Příští rok se zdraží mýtné o 8,2 až 9,8 procent. Stát dostane 650 milionů korun

Příští rok se zdraží mýtné o 8,2 až 9,8 procent. Stát dostane 650 milionů korun

Vláda schválila návrh Ministerstva dopravy, podle kterého se od prvního ledna příštího roku bude zdražovat mýtné pro automobily s hmotností nad 3,5 tuny. Nárůst se liší podle emisních tříd. Pro automobily plnící normu Euro 0 - IV se mýtné zvedne o 8,2 procent, pro vozy zařazené do Euro V to bude o 9,8 procent, zatímco třídy Euro VI (a vyšší) se zdražení nedotkne vůbec.

Mýtus o mýtném: víte, kdo platí nejvíc?

Mýtus o mýtném: víte, kdo platí nejvíc?

Ministerstvo tímto návrhem reaguje na fakt, že se do původně zvýhodněné kategorie Euro V a vyšší přesunula velká část vozidel. Aktuálně činí podíl těchto automobilů více než 60 procent, což samozřejmě znamená menší částky, které dopravci zaplatí. Nové opatření má přinést zhruba 650 milionů korun ročně. Podle oficiálních zdrojů půjdou tyto finance na dopravní stavby.

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Změnou se také mají dopravci opět motivovat k nákupu ekologicky šetrnějších (tedy alespoň podle norem) vozů. Novinky se týkají i autobusů s emisní třídou Euro III - IV. V této kategorii dojde k navýšení sazby mýtného o patnáct procent, u Euro V se navyšuje sazba o třicet procent. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků