Příští Toyota GT86 by si také mohla půjčit platformu Mazdy MX-5

Příští Toyota GT86 by si také mohla půjčit platformu Mazdy MX-5

Nejen Fiat a jeho roadster 124 Spider, ale možná i nástupce Toyoty GT86 by mohl vyjet na základech Mazdy MX-5. Toyota už údajně také zkoumala možnosti šasi Mazdy, informuje australský magazín Motoring.

Platforma Mazdy je totiž lehčí než ta aktuální, na které jezdí trio GT86, BRZ a FR-S, což je americký Scion. Navíc tato platforma umožňuje zástavbu konvenčního řadového motoru namísto neobvyklého a drahého boxeru.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Zajímavé ale je, že Toyota pracuje už delší dobu na vlastní zadokolkové platformě, která by měla posloužit jako základ řady sportovních modelů. Navíc se ještě připravuje nástupce modelu Supra. Toho Toyota vyvíjí spolu s BMW.

Toyota GT86 má dostat v roce 2016 facelift a i když projekt vznikal s velkým nadšením a byl kladně přijat, nedokáže na sebe moc dobře vydělat. Sdílení jiné platformy, například té z Mazdy MX-5, by mohlo náklady snížit a vylepšit účetní bilanci malého sportovního auta, na které se sice hezky dívá a hezky se s ním jezdí, ale neprodává se po stovkách tisíc kusů.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků