Příští Infiniti se už budou řídit sama. Dříve než německá konkurence

6 komentářů

josephko
7. června • 21:13

Jazdím hodne, a hlavne po diaľniciach, a občas, resp. dosť často by som uvítal autonómny režim. Ono to je s tou legislatívou tak, ako keď sa začali vyrábať farebné televízory. Televízia vysielala čiernobielo, takže nemalo zmysel kupovať farebné televízory. A keďže ľudia farebné televízory nemali, bolo pre televíziu zbytočné vysielať farebne. :-)) Bol to skrátka začarovaný kruh.
S autonómnymi autami je to podobné. Nie je legislatíva, nie sú ani autá. A keďže nie sú autá, neexistuje ani tlak na vznik takej legislatívy. Jediná možnosť ako tento začarovaný kruh preťať, je systém, ktorý používajú automobilky: robiť autonómne systémy tesne na hranici zákona.
Nutnou, aj keď nie postačujúcou podmienkou legislatívy by pre autonómne vozidlá mala byť "čierna skrinka" a panoramatický kamerový záznam okolia celého auta. Aby sa dalo jednoznačne preukázať, kto bol na vine, a ak to bolo autonómne vozidlo, tak urobiť zmeny v softvéri či hardvéri. Asi nikdy tieto vozidlá nebudú 100%-ne bezpečné, ale to nie je ani letecká doprava. A predsa si ju nedovolí nikto zakázať. Ale po každej leteckej havárii sa jej bezpečnosť vždy posunie o malý krok vpred.

neodborník
8. června • 6:38

Jenomže ta letadla se pohybují v jiném prostředí, kdyby ve vzduchu bylo tak husto jak na silnicích, jak by to asi vypadalo a dopadalo. Spíš by se to dalo přirovnat k srovnávání lidského mozku a počítače. Sice je počítač při některých operacích rychlejší a nechybuje, ale celkově vzato pořád na mozek nemá. Při pozemní dopravě je tolik proměnných a rizik, že to těžko zvýší bezpečnost a zvýší pohodlí, když to stejně budu muset hlídat a ještě trnout, jak se to zachová. No a ještě se to bude míchat klasika s autonomním řízením, kdyby byly silnice jenom pro ta autonomní, tak snad by to mohlo fungovat. A jak si to poradí se sněhem, náledím, to by bylo zajímavé vidět, zdálky.

bzzz
9. června • 9:18

Ono v okoli rusnych letist je to kolikrat plnejsi nez na silnici, ALE ty letadla ridi svym zpusobem trenovata a pravidelne testovana elita, ktera ma navic podporu pozemni trenovane a pravidelne testovane 'elity'.Autonomni auta jsou ok pokud budou na silnici - resp vyhrazenem pruhu - potkavat pouze dalsi autonomni a budou spolu navzajem komunikovat bez ohledu na znacku respo dodavatele/autora autonomnich systemu.Ted je to predevsim marketing a vabnicka... drazsi/luxusnejsi auto si muze dovolit 'kde kdo', takze je treba vytvorit rychle dalsi segment (obdoba s 3D nebo UHD televizema atp).

Nyte
7. června • 19:43

Německé vozy sice vyžadují ruce na volantu, ale mělo by to být hlavně kvůli legislativě. Takže nějak nevím, v čem má spočívat výhoda Infiniti. V případě, že se legislativa změní, Němci už autonomní řízení samozřejmě chystají a nasadí jej v nejbližší době.Každopádně to za konkurenční výhodu nepovažuji. Infiniti mě při svém vstupu zaujalo pověstí řidičského auta s poctivým motorem a o nějaké autonomní hovadiny nestojím.

neodborník
7. června • 16:45

A v čem spočívá ta výhoda, když to prakticky nikdo nechce a ani to není schváleno k civilnímu provozování ?

sokar
7. června • 18:42

To neřeš, prostě Infiniti.....
Nejdřív si udělají bordel ve značení modelů, pak ukončí prodej tady pač se neprodávají a teď totok. Infiniti se nedaří dostatečně odprostit od nissanu takovým způsobem, aby si ty ceny dokázalo obhájit. Když do něho vlezete máte furt pocit, že je to nissan. Proto se jim nedaří.:-/

Doporučujeme

Články odjinud