Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Porsche právě dokončuje facelift aktuální generace modelu 911. Výsledek uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu a pokud nechcete čekat, podívejte se na galerii „špionážních“ fotek už jen částečně maskovaného auta, které rozeslalo samo Porsche.

Zatímco změny designu jsou jen velmi kosmetické, hlavní novinka se objeví vzadu. Do civilních verzí se totiž poprvé podívá přeplňovaný motor. Bude mít objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zůstane vyhrazený modelům s označením GT.

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Ven se ale dostala ještě jedna zajímavá zpráva. Porsche intenzivně vyvíjí také přeplňované ploché čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, které se mají nastěhovat do příští generace modelů Porsche Boxster a Cayman. A jeden z těchto motorů si možná najde cestu do příští generace Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšlí, jak se vyhnout poměrně vysokým daním například v Číně. Ty jsou často odstupňovány podle objemu motorů a už značky Lamborghini nebo Audi vymýšlí, že by právě kvůli asijským trhům s podobnými daňovými zákony přišly s maloobjemovými přeplňovanými motory.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Příští generace Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a čtyřválec by mohl být jednou z cest, jak se vejít do přísných daňových zákonů některých zemí. V Evropě se ale také schyluje k boji o průměrné emise a i tady by nakonec nízkoemisní čtyřválcová 911 mohla získat nějaké zákazníky, kteří nebudou chtít platit „pokutu“ za to, že si koupili větší motor.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků