Příští generace velkého Range Roveru bude z hliníku

Z ostrovů pronikly první informace k nové generace luxusního off roadu Range Rover. Automobilka Land Rover, která tento model vyráb,í zvažuje použití stejné technologie, jakou využívá Jaguar, tedy hliníku. Jaguar jednotlivé díly samonosné karoserie nýtuje, což snižuje náročnost a cenu výroby.

Hliník má přinést hlavně snížení hmotnosti, která je u Range Roveru opravdu vysoká. Zákazník tak sice získává velmi tuhý vůz, ovšem nižší hmotnost by přinesla úsporu paliva, zlepšení dynamiky a nebylo by třeba ani velkých inovací pohonných jednotek.

Hmotnostní úspora při použití hliníků je okolo 15 procent proti klasickým pozinkovaným plechům. Range Rover by se tak mohl dostat na dohled dvou tun, což je proti dnešním téměř třem výrazný pokrok.

Pokud se  tak skutečně stane a Land Rover nasadí hliník, půjde vůbec o první celo hliníkové SUV na trhu. Navíc z dostupných informací vyplývá, že tento materiál by mohl získat i menší model Discovery.

Otázkou je, jak by se tyto materiály promítly do ceny těchto vozů, které již dnes nepatří k nejnižším.

Tip: Přečtěte si náš velký test Range Roveru Sport 4,2 SC, u kterého nad hmotností vítězí výkon...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků