Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Využívání exotických materiálů není ve třídě menších a masovějších aut úplně obvyklé. Ne snad, že by byl hliník nějak exotický, ale práce s ním je v masovém sériovém měřítku poměrně složitá, špatně se svařuje s jinými materiály, je dražší a opravy hliníkových dílů jsou nákladnější. A nemají ho rády pojišťovny.

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Zatímco luxusní limuzíny a prestižní sportovní vozy si mohou dovolit požadovat od zákazníků vyšší cenu, běžná konfekce, do které spadá i Mercedes třídy C, na to musí jít opatrně. Pořád je to totiž kategorie trhu, kde se rozhoduje klient cenou a náklady, především pak tehdy, pokud je to velký fleetový zákazník nakupující stovky aut.

Německá automobilka přesto připravuje pro příští generaci třídy C, která dorazí někdy v letech 2020 až 2022, hliníkovou konstrukci a části karoserie. Díky tomu třída C zhubne a to se pozitivně projeví na emisích CO2, které stále budou sledovanou veličinou.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Mercedes už umí hliník svařovat s jinými kovy, především s ocelí. To je velmi složitý proces, protože oba kovy se taví při různých teplotách. Mercedes také použije lehčí plasty a dalšího úbytku hmotnosti se má dosáhnout s lehčím pohonným ústrojím. Lehčí má být rovněž elektronika a kabeláž.

Celkový úbytek hmotnosti by mohl dosáhnout až 100 kg. Současná třída C váží od 1395 kg a Mercedes s ní zašel do extrému, kdy například použil komicky malou nádrž právě kvůli snížení hmotnosti a tabulkových emisí. Za příplatek 0 korun ale dostanete nádrž větší.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků