Příští Škody navrhne Oliver Stefani. Dosud kreslil auta ve Volkswagenu

Od 1. září přebere zodpovědnost za design vozů Škoda Oliver Stefani, který dosud působil u značky Volkswagen.

Současná generace modelu Golf i ta, která přijde na trh za dva roky, je dílem Olivera Stefaniho. Muž, který působí v koncernu Volkswagen již deset let, a v poslední době byl zodpovědný za exteriér vozů s logem VW, přechází od prvního září z Wolfsburgu do Mladé Boleslavi.

Zde převezme zodpovědnost za celou oblast designu značky Škody. Ve funkci nahrazuje slovenského designéra Jozefa Kabaně, který se zase během podzimu ujme práce v mnichovské automobilce BMW.

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Plody práce Olivera Stefaniho ale zákazníci značky poznají nejdříve za čtyři roky. Do té doby totiž bude značka uvádět na trh ještě modely, jejichž design schválil Jozef Kabaň. Tedy i příští octavii nebo první elektromobil Škoda.

Oliveru Stefaninu je v současnosti 53 let. Design studoval v německém Braunschweigu a kalifornské Pasadeně. Ještě před nástupem ke značce Volkswagen pracoval také pro Seat a Audi. Ve Volkswagenu vytvořil například model Up!, Polo, Jetta, Tiguan, zmíněný golf a rovněž showcary chystané rodiny elektromobilů ID.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

"S Oliverem Stefani nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji," uvedl k příchodu nové osobnosti do firmy předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Galerii vozů, které nakreslil Oliver Stefani ve Volkswagenu najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků