Cupová verze nového Porsche 911 byla oficiálně představena. Je rychlejší a ještě širší.
Závodní sezóna 2021 se pomalu ale jistě blíží. Se zbraní se tak nyní vytasilo i Porsche a svůj nový model GT3 Cup, založený na aktuální generaci 911, nabídne těm nejlepším závodním týmům. Především pak ale do série Porsche Mobil 1 Supercup a pro národní Porsche cupy v Německu, Francii, Asii, Beneluxu a vůbec poprvé i v Severní Americe.
Auto na fotografiích je prvním oficiálním závodním vozem založeným na nové generaci 911. Konkrétně jde o základy modelu 911 Turbo, na které se nabalila širší karoserie s funkční aerodynamikou a hromadou přítlaku, za který vděčí především zadnímu křídlu s jedenácti různými polohami. Podle značky jde o nejlepší cupové Porsche, jaké kdy postavila.
O výkon se tady stále stará čtyřlitrový šestiválec, ovšem vyladěný až na 375 kW (510 koní). Podle Porsche umí navíc zkonzumovat i syntetická paliva, čímž si může zlepšit emise. Podle automobilky se mají u novinky oproti předchozímu modelu zlepšit časy na kolo o jedno procento.
Ačkoli je novinka silnější, je zároveň i o 35 kg těžší. To především díky dodatečným vzpěrám pro zpevnění celého vozu, nový bezpečnostní rám a víko na střeše. Jinak se ale hmotnost šetřila všude, kde se dalo. Dveře, kapota motoru a zadní křídlo jsou z plastu vyztuženým karbonovými vlákny. Okna zase z lehkého polykarbonátu.
Kompletní servisní prohlídka se doporučuje opět po 100 hodinách jízdy na dráze. Například ale převodovka se má kontrolovat již po šedesáti hodinách. První kousky dorazí k zákazníkům v únoru příštího roku. Jeden vyjde v přepočtu na 5.919.750 Kč.