Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Nové GTI bude silnější a bude se prý i lépe řídit. Žádný elektromotor však nečekejte. Tohle bude auto ze staré školy.

Osmá generace Volkswagenu Golf již klepe na dveře a s ní samozřejmě i ostré verze GTI a R. Otázkou nyní je, co budou mít pod kapotou. Podle nedávných informací se totiž má nový Golf GTI přiblížit svými parametry současné verzi R, což by poukazovalo na výkon okolo 300 koní.

Předmětem diskuze bylo, jak přesně toho chce automobilka docílit. Novinka má totiž vycházet ze současného modelu a používat stejný motor EA888 původem od Audi. Původní plán byl přejít na hybridní pohonné ústrojí, s tím se ale rozlučte. Podle všeho půjde jen o vylepšení současného motoru.

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Ještě v říjnu to vypadalo, že příští generace Golfu GTI ponese jistou formu elektrifikace. A tento upgrade se má dokonce týkat i zmíněného motoru EA888. Do GTI se však tato verze nepodívá a podle zákulisních informací to vypadá, že unikne také silná verze R. Nejde o to, že by dvoulitr TSI reálně nezvládnul nabídnout ještě více než 310 koní současného erka, otázkou jsou však emise.

Nový Golf GTI bude samozřejmě stát na platformě MQB. Zatím víme, že bude mít adaptivní tlumiče a že si ve Wolfsburgu dali spoustu práci s vylepšením řízení. Celý systém má být přepracován a dávat řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu.

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Zvenku můžeme očekávat agresivnější vzhled než je tomu u současné generace. Z nabídky také zmizí třídveřová varianta. V interiéru se opět dočkáme dynamičtějšího prostředí a hlavně se můžeme těšit na digitální přístrojový štít, který bude i v obyčejné verzi.

Novinka bude k mání ve dvou výkonových verzích. Obyčejné GTI doplní verze TCR, která nahradí současné Performance, a jejíž podoba v současné verzi debutovala už v polovině loňského roku (v galerii). Obyčejné GTI má nabídnout okolo 250 koní, TCR by jich mělo mít zhruba 290 koní. Verze TCR se tedy „eRku“ podle všeho jen přiblíží. Volkswagen Golf GTI osmé generace by měl dorazit začátkem příštího roku.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 122 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků