Příští Škody navrhne Oliver Stefani. Dosud kreslil auta ve Volkswagenu

Od 1. září přebere zodpovědnost za design vozů Škoda Oliver Stefani, který dosud působil u značky Volkswagen.

Současná generace modelu Golf i ta, která přijde na trh za dva roky, je dílem Olivera Stefaniho. Muž, který působí v koncernu Volkswagen již deset let, a v poslední době byl zodpovědný za exteriér vozů s logem VW, přechází od prvního září z Wolfsburgu do Mladé Boleslavi.

Zde převezme zodpovědnost za celou oblast designu značky Škody. Ve funkci nahrazuje slovenského designéra Jozefa Kabaně, který se zase během podzimu ujme práce v mnichovské automobilce BMW.

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Plody práce Olivera Stefaniho ale zákazníci značky poznají nejdříve za čtyři roky. Do té doby totiž bude značka uvádět na trh ještě modely, jejichž design schválil Jozef Kabaň. Tedy i příští octavii nebo první elektromobil Škoda.

Oliveru Stefaninu je v současnosti 53 let. Design studoval v německém Braunschweigu a kalifornské Pasadeně. Ještě před nástupem ke značce Volkswagen pracoval také pro Seat a Audi. Ve Volkswagenu vytvořil například model Up!, Polo, Jetta, Tiguan, zmíněný golf a rovněž showcary chystané rodiny elektromobilů ID.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

"S Oliverem Stefani nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji," uvedl k příchodu nové osobnosti do firmy předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Galerii vozů, které nakreslil Oliver Stefani ve Volkswagenu najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků