Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Dojezd elektromobilů v průběhu času pomalu narůstá. Na průlom ve vývoji akumulátorů sice pořád čekáme, ale automobilky alespoň navyšují jejich kapacitu. Poměrně zásadní změny nás ovšem čekají s druhou generací Nissanu Leaf, který nabídne hned několik akumulátorů s různou kapacitou.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Jisté náznaky jsme mohli vidět už na loňském autosalonu v Tokiu, kde Nissan prezentoval koncept s akumulátory o kapacitě 60 kWh. To by u klasického auta mělo stačit k dojezdu mezi 500 až 550 kilometry. A přesně to by měla přinést také druhá generace Nissanu Leaf

Nissan se vydá podobnou cestou, jakou kráčí především Tesla. Patrné je to ostatně už nyní, kdy je v nabídce základní verze s kapacitou 24 kWh a čerstvě také verze s 30 kWh bateriemi. Nabídka by se měla v budoucnu ještě výraznějším způsobem rozšířit. 

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Nissan chce nabízet hned několik verzí s různě velkými akumulátory a pochopitelně také cenou, jejichž vrchol by měl tvořit Leaf s dojezdem blízkým autům se spalovacím motorem. Sluší se už jen dodat, že nová generace by měla dorazit v roce 2018.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků