr.el.

mpolan
27. června • 14:50

Dej vědět, až se to bude taky konečně prodávat.

Petr
26. června • 20:56

WTF. uz bylo na case aby rodiny auto stredni tridy dostalo na frak od fosil supersportu.... A kdo bude narazet na stredni tridu tak si zjistete ze octavka v kombiku a plny palbe stoji stejne jak t 3 v usa. Srovnavejte vykony těchto aut a to klidne i v zatackach.

WTF
26. června • 21:39

Poenta???B-]

bzzz
26. června • 19:57

A pak si je namaze na chleba Rimac nebo nekdo jiny ;-)

jozka
26. června • 20:32

Nedej priroda aby nekdo Rimacu polozil pred naraznik zatacku :-)

Frankie
26. června • 21:40

To pak vyráží hasiči.;-)

Petr
26. června • 20:51

Nedej boze kdyby nekdo polozil pred fosil mondeo zatacku. Chcete srovnavat soucasny el auta stedni tridy s fosilnima supetsportama s podvozkem delanym na okruh?

josephko
26. června • 18:21

Elektrina nemá alternatívu - ani pri športových autách. Už z princípu superšportové spaľováky nemôžu konkurovať jazdným vlastnostiam superšportových elektromobilov.
Kto by sa chcel v budúcnosti chváliť nadupaným BMW M či Mercedesom AMG, ktoré by mohlo byť porazené aj o 2 triedy menším a hlavne lacnejším elektroautom?
Zdvojnásobiť či dokonca strojnásobiť výkon u elektromobilu je totiž podstatne jednoduchšie a lacnejšie ako urobiť to isté so spaľovákom. A nielen pri výrobe, ale aj pri neskoršej údržbe.

.,.
27. června • 8:30

Víš ty kluku ekonomickej, že sportovní auto není jenom o výkonu, ale hlavně o ovladatelnosti. K čemu ti bude 1000koni výkonu, když na jeden litr paliva s sebou musíš vláčet 20kg baterek ? Kolik baterek bys asi potřeboval na takových 20,30, nebo dokonce 50 okruhů? Ale sni dál o té tvé super Sportovní 2.5tuny těžké krávě , která sice umí akcelerovat, ale běda když přijde zatáčka, či esíčko ....

JohnST
26. června • 15:34

To s tym tocivym momentom je samozrejme hovadina. Redaktor asi pred tym prispieval do rubriky varenie a teraz ho preradili na auta.:-D

Kejsy
26. června • 15:18

To je z toho horka.

runner42
26. června • 14:50

"Kombinovaný výkon všech motorů dělá dohromady 720 koní a a točivý moment má pěkně kulaťoučkých 10.000 N.m. Těžko uvěřitelná hodnota, že?"Točivý moment měřený kdy a kde? Něco jako na kolech, takze 4x 2500 Nm bez znalosti otáček, takže číslo absolutně k ho*nu?Vám se v redakci s tou elektrorevolucí nějak změkly mozky, ne?

E430
26. června • 16:11

Elektromotory mají v podstatě konstantní hodnotu točivého momentu od 0 otáček, takže k ho*nu je spíš tvůj příspěvek.

asd
26. června • 16:25

Tvl...ty se na pár křivek a odstavců encyklopedie podívej, než začneš psát. Začni třeba s pojmem odbuzování :-D

Petr
26. června • 20:47

Chytroline.Elektromotor ma max toc. moment konstantni od min otacek. Narozdil od spalovaku ktere maji max treba v 2000 otackach jindy zas v 3500 otackach. Maji tam tedy udavat ze maji max toc moment v jedne otacce? Vys vubec jak je citit toc moment? Jel si vubec alespon na el. kolobezce?

runner42
28. června • 11:47

Petr: "Elektromotor ma max toc. moment konstantni od min otacek."A proto si normální lidi ťukají na čelo, když mluví zapálení milovníci elaktromobilů. Protože jsou to většinou polovzdělaní blbci, kteří žijí ve světě vlastní fantasie.Pro tvoji informaci, elektromotor má jinou křivku průběhu točivého momentu, než motor spalovací, v žádném případě ale ne konstantní. Naplno se to projevuje při použití jednorychlostních převodovek v elektromobilech, kdy velký pokles točivého momentu při vysokých otáčkách omezuje výkon a elektromobily přes impozantní údaje o maximálním točivém momentu a maximálním výkonu nejsou schopny dosahovat takových rychlostí, jako spalovací auta s mnohem nižším maximálním výkonem.Možná zkus vytáhnout hlavu z Muskovy pr*ele a zamysli se nad tím, proč se drtivá většina elektromobilů nedostane na rychlost 160km/h, přestože mají papírově větší výkon, než spalováky, ty jeden konstantní momente.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana
28. června • 13:20

No pravdu nemá ani runner

runner42
28. června • 13:26

v čem konkrétně?

Vana
28. června • 13:39

Elektromotory v autech obvykle udrží maximum výkonu až do nejvyšších otáček takže by pro ně nebyl problém dosáhnout mnohem vyšší maximálky. Nejsou ale dimenzované aby ten výkon poskytovaly dlouhodobě a stejně tak by na to nestačily baterky takže se u elektromobilů maximální rychlost elektronický omezuje podstatně níže než by odpovídalo jejich krátkodobému výkonu

David
28. června • 17:54

Nemáte pravdu. Buď máte od nízkých otáček velmi nízký ale plynule rostoucí točivý moment skoro do maxima, nebo ho máte jako u elektromobilů od začátku vysoký, ale postupně klesající.https://people.ucalgary.ca/~aknigh/electrical_machin... ...

Vana
28. června • 23:28

Omyl, ty grafy jsou irelevantní, týkají se skluzu asynchronního motoru.Synchronní motory užívané v elektromobilech mají do cca jedné třetiny otáček konstantní maximální moment a po dosažení max. výkonu moment klesá obvykle po hyperbole.

runner42
29. června • 8:25

Přesně tak. A protože mají jednorychlostní převodovku, nemohou přeřazením udržovat otáčky v oblasti maxima výkonu a nárůst rychlosti začne rychle vadnout od okamžiku, kdy lineární růst otáček přestane stačit hyperbolickému poklesu točivého momentu.
Proto elektromobily skvělé akcelerují a proto jsou pomalé.
Šetření baterie je nesmysl, maximální příkon elektromotoru nemá problém krátkodobě dodávat, omezení přijde až v okamžiku přehřátí celkovým omezením výkonu.

Vana
29. června • 11:03

Promiň ale právě jsi prokázal matematický analfabetismus. Hyperbola je grafem jednoduché lomené funkce. Lineární nárůst otáček násobený hyperbolicky klesajícím momentem dává stále konstantní výkon.
Tažná síla samozřejmě klesá s poklesem momentu, ale stejná závislost je i u vícestupňových převodovek spalovacích motorů, s přeřazením na vyšší kvalt u nich tažná síla klesá taky.

runner42
29. června • 11:42

To je nesmysl, to není graf jedné veličiny.Výkon není v žádném případě konstantní a pokles točivého momentu v hyperbole je rychlejší než lineární růst otáček.Průběh výkonu pak vypadá následovně:
https://linustechtips.com/main/uploads/monthly_2017... ...

Vana
29. června • 12:11

Ten tvůj graf se týká synchronního elektromotoru? V kterém elektromobilu?

runner42
29. června • 14:28

Asynchronního v Tesla Model S 85D. Protože v elektromobilech jsou především indukční, synchronní s permanentníma magnetama má mít co vím pouze Porsche Taycan.

Vana
29. června • 18:50

To je omyl, naprostá většina elektromobilů má synchronní motory s permanentním magnetem. I3, Tesla 3, ion, kona, Zoe, leaf atd. Stejně tak většina hybridů...
Indukční motory jsou spíše výjimkou

m3 black
30. června • 8:27

Jen technická když sečteš indukční motory v Sku, Xku a 3ce, máš spolehlivou většinu prodaných elektromobilů.

m3 black
30. června • 8:23

Model 3 nemá synchronní, ale SRM.

asd
26. června • 21:50

Ty jsi zamrznul někde v pubertě na střdní, vidˇ. Vygůgli si aspoň "IM torque speed curve" a pak se budeš konstantně několik dní fackovat. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Vaněk
27. června • 0:12

Moment seměří na klice, síla krát rameno. Na kola se pak dostává o něco míň. Obávám se však, že reálné svezení a papírová data jsou něco jiného. Počítač s win98 mi subjektivně pomaleji nejel, než výkonnější moderní s XP. S autem to může být podobné.

Vana
27. června • 14:24

Na kola se dostává trochu míň než je na motoru??? Hahahaha

JoshStonem
28. června • 5:12

Podle mě stačí některým jedincům jakákoliv hodnota v jakémkoliv článku aby se pohádali a mohli si nadávat jojo destrukce lidstva pokračuje

Doporučujeme

Články odjinud