Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Vana666  |  21. 06. 2016 14:36

Nevím jak to u nissanu počítají ale při reálné spotřebě kolem 15 kwh/100km to těch 550 kiláků asi nedá

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 06. 2016 14:42
Sokar  |  21. 06. 2016 16:51

Pocitaji to stejne blbe jako volvo s xc90 a spotrebou 2,1L.

Odpovědět  |   | 
Ficus  |  21. 06. 2016 14:59

Mám spotřebu okolo 16-20kWh. RAV4 EV.
Baterie jsou 32kWh.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 06. 2016 00:04

No jo milý Nissane, ale takovej dojezd pak bude chtít supernabíječky a to nejlépe celou síť.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 06. 2016 07:28

...to nevadi, ze nabijacka nebude. Ale hlavne ze je to v labaku mozne. A hned to moze ist do katalogu.

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  23. 06. 2016 01:55

Pane "Antiautomat", v Brně jsou dva Nissany a oba mají nabíječku:
BSAuto Brno - NISSAN Veslařská 3098/2 Brno, Žabovřesky
NISSAN - J.P.N. Cars s.r.o. Hviezdoslavova 1187/57 Brno, Slatina
Jak je to v jiných městech netuším, ale to si při vašem evidentním obdivu e-aut jistě dohledáte rád sám

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  23. 06. 2016 06:11

...to je ohromne, pri dobe nabijania a mizivom dojazde moj obdiv k tejto zavratne efektivnej infrastrukture a vyhodach pre zakaznika este viac vzrasta

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  23. 06. 2016 08:19

To je v poriadku - on ti len ukázal, že si jaksi "kapánek" mimo ... Pokiaľ viem, tak si v príspevku vyvrhol niečo ako: "...to nevadi, ze nabijacka nebude." - Tak ti len ukázal, že nabíjačky sú ...

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  23. 06. 2016 11:32

Pane "Lovap", snažit se diskutovat s fanatikem pomocí průkazných faktů a logiky je naprosto zbytečné – toto vše on, pokud to odporuje jeho svatému přesvědčení, naprosto s přehledem ignoruje a obratem vytáhne jiný nesmysl. Toto vám Antiautomat právě ukázkově předvedl.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 06. 2016 12:11

Nechce sa mi hľadať, tak sa opýtam ako výkonné sú tie nabíjačky? Pokiaľ sa jedná o ChaDeMo, tak tie sú okolo 50 kW, ak sa nemýlim? Takže dobitie na reálny dojazd 100 km pri spotrebe okolo 15-17 kWh/100 km by trvalo tak min. 20 minút? Samozrejme len do hranice 80%, potom sa to nabíjanie dosť podstatne spomaľuje.

Možno mal Antiautomat na mysli fakt, že s baterkou 60 kWh by to už chcelo nejaké výkonnejšie nabíjačky (niečo ako Tesla supercharger), inak to nabíjanie bude pomalé. A tie výkonnejšie nabíjačky (viac ako 50 kW) už sú?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 06. 2016 07:26

...takze v reale to bude tak dajme tomu polovicny dojazd a 10x dlhsie nabijanie. To slovicko *az* zavana marketingovymi lzami na kilometre daleko. To uz spotrebitel pozna, skuste nieco ine.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  22. 06. 2016 07:45

Co to tady smrdí???
Aha, elektrofanatické lži, přehánění a zatajování nepříjemných vlastnostní.

Ano, Nissan Leaf s akumulátorem 60kW je možné vyrobit. Bude to hatchback nižší střední třídy s dojezdem cca 380 km, cenou začínající na 1,1 milionu Kč, s rychlostí nabíjením stávající CHAdeMO nabíječkou (6,6kW) 100km dojezdu za 2,5 hodiny. Taková je pravda. No nekup to

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  22. 06. 2016 08:05

Myslel som si, že si "kapánek" mimo, ale teraz sa to potvrdilo dostatočne CHAdeMO má cca 50 kW, takže by sa auto nabilo tak za vyše hodinu na celý dojazd ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  22. 06. 2016 08:51

Myslel jsem zásuvky na Leafu, uvnitř je 6,6 kW AC nabíječka.
Samozřejmě si můžeš za půl melounu koupit i CHAdeMO DC nabíječku.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  22. 06. 2016 11:49

Jeden myslel až vymyslel fúrik a musel ho tlačiť. Leaf má jak zásuvku na AC nabíjanie, tak zásuvku na DC nabíjanie. A neviem prečo by som musel kupovať CHAdeMO nabíjačku, keď si auto môžem nabiť po ceste, že ... Doma mi pomalé nabíjanie moc nevadí a okrem toho, pochybujem, že by NISSAN nevybavil nový model s výrazne väčšou baterkou aj výkonnejšou vnútornou nabíjačkou ...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  22. 06. 2016 09:06

Lovap: nabíjení obvykle probíhá plným výkonem jen do 80% kapacity a pak už jen velmi pomalu. Takže asi úplně pravdu nemáš

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  23. 06. 2016 11:19

Nabíjení na 80 % kapacity trvá cca 20-25 minut a v případě nutnosti zbytek na 100 % už snad o moc tu hodinu nepřesáhne
A to se bavíme o dobíjení naprosto prázdné baterie, k čemuž rozumný člověk nenechá dojít.
Jenom bych po dosažení těch 80 % odpojil vůz z nabíjení aby zbytečně neblokoval další zájemce a přepojil se na 230 V nabíjení – tato zásuvka bývá u všech nabíječek.

Odpovědět  |   | 
kopol  |  22. 06. 2016 10:31

elektromobily su picovina z principu.

Dovody:
1. neexistuje moznost skladovat dostatok energie na slusny dojazd.
Pri spotrebe min 15kWh/100km potrebujem min 500 km.. NIKTO nema taku baterku.

2. dobijanie.
Aj keby bola slusna baterka - jednoducho nie je mozne ju z domacej siete natlacit na potrebnu kapacitu v rozumnej dobe (max 8 hodin). Nabijacky na ceste nie su riesenie, pokial je doba nabijania viac ako cca 10 minut.

3. cena.
Aj keby existovala slusna baterka a k nej slusna domaca nabijacka - stale je tu otazka ceny za energiu..
Pri spotrebe 15 kWh/100km to uz teraz vychadza na cca 2 EUR / 100 km. Po zatazeni spotrebnou danou ako v pripade bezneho benzinu, budu naklady min 4 EUR/100.
A to uz je spotreba, ktorej sa pri opatrnej jazde bez problemu bezny naftak dostane uz teraz.

4. rychlost
Rychlost cuca baterku. Velmi.
Kym na naftaku/turbobenzine je mozne komfortne cestovat realnymi 130kmh - pri elektrine to mozne nie je. Vybijanie baterky je extremne a naklady letia strmo hore.

Hlavne z tychto dovodov je teda leektromobil nezmysel vsade tam, kde sa najazdi viac ako 100km denne.

to je holy fakt.

Elektromobilita v dnesnej dobe ma vyznam len v meste a ako druhe auto v rodine.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  22. 06. 2016 11:44

ad 1. Tesla aktuálně prodává model S s 90 kWh baterií. Což při spotřebě 15/100 dělá 600 km. To, že je cena, jaká je - stačí se podívat kolik stály první notebooky či CD vypalovačky (řádově statisíce).

ad 2. Opět nesmysl, dual charger umožňuje nabíjení z červeného pětikolíku 3x32A výkonem 22 kW (potřebný kabel od českého výrobce zde: http://inchanet.cz/products.html... ), takže do pěti hodin nabito, to stačí i jedincům s minimalistickou potřebou spánku.

ad 3. Pokud prokážu dodavateli el. energie, že vlastním/užívám elektromobil, dostanu sazbu D27d, při které vychází 1 kWh na 2,5 Kč. To je při spotřebě 15/100 1,39 €/100 km. Nehledě na to, že takový tarif sníží i cenu za elektřinu, kterou stejně odebere domácnost mimo špičku tak jako tak (platnost NT je min. 8 hodin v kuse, v nočních hodinách, obvykle 20-04).

ad 4. Ano

Druhé auto v rodině - u cenově dostupných elektromobilů to tak je, jinak to zatím nemá význam (alespoň pro mne).

Shrnutí: Jediný masově použitelný elmobil je Tesla 90 kWh, ale zatím je cena příliš vysoká. "Tradiční" automobilky se ale, zdá se, již chytají za nos, tak uvidíme, jak rychle to s cenou pohne.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  22. 06. 2016 12:04

Len malá poznámka... Tesla S rozhodne nemá spotrebu 15, priemer je tak k 21:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/198-Tesla_Mot... ...

Reálny dojazd teda bude nejakých 400 km, ak budem jazdiť úsporne. A to je úplně nanič, ak prihliadneme k tomu, že Tesla S sa prezentuje ako pohodlná limuzína a ako taká obvykle slúži na presuny na dlhšie trasy. Takže to si radšej kúpim benzínový M-B triedy E s cenou o cca. pol mega nižšou a mám aj na naftu/benzín a užívateľský komfort neporovnateľne vyšší.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  22. 06. 2016 12:18

jj, souhlas. Až ta Tesla bude stát polovinu toho E-Klasse (a já věřím, že se toho dožiju), tak budu volit místo E-Klasse Teslu. Dnes by to bylo naopak.

Odpovědět  |   | 
kopol  |  22. 06. 2016 13:23

Ad nabijanie:
nie som elektrikar - kolko teda trva nabitie baterky nabijackou na 22Kw?

Ad cena:
to je sucasnost - prave kvoli absencii spotrebnej dane.
Ak vsak kriticke mnozstvo aut zacne jazdit na elektrinu - kolko asi potrva ich zavedenie?

S tou Teslou mas pravdu - jediny pouzitelny elektromobil sucasnosti, vzhladom na cenu vsak nezmysleny na masove pouzitie.

Elektromobilite by skor pomohlo auto typu Leaf v prijatelnejsej cene - tam dojazd realnych 200 km je OK. Na jazdenie po meste/nakupoch.

Na dlhe cesty vsak bude este dlho lepsia klasika.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  22. 06. 2016 13:38

Čas nabíjania závisí od výkonu nabíjačky a od toho, či sa baterky nabíjajú "priamo" alebo cez palubnú nabíjačku v aute - v tomto prípade to záleží od výkonu tej palubnej nabíjačky v aute.

Pokiaľ sa bavíme o Tesle S, tak jediný rýchly sposob nabíjania je pomocou Tesla superchargeru, ktorý však v ČR nie je, chystá sa otvorenie práve teraz niekedy v lete na D1 okolo Humpolca. Supercharger má výkon 135 kW, to znamená tých 22 kWh dobiješ za cca. 10 minút. Takže na "dobitie" dojazdu o 100 km je potreba 10 minút nabíjať. Toto ale platí len pre supercharger a len do 80% kapacity baterky, potom už nabíjanie ide hodne pomaly.

Ak budeš nabíjať Teslu nabíjačkou ChaDeMo (redukcia u Tesly za cca. 452 USD , tak tá má výkon nějakých 50 kW, to znamená zhruba za necelú polhodinu dobiješ na dojazd 100 km.

Ostatné sposoby sú už veľmi pomalé a vhodné tak na doma v garáži cez noc.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 06. 2016 22:08

SC chystá se na otevření právě pozejtří, další bude v srpnu.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  22. 06. 2016 13:57

Zjednodušeně - pokud má baterie 50 kWh, potřebuje dostávat energii o velikosti 50 kW po dobu jedné hodiny. Jsou tam samozřejmě nějaké ztráty, tak můžeme počítat třeba hodinu a pět minut. Dual charger=palubní nabíječka Tesly S je schopna odebírat z obyčejné 3-fáz zásuvky energii o výkonu 22 kW (lze si ji představit jako velkou nabíječku na telefon, která má místo vidlice do zásuvky konektor v místě, kde je u klasického auta obvykle hrdlo nádrže a je pevně zabudována do vozidla, místo malé baterky v telefonu nabíjí velkou baterku v autě). Protože Tesla nabízí v současnosti nejlepší baterii o kapacitě 90 kWh, stačí nabíjet necelých 5 hodin do plna.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  22. 06. 2016 15:24

"Zjednodušeně - pokud má baterie 50 kWh, potřebuje dostávat energii o velikosti 50 kW po dobu jedné hodiny."

Toto je veľmi zjednodušené a tá linearita platí tak do 80% nabitia. Po dosiahnutí tejto hranice sa postupně znižuje nabíjací prúd (aj výkon) a teda linearita už neplatí, dobíjanie je o hodne pomalšie.

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  23. 06. 2016 12:20

Ano, to máte naprostou pravdu – je to pomalejší.
Proto jsem psal o kus výše a tady to zopakuji:
"Jenom bych po dosažení těch 80 % odpojil vůz z nabíjení aby zbytečně neblokoval další zájemce a přepojil se na 230 V nabíjení – tato zásuvka bývá u všech nabíječek."

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  23. 06. 2016 15:47

"nabíjení z červeného pětikolíku 3x32A"
To je fajn, ale muzou to udelat najednou tak dva lidi v ulici. Kdyby se to melo rozsirit, tak by bylo potreba jinak nadimenzovat rozvody(prekopat cela mesta).

Odpovědět  |   | 
mykanec  |  23. 06. 2016 17:14

Pane "jehoVista",
na vesnici má tuto zásuvku snad každý barák (cirkulárky a tak).
Ve městech rodinné domy asi většinou též.
V panelákách máme holt smůlu, ale někde ve sklepě byly kdysi společné velké bubnové pračky a odstředivky a mandly, takže v baráku to být zakáblované musí. Jen se k tomu dostat.
Takže s rozvody bych si moc velké starosti nedělal.
U nás je v paneláku 64 bytů a to už je pěkná spotřeba, čili vedení musí být patřičně dimenzované.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  23. 06. 2016 17:24

Ze mate zasuvku neznamena, ze mate pro sebe vyhrazenych 3*32A. ono se jaksi pocita s nejakym maximalnim prumernym vyuzitim.
V tom vasem panelaku s 64 byty mate pocitam privod 3*150, pripadne 3*200. Kdyz se budu drzet hodne pri zemi, tak budu pocitat, ze autem pres den pojede pouhych 20 lidi. Kdyz to budou chtit vsichni vecer pripojit do zasuvky, tak najednou potrebujete navic 3*640A! No a do toho panelaku takhle tlusty kabel proste nevede. Bude se muset prekopat cela distribucni sit.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  24. 06. 2016 10:01

Ikdyby Leaf reálně měl ten dojez 550 při plném komfortu (audio, klima, topení atd..) nebo 6xx nebo 7xx Víc než 75% zákazníků na světě, kteří kupují nové auto za auto podobných vlastností, opravdu v přepočtu na Kč 750 000 až 1,5 milionu nedá.

A to počítejme ještě s takovými ideálními věcmi jako, že elektřina nezdraží. Bude mít kde to auto nabíjet a vydtrží mu aspoň 5let intenzivního nájezdu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A