Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Porsche právě dokončuje facelift aktuální generace modelu 911. Výsledek uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu a pokud nechcete čekat, podívejte se na galerii „špionážních“ fotek už jen částečně maskovaného auta, které rozeslalo samo Porsche.

Zatímco změny designu jsou jen velmi kosmetické, hlavní novinka se objeví vzadu. Do civilních verzí se totiž poprvé podívá přeplňovaný motor. Bude mít objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zůstane vyhrazený modelům s označením GT.

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Ven se ale dostala ještě jedna zajímavá zpráva. Porsche intenzivně vyvíjí také přeplňované ploché čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, které se mají nastěhovat do příští generace modelů Porsche Boxster a Cayman. A jeden z těchto motorů si možná najde cestu do příští generace Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšlí, jak se vyhnout poměrně vysokým daním například v Číně. Ty jsou často odstupňovány podle objemu motorů a už značky Lamborghini nebo Audi vymýšlí, že by právě kvůli asijským trhům s podobnými daňovými zákony přišly s maloobjemovými přeplňovanými motory.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Příští generace Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a čtyřválec by mohl být jednou z cest, jak se vejít do přísných daňových zákonů některých zemí. V Evropě se ale také schyluje k boji o průměrné emise a i tady by nakonec nízkoemisní čtyřválcová 911 mohla získat nějaké zákazníky, kteří nebudou chtít platit „pokutu“ za to, že si koupili větší motor.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků