Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Nová generace Renaultu Clio dostane také tradiční verzi R.S. Zatímco ta stávající má pod kapotou benzinovou šestnáctistovku, nástupce posílí jak objemem, tak výkonem.

První snímky nového Renaultu Clio jsme vám ukázali už před časem, šlo ale o maskované auto kroutící další z tisíců testovacích kilometrů. Navzdory kamufláži bylo patrné, že designovou revoluci očekávat nelze, avšak co se techniky týče, bude posun více než zřejmý. Dočkáme se nové třináctistovky TCe, objeví se i upravené zážehové motory 0.9 TCe a 1.0 SCe, turbodiesel 1.5 dCi, který dostane vstřikování močoviny, a jistý je i mild-hybrid.

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Pátá generace malého Renaultu přijede také ve verzi R.S., což je dobrá zpráva. A rozhodně ne jediná. Podle informací zveřejněných na facebookové stránce RNews.cz se pod kapotou objeví motor 1.8 TCe, který se aktuálně montuje do crossoveru Espace, Méganu R.S., ale také sporťáku Alpine A110. Zdroj se odvolává na rozhovor s viceprezidentem Renaultu za oblast vývoje spalovacích a elektrických motorů, publikovaný v magazínu l'Automobile.

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

O výkonu agregátu se pouze spekuluje, několik indicií ale napovídá, v jakém by se mohl držet rozmezí. Aktuální Clio R.S. má v nejvyšší specifikaci Trophy výkon 162 kW (220 koní), nový Mégane R.S. nabízí 205 kW (279 koní), pátá generace rychlého Clia by tedy mohla nabídnout něco mezi. Vědět bychom to mohli už na podzim letošního roku, tedy alespoň za předpokladu, že Ranault odhalí verzi R.S. společně s běžným Cliem.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků