Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Nové GTI bude silnější a bude se prý i lépe řídit. Žádný elektromotor však nečekejte. Tohle bude auto ze staré školy.

Osmá generace Volkswagenu Golf již klepe na dveře a s ní samozřejmě i ostré verze GTI a R. Otázkou nyní je, co budou mít pod kapotou. Podle nedávných informací se totiž má nový Golf GTI přiblížit svými parametry současné verzi R, což by poukazovalo na výkon okolo 300 koní.

Předmětem diskuze bylo, jak přesně toho chce automobilka docílit. Novinka má totiž vycházet ze současného modelu a používat stejný motor EA888 původem od Audi. Původní plán byl přejít na hybridní pohonné ústrojí, s tím se ale rozlučte. Podle všeho půjde jen o vylepšení současného motoru.

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Ještě v říjnu to vypadalo, že příští generace Golfu GTI ponese jistou formu elektrifikace. A tento upgrade se má dokonce týkat i zmíněného motoru EA888. Do GTI se však tato verze nepodívá a podle zákulisních informací to vypadá, že unikne také silná verze R. Nejde o to, že by dvoulitr TSI reálně nezvládnul nabídnout ještě více než 310 koní současného erka, otázkou jsou však emise.

Nový Golf GTI bude samozřejmě stát na platformě MQB. Zatím víme, že bude mít adaptivní tlumiče a že si ve Wolfsburgu dali spoustu práci s vylepšením řízení. Celý systém má být přepracován a dávat řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu.

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Zvenku můžeme očekávat agresivnější vzhled než je tomu u současné generace. Z nabídky také zmizí třídveřová varianta. V interiéru se opět dočkáme dynamičtějšího prostředí a hlavně se můžeme těšit na digitální přístrojový štít, který bude i v obyčejné verzi.

Novinka bude k mání ve dvou výkonových verzích. Obyčejné GTI doplní verze TCR, která nahradí současné Performance, a jejíž podoba v současné verzi debutovala už v polovině loňského roku (v galerii). Obyčejné GTI má nabídnout okolo 250 koní, TCR by jich mělo mít zhruba 290 koní. Verze TCR se tedy „eRku“ podle všeho jen přiblíží. Volkswagen Golf GTI osmé generace by měl dorazit začátkem příštího roku.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků