Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Porsche právě dokončuje facelift aktuální generace modelu 911. Výsledek uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu a pokud nechcete čekat, podívejte se na galerii „špionážních“ fotek už jen částečně maskovaného auta, které rozeslalo samo Porsche.

Zatímco změny designu jsou jen velmi kosmetické, hlavní novinka se objeví vzadu. Do civilních verzí se totiž poprvé podívá přeplňovaný motor. Bude mít objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zůstane vyhrazený modelům s označením GT.

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Ven se ale dostala ještě jedna zajímavá zpráva. Porsche intenzivně vyvíjí také přeplňované ploché čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, které se mají nastěhovat do příští generace modelů Porsche Boxster a Cayman. A jeden z těchto motorů si možná najde cestu do příští generace Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšlí, jak se vyhnout poměrně vysokým daním například v Číně. Ty jsou často odstupňovány podle objemu motorů a už značky Lamborghini nebo Audi vymýšlí, že by právě kvůli asijským trhům s podobnými daňovými zákony přišly s maloobjemovými přeplňovanými motory.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Příští generace Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a čtyřválec by mohl být jednou z cest, jak se vejít do přísných daňových zákonů některých zemí. V Evropě se ale také schyluje k boji o průměrné emise a i tady by nakonec nízkoemisní čtyřválcová 911 mohla získat nějaké zákazníky, kteří nebudou chtít platit „pokutu“ za to, že si koupili větší motor.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků