Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Porsche právě dokončuje facelift aktuální generace modelu 911. Výsledek uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu a pokud nechcete čekat, podívejte se na galerii „špionážních“ fotek už jen částečně maskovaného auta, které rozeslalo samo Porsche.

Zatímco změny designu jsou jen velmi kosmetické, hlavní novinka se objeví vzadu. Do civilních verzí se totiž poprvé podívá přeplňovaný motor. Bude mít objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zůstane vyhrazený modelům s označením GT.

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Ven se ale dostala ještě jedna zajímavá zpráva. Porsche intenzivně vyvíjí také přeplňované ploché čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, které se mají nastěhovat do příští generace modelů Porsche Boxster a Cayman. A jeden z těchto motorů si možná najde cestu do příští generace Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšlí, jak se vyhnout poměrně vysokým daním například v Číně. Ty jsou často odstupňovány podle objemu motorů a už značky Lamborghini nebo Audi vymýšlí, že by právě kvůli asijským trhům s podobnými daňovými zákony přišly s maloobjemovými přeplňovanými motory.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Příští generace Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a čtyřválec by mohl být jednou z cest, jak se vejít do přísných daňových zákonů některých zemí. V Evropě se ale také schyluje k boji o průměrné emise a i tady by nakonec nízkoemisní čtyřválcová 911 mohla získat nějaké zákazníky, kteří nebudou chtít platit „pokutu“ za to, že si koupili větší motor.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků