Příští Mazda MX-5 dostane uhlíková vlákna a možná i tříválec

Příští Mazda MX-5 dostane uhlíková vlákna a možná i tříválec

Odlehčování u Mazdy pokračuje. Současná generace populárního roadsteru Mazda MX-5 je zase o kus lehčí než ta minulá, ale evidentně to nestačí. Následující pátá generace, která dorazí někdy po roce 2021, má být zase o zhruba stovku kilogramů lehčí a to díky menšímu motoru a karbonové konstrukci.

Japonská automobilka vyvíjí technologii zpracování a výroby dílů z uhlíkového kompozitu, která bude použitelná při sériové montáži. Bude ale ještě pár let trvat, než Mazda připraví základ pro širší využití uhlíkových vláken napříč celou automobilkou.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Aby byla výroba rentabilní a zbytečně nezvyšovala cenu, zřejmě budou muset příští modely Mazdy sdílet některé díly z kompozitu. Ještě je to tajné, ale pravděpodobně půjde o podobná řešení, které používá třeba BMW na nové řadě 7. Uhlíková vlákna tedy budou plnit hlavně roli výztuhy a podpěry.

Přesto není vyloučeno, že budou z karbonu i méně exponované části karoserie, například víko kufru. Na kapotu, dveře a blatníky se ale kvůli vysokým nákladům na opravy uhlíková vlákna v běžných autech stále ještě moc nehodí.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Otázka je, jak to bude s motory. Podle Mazdy totiž lehčí auto potřebuje menší kola, menší brzdy a zároveň mu stačí menší motor. Nic konkrétního ještě japonská automobilka prozrazovat nechce, ale vývoj litrového tříválce u Mazdy není žádným tajemstvím. Ten se může dostat i do MX-5, ale záleží na tom, zda ho přijmou zákazníci.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků