Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Využívání exotických materiálů není ve třídě menších a masovějších aut úplně obvyklé. Ne snad, že by byl hliník nějak exotický, ale práce s ním je v masovém sériovém měřítku poměrně složitá, špatně se svařuje s jinými materiály, je dražší a opravy hliníkových dílů jsou nákladnější. A nemají ho rády pojišťovny.

Testy | Kombi | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Zatímco luxusní limuzíny a prestižní sportovní vozy si mohou dovolit požadovat od zákazníků vyšší cenu, běžná konfekce, do které spadá i Mercedes třídy C, na to musí jít opatrně. Pořád je to totiž kategorie trhu, kde se rozhoduje klient cenou a náklady, především pak tehdy, pokud je to velký fleetový zákazník nakupující stovky aut.

Německá automobilka přesto připravuje pro příští generaci třídy C, která dorazí někdy v letech 2020 až 2022, hliníkovou konstrukci a části karoserie. Díky tomu třída C zhubne a to se pozitivně projeví na emisích CO2, které stále budou sledovanou veličinou.

Testy | Video | Sedany | Jaguar

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Mercedes už umí hliník svařovat s jinými kovy, především s ocelí. To je velmi složitý proces, protože oba kovy se taví při různých teplotách. Mercedes také použije lehčí plasty a dalšího úbytku hmotnosti se má dosáhnout s lehčím pohonným ústrojím. Lehčí má být rovněž elektronika a kabeláž.

Celkový úbytek hmotnosti by mohl dosáhnout až 100 kg. Současná třída C váží od 1395 kg a Mercedes s ní zašel do extrému, kdy například použil komicky malou nádrž právě kvůli snížení hmotnosti a tabulkových emisí. Za příplatek 0 korun ale dostanete nádrž větší.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků