Příští Škody navrhne Oliver Stefani. Dosud kreslil auta ve Volkswagenu

Od 1. září přebere zodpovědnost za design vozů Škoda Oliver Stefani, který dosud působil u značky Volkswagen.

Současná generace modelu Golf i ta, která přijde na trh za dva roky, je dílem Olivera Stefaniho. Muž, který působí v koncernu Volkswagen již deset let, a v poslední době byl zodpovědný za exteriér vozů s logem VW, přechází od prvního září z Wolfsburgu do Mladé Boleslavi.

Zde převezme zodpovědnost za celou oblast designu značky Škody. Ve funkci nahrazuje slovenského designéra Jozefa Kabaně, který se zase během podzimu ujme práce v mnichovské automobilce BMW.

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Plody práce Olivera Stefaniho ale zákazníci značky poznají nejdříve za čtyři roky. Do té doby totiž bude značka uvádět na trh ještě modely, jejichž design schválil Jozef Kabaň. Tedy i příští octavii nebo první elektromobil Škoda.

Oliveru Stefaninu je v současnosti 53 let. Design studoval v německém Braunschweigu a kalifornské Pasadeně. Ještě před nástupem ke značce Volkswagen pracoval také pro Seat a Audi. Ve Volkswagenu vytvořil například model Up!, Polo, Jetta, Tiguan, zmíněný golf a rovněž showcary chystané rodiny elektromobilů ID.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

"S Oliverem Stefani nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji," uvedl k příchodu nové osobnosti do firmy předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Galerii vozů, které nakreslil Oliver Stefani ve Volkswagenu najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

dnes | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků