Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Nové GTI bude silnější a bude se prý i lépe řídit. Žádný elektromotor však nečekejte. Tohle bude auto ze staré školy.

Osmá generace Volkswagenu Golf již klepe na dveře a s ní samozřejmě i ostré verze GTI a R. Otázkou nyní je, co budou mít pod kapotou. Podle nedávných informací se totiž má nový Golf GTI přiblížit svými parametry současné verzi R, což by poukazovalo na výkon okolo 300 koní.

Předmětem diskuze bylo, jak přesně toho chce automobilka docílit. Novinka má totiž vycházet ze současného modelu a používat stejný motor EA888 původem od Audi. Původní plán byl přejít na hybridní pohonné ústrojí, s tím se ale rozlučte. Podle všeho půjde jen o vylepšení současného motoru.

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Ještě v říjnu to vypadalo, že příští generace Golfu GTI ponese jistou formu elektrifikace. A tento upgrade se má dokonce týkat i zmíněného motoru EA888. Do GTI se však tato verze nepodívá a podle zákulisních informací to vypadá, že unikne také silná verze R. Nejde o to, že by dvoulitr TSI reálně nezvládnul nabídnout ještě více než 310 koní současného erka, otázkou jsou však emise.

Nový Golf GTI bude samozřejmě stát na platformě MQB. Zatím víme, že bude mít adaptivní tlumiče a že si ve Wolfsburgu dali spoustu práci s vylepšením řízení. Celý systém má být přepracován a dávat řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu.

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Zvenku můžeme očekávat agresivnější vzhled než je tomu u současné generace. Z nabídky také zmizí třídveřová varianta. V interiéru se opět dočkáme dynamičtějšího prostředí a hlavně se můžeme těšit na digitální přístrojový štít, který bude i v obyčejné verzi.

Novinka bude k mání ve dvou výkonových verzích. Obyčejné GTI doplní verze TCR, která nahradí současné Performance, a jejíž podoba v současné verzi debutovala už v polovině loňského roku (v galerii). Obyčejné GTI má nabídnout okolo 250 koní, TCR by jich mělo mít zhruba 290 koní. Verze TCR se tedy „eRku“ podle všeho jen přiblíží. Volkswagen Golf GTI osmé generace by měl dorazit začátkem příštího roku.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků