Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Využívání exotických materiálů není ve třídě menších a masovějších aut úplně obvyklé. Ne snad, že by byl hliník nějak exotický, ale práce s ním je v masovém sériovém měřítku poměrně složitá, špatně se svařuje s jinými materiály, je dražší a opravy hliníkových dílů jsou nákladnější. A nemají ho rády pojišťovny.

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Zatímco luxusní limuzíny a prestižní sportovní vozy si mohou dovolit požadovat od zákazníků vyšší cenu, běžná konfekce, do které spadá i Mercedes třídy C, na to musí jít opatrně. Pořád je to totiž kategorie trhu, kde se rozhoduje klient cenou a náklady, především pak tehdy, pokud je to velký fleetový zákazník nakupující stovky aut.

Německá automobilka přesto připravuje pro příští generaci třídy C, která dorazí někdy v letech 2020 až 2022, hliníkovou konstrukci a části karoserie. Díky tomu třída C zhubne a to se pozitivně projeví na emisích CO2, které stále budou sledovanou veličinou.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Mercedes už umí hliník svařovat s jinými kovy, především s ocelí. To je velmi složitý proces, protože oba kovy se taví při různých teplotách. Mercedes také použije lehčí plasty a dalšího úbytku hmotnosti se má dosáhnout s lehčím pohonným ústrojím. Lehčí má být rovněž elektronika a kabeláž.

Celkový úbytek hmotnosti by mohl dosáhnout až 100 kg. Současná třída C váží od 1395 kg a Mercedes s ní zašel do extrému, kdy například použil komicky malou nádrž právě kvůli snížení hmotnosti a tabulkových emisí. Za příplatek 0 korun ale dostanete nádrž větší.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský