Příští generace velkého Range Roveru bude z hliníku

Z ostrovů pronikly první informace k nové generace luxusního off roadu Range Rover. Automobilka Land Rover, která tento model vyráb,í zvažuje použití stejné technologie, jakou využívá Jaguar, tedy hliníku. Jaguar jednotlivé díly samonosné karoserie nýtuje, což snižuje náročnost a cenu výroby.

Hliník má přinést hlavně snížení hmotnosti, která je u Range Roveru opravdu vysoká. Zákazník tak sice získává velmi tuhý vůz, ovšem nižší hmotnost by přinesla úsporu paliva, zlepšení dynamiky a nebylo by třeba ani velkých inovací pohonných jednotek.

Hmotnostní úspora při použití hliníků je okolo 15 procent proti klasickým pozinkovaným plechům. Range Rover by se tak mohl dostat na dohled dvou tun, což je proti dnešním téměř třem výrazný pokrok.

Pokud se  tak skutečně stane a Land Rover nasadí hliník, půjde vůbec o první celo hliníkové SUV na trhu. Navíc z dostupných informací vyplývá, že tento materiál by mohl získat i menší model Discovery.

Otázkou je, jak by se tyto materiály promítly do ceny těchto vozů, které již dnes nepatří k nejnižším.

Tip: Přečtěte si náš velký test Range Roveru Sport 4,2 SC, u kterého nad hmotností vítězí výkon...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků