Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Nová generace Renaultu Clio dostane také tradiční verzi R.S. Zatímco ta stávající má pod kapotou benzinovou šestnáctistovku, nástupce posílí jak objemem, tak výkonem.

První snímky nového Renaultu Clio jsme vám ukázali už před časem, šlo ale o maskované auto kroutící další z tisíců testovacích kilometrů. Navzdory kamufláži bylo patrné, že designovou revoluci očekávat nelze, avšak co se techniky týče, bude posun více než zřejmý. Dočkáme se nové třináctistovky TCe, objeví se i upravené zážehové motory 0.9 TCe a 1.0 SCe, turbodiesel 1.5 dCi, který dostane vstřikování močoviny, a jistý je i mild-hybrid.

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Pátá generace malého Renaultu přijede také ve verzi R.S., což je dobrá zpráva. A rozhodně ne jediná. Podle informací zveřejněných na facebookové stránce RNews.cz se pod kapotou objeví motor 1.8 TCe, který se aktuálně montuje do crossoveru Espace, Méganu R.S., ale také sporťáku Alpine A110. Zdroj se odvolává na rozhovor s viceprezidentem Renaultu za oblast vývoje spalovacích a elektrických motorů, publikovaný v magazínu l'Automobile.

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

O výkonu agregátu se pouze spekuluje, několik indicií ale napovídá, v jakém by se mohl držet rozmezí. Aktuální Clio R.S. má v nejvyšší specifikaci Trophy výkon 162 kW (220 koní), nový Mégane R.S. nabízí 205 kW (279 koní), pátá generace rychlého Clia by tedy mohla nabídnout něco mezi. Vědět bychom to mohli už na podzim letošního roku, tedy alespoň za předpokladu, že Ranault odhalí verzi R.S. společně s běžným Cliem.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků