Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

runner42  |  26. 06. 2019 14:50

"Kombinovaný výkon všech motorů dělá dohromady 720 koní a a točivý moment má pěkně kulaťoučkých 10.000 N.m. Těžko uvěřitelná hodnota, že?"

Točivý moment měřený kdy a kde? Něco jako na kolech, takze 4x 2500 Nm bez znalosti otáček, takže číslo absolutně k ho*nu?

Vám se v redakci s tou elektrorevolucí nějak změkly mozky, ne?

Odpovědět  |   | 
E430  |  26. 06. 2019 16:11

Elektromotory mají v podstatě konstantní hodnotu točivého momentu od 0 otáček, takže k ho*nu je spíš tvůj příspěvek.

Odpovědět  |   | 
asd  |  26. 06. 2019 16:25

Tvl...ty se na pár křivek a odstavců encyklopedie podívej, než začneš psát. Začni třeba s pojmem odbuzování

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 06. 2019 20:47

Chytroline.Elektromotor ma max toc. moment konstantni od min otacek. Narozdil od spalovaku ktere maji max treba v 2000 otackach jindy zas v 3500 otackach. Maji tam tedy udavat ze maji max toc moment v jedne otacce? Vys vubec jak je citit toc moment? Jel si vubec alespon na el. kolobezce?

Odpovědět  |   | 
asd  |  26. 06. 2019 21:50

Ty jsi zamrznul někde v pubertě na střdní, vidˇ. Vygůgli si aspoň "IM torque speed curve" a pak se budeš konstantně několik dní fackovat.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  27. 06. 2019 00:12

Moment seměří na klice, síla krát rameno. Na kola se pak dostává o něco míň. Obávám se však, že reálné svezení a papírová data jsou něco jiného. Počítač s win98 mi subjektivně pomaleji nejel, než výkonnější moderní s XP. S autem to může být podobné.

Odpovědět  |   | 
Vana  |  27. 06. 2019 14:24

Na kola se dostává trochu míň než je na motoru??? Hahahaha

Odpovědět  |   | 
JoshStonem  |  28. 06. 2019 05:12

Podle mě stačí některým jedincům jakákoliv hodnota v jakémkoliv článku aby se pohádali a mohli si nadávat jojo destrukce lidstva pokračuje

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 06. 2019 11:47

Petr: "Elektromotor ma max toc. moment konstantni od min otacek."

A proto si normální lidi ťukají na čelo, když mluví zapálení milovníci elaktromobilů. Protože jsou to většinou polovzdělaní blbci, kteří žijí ve světě vlastní fantasie.

Pro tvoji informaci, elektromotor má jinou křivku průběhu točivého momentu, než motor spalovací, v žádném případě ale ne konstantní. Naplno se to projevuje při použití jednorychlostních převodovek v elektromobilech, kdy velký pokles točivého momentu při vysokých otáčkách omezuje výkon a elektromobily přes impozantní údaje o maximálním točivém momentu a maximálním výkonu nejsou schopny dosahovat takových rychlostí, jako spalovací auta s mnohem nižším maximálním výkonem.

Možná zkus vytáhnout hlavu z Muskovy pr*ele a zamysli se nad tím, proč se drtivá většina elektromobilů nedostane na rychlost 160km/h, přestože mají papírově větší výkon, než spalováky, ty jeden konstantní momente.

Odpovědět  |   | 
Vana  |  28. 06. 2019 13:20

No pravdu nemá ani runner

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 06. 2019 13:26

v čem konkrétně?

Odpovědět  |   | 
Vana  |  28. 06. 2019 13:39

Elektromotory v autech obvykle udrží maximum výkonu až do nejvyšších otáček takže by pro ně nebyl problém dosáhnout mnohem vyšší maximálky. Nejsou ale dimenzované aby ten výkon poskytovaly dlouhodobě a stejně tak by na to nestačily baterky takže se u elektromobilů maximální rychlost elektronický omezuje podstatně níže než by odpovídalo jejich krátkodobému výkonu

Odpovědět  |   | 
David  |  28. 06. 2019 17:54

Nemáte pravdu. Buď máte od nízkých otáček velmi nízký ale plynule rostoucí točivý moment skoro do maxima, nebo ho máte jako u elektromobilů od začátku vysoký, ale postupně klesající.

https://people.ucalgary.ca/~aknigh/electrical_machin... ...

Odpovědět  |   | 
Vana  |  28. 06. 2019 23:28

Omyl, ty grafy jsou irelevantní, týkají se skluzu asynchronního motoru.

Synchronní motory užívané v elektromobilech mají do cca jedné třetiny otáček konstantní maximální moment a po dosažení max. výkonu moment klesá obvykle po hyperbole.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 06. 2019 08:25

Přesně tak. A protože mají jednorychlostní převodovku, nemohou přeřazením udržovat otáčky v oblasti maxima výkonu a nárůst rychlosti začne rychle vadnout od okamžiku, kdy lineární růst otáček přestane stačit hyperbolickému poklesu točivého momentu.
Proto elektromobily skvělé akcelerují a proto jsou pomalé.
Šetření baterie je nesmysl, maximální příkon elektromotoru nemá problém krátkodobě dodávat, omezení přijde až v okamžiku přehřátí celkovým omezením výkonu.

Odpovědět  |   | 
Vana  |  29. 06. 2019 11:03

Promiň ale právě jsi prokázal matematický analfabetismus. Hyperbola je grafem jednoduché lomené funkce. Lineární nárůst otáček násobený hyperbolicky klesajícím momentem dává stále konstantní výkon.
Tažná síla samozřejmě klesá s poklesem momentu, ale stejná závislost je i u vícestupňových převodovek spalovacích motorů, s přeřazením na vyšší kvalt u nich tažná síla klesá taky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 06. 2019 11:42

To je nesmysl, to není graf jedné veličiny.

Výkon není v žádném případě konstantní a pokles točivého momentu v hyperbole je rychlejší než lineární růst otáček.

Průběh výkonu pak vypadá následovně:
https://linustechtips.com/main/uploads/monthly_2017... ...

Odpovědět  |   | 
Vana  |  29. 06. 2019 12:11

Ten tvůj graf se týká synchronního elektromotoru? V kterém elektromobilu?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 06. 2019 14:28

Asynchronního v Tesla Model S 85D. Protože v elektromobilech jsou především indukční, synchronní s permanentníma magnetama má mít co vím pouze Porsche Taycan.

Odpovědět  |   | 
Vana  |  29. 06. 2019 18:50

To je omyl, naprostá většina elektromobilů má synchronní motory s permanentním magnetem. I3, Tesla 3, ion, kona, Zoe, leaf atd. Stejně tak většina hybridů...
Indukční motory jsou spíše výjimkou

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
m3 black  |  30. 06. 2019 08:23

Model 3 nemá synchronní, ale SRM.

Odpovědět  |   | 
m3 black  |  30. 06. 2019 08:27

Jen technická když sečteš indukční motory v Sku, Xku a 3ce, máš spolehlivou většinu prodaných elektromobilů.

Odpovědět  |   | 
Kejsy  |  26. 06. 2019 15:18

To je z toho horka.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  26. 06. 2019 15:34

To s tym tocivym momentom je samozrejme hovadina. Redaktor asi pred tym prispieval do rubriky varenie a teraz ho preradili na auta.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  26. 06. 2019 18:21

Elektrina nemá alternatívu - ani pri športových autách. Už z princípu superšportové spaľováky nemôžu konkurovať jazdným vlastnostiam superšportových elektromobilov.
Kto by sa chcel v budúcnosti chváliť nadupaným BMW M či Mercedesom AMG, ktoré by mohlo byť porazené aj o 2 triedy menším a hlavne lacnejším elektroautom?
Zdvojnásobiť či dokonca strojnásobiť výkon u elektromobilu je totiž podstatne jednoduchšie a lacnejšie ako urobiť to isté so spaľovákom. A nielen pri výrobe, ale aj pri neskoršej údržbe.

Odpovědět  |   | 
.,.  |  27. 06. 2019 08:30

Víš ty kluku ekonomickej, že sportovní auto není jenom o výkonu, ale hlavně o ovladatelnosti. K čemu ti bude 1000koni výkonu, když na jeden litr paliva s sebou musíš vláčet 20kg baterek ? Kolik baterek bys asi potřeboval na takových 20,30, nebo dokonce 50 okruhů? Ale sni dál o té tvé super Sportovní 2.5tuny těžké krávě , která sice umí akcelerovat, ale běda když přijde zatáčka, či esíčko ....

Odpovědět  |   | 
WTF  |  26. 06. 2019 18:41

Už bylo načase aby někdo ve sprintu natrhnul Tesle pr.el.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 06. 2019 19:57

A pak si je namaze na chleba Rimac nebo nekdo jiny

Odpovědět  |   | 
jozka  |  26. 06. 2019 20:32

Nedej priroda aby nekdo Rimacu polozil pred naraznik zatacku

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 06. 2019 20:51

Nedej boze kdyby nekdo polozil pred fosil mondeo zatacku. Chcete srovnavat soucasny el auta stedni tridy s fosilnima supetsportama s podvozkem delanym na okruh?

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  26. 06. 2019 21:40

To pak vyráží hasiči.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 06. 2019 20:56

WTF. uz bylo na case aby rodiny auto stredni tridy dostalo na frak od fosil supersportu.... A kdo bude narazet na stredni tridu tak si zjistete ze octavka v kombiku a plny palbe stoji stejne jak t 3 v usa. Srovnavejte vykony těchto aut a to klidne i v zatackach.

Odpovědět  |   | 
WTF  |  26. 06. 2019 21:39

Poenta???

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 06. 2019 14:50

Dej vědět, až se to bude taky konečně prodávat.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 06. 2019 19:18

manažeři mají už výběr a požadavek na dotaci elektrokár se může psát, škoda, že je to jen pro firmy, tych až 75% dotací je dobrý.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  28. 06. 2019 11:39

Dobrý den,

prvně - mám Vaše články v oblibě, za normálních okolností kvalitní a zajímavý zdroj informací.

Každopádně, po přečtení tohoto příspěvku, jsem si na chvíli nebyl jist, jestli není 1. dubna :).

Neověřil jsem si ale informaci a předal ji dál, tak jsem teď trochu za blbce.

Inu, teď uż jsem si ji ověřil z více zdrojů a je to 1150 Nm.

Stále úctyhodná hodnota :)

K těm 10 000 Nm by patřilo nejspíš 7 200 hp, ale to by se jim do pětky těžko vešlo.

Jsem zvědav, jestli to opravíte,
s pozdravem,

Tomáš

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  28. 06. 2019 11:55

Aha, tak to není úplně mimo,
omlouvám se,
ale je to hodně zavádějící interpretace:

"A BMW engineer originally told me the torque output was "around 10,000 Newton-meters on the axles," which would equate to an absolutely staggering 7,357 pound-feet. A different engineer clarified that the actual powertrain torque is "1,150 Newton-meters," or 848 pound-feet. Axle torque, or wheel torque, is different from the actual power being produced from the motors themselves; Jason Fenske from Engineering Explained does a good job of breaking down the difference. In other words, while the 7,357-pound-feet number is technically correct, the 848-pound-feet number is more accurate."

(https://www.cnet.com/google-amp/news/bmw-5-ser...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A