Příští Mazda MX-5 dostane uhlíková vlákna a možná i tříválec

Příští Mazda MX-5 dostane uhlíková vlákna a možná i tříválec

Odlehčování u Mazdy pokračuje. Současná generace populárního roadsteru Mazda MX-5 je zase o kus lehčí než ta minulá, ale evidentně to nestačí. Následující pátá generace, která dorazí někdy po roce 2021, má být zase o zhruba stovku kilogramů lehčí a to díky menšímu motoru a karbonové konstrukci.

Japonská automobilka vyvíjí technologii zpracování a výroby dílů z uhlíkového kompozitu, která bude použitelná při sériové montáži. Bude ale ještě pár let trvat, než Mazda připraví základ pro širší využití uhlíkových vláken napříč celou automobilkou.

Testy | Sportovní auta | Kabriolety | Srovnávací testy | Subaru | Mazda

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Aby byla výroba rentabilní a zbytečně nezvyšovala cenu, zřejmě budou muset příští modely Mazdy sdílet některé díly z kompozitu. Ještě je to tajné, ale pravděpodobně půjde o podobná řešení, které používá třeba BMW na nové řadě 7. Uhlíková vlákna tedy budou plnit hlavně roli výztuhy a podpěry.

Přesto není vyloučeno, že budou z karbonu i méně exponované části karoserie, například víko kufru. Na kapotu, dveře a blatníky se ale kvůli vysokým nákladům na opravy uhlíková vlákna v běžných autech stále ještě moc nehodí.

Sportovní auta | Kabriolety | Fascinace | Mazda | První svezení

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Otázka je, jak to bude s motory. Podle Mazdy totiž lehčí auto potřebuje menší kola, menší brzdy a zároveň mu stačí menší motor. Nic konkrétního ještě japonská automobilka prozrazovat nechce, ale vývoj litrového tříválce u Mazdy není žádným tajemstvím. Ten se může dostat i do MX-5, ale záleží na tom, zda ho přijmou zákazníci.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků