Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Nové GTI bude silnější a bude se prý i lépe řídit. Žádný elektromotor však nečekejte. Tohle bude auto ze staré školy.

Osmá generace Volkswagenu Golf již klepe na dveře a s ní samozřejmě i ostré verze GTI a R. Otázkou nyní je, co budou mít pod kapotou. Podle nedávných informací se totiž má nový Golf GTI přiblížit svými parametry současné verzi R, což by poukazovalo na výkon okolo 300 koní.

Předmětem diskuze bylo, jak přesně toho chce automobilka docílit. Novinka má totiž vycházet ze současného modelu a používat stejný motor EA888 původem od Audi. Původní plán byl přejít na hybridní pohonné ústrojí, s tím se ale rozlučte. Podle všeho půjde jen o vylepšení současného motoru.

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Ještě v říjnu to vypadalo, že příští generace Golfu GTI ponese jistou formu elektrifikace. A tento upgrade se má dokonce týkat i zmíněného motoru EA888. Do GTI se však tato verze nepodívá a podle zákulisních informací to vypadá, že unikne také silná verze R. Nejde o to, že by dvoulitr TSI reálně nezvládnul nabídnout ještě více než 310 koní současného erka, otázkou jsou však emise.

Nový Golf GTI bude samozřejmě stát na platformě MQB. Zatím víme, že bude mít adaptivní tlumiče a že si ve Wolfsburgu dali spoustu práci s vylepšením řízení. Celý systém má být přepracován a dávat řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu.

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Nový VW Golf spatřen u fast foodu. I testovací řidiči jsou jenom lidi…

Zvenku můžeme očekávat agresivnější vzhled než je tomu u současné generace. Z nabídky také zmizí třídveřová varianta. V interiéru se opět dočkáme dynamičtějšího prostředí a hlavně se můžeme těšit na digitální přístrojový štít, který bude i v obyčejné verzi.

Novinka bude k mání ve dvou výkonových verzích. Obyčejné GTI doplní verze TCR, která nahradí současné Performance, a jejíž podoba v současné verzi debutovala už v polovině loňského roku (v galerii). Obyčejné GTI má nabídnout okolo 250 koní, TCR by jich mělo mít zhruba 290 koní. Verze TCR se tedy „eRku“ podle všeho jen přiblíží. Volkswagen Golf GTI osmé generace by měl dorazit začátkem příštího roku.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků