Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Dojezd elektromobilů v průběhu času pomalu narůstá. Na průlom ve vývoji akumulátorů sice pořád čekáme, ale automobilky alespoň navyšují jejich kapacitu. Poměrně zásadní změny nás ovšem čekají s druhou generací Nissanu Leaf, který nabídne hned několik akumulátorů s různou kapacitou.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Jisté náznaky jsme mohli vidět už na loňském autosalonu v Tokiu, kde Nissan prezentoval koncept s akumulátory o kapacitě 60 kWh. To by u klasického auta mělo stačit k dojezdu mezi 500 až 550 kilometry. A přesně to by měla přinést také druhá generace Nissanu Leaf

Nissan se vydá podobnou cestou, jakou kráčí především Tesla. Patrné je to ostatně už nyní, kdy je v nabídce základní verze s kapacitou 24 kWh a čerstvě také verze s 30 kWh bateriemi. Nabídka by se měla v budoucnu ještě výraznějším způsobem rozšířit. 

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Nissan chce nabízet hned několik verzí s různě velkými akumulátory a pochopitelně také cenou, jejichž vrchol by měl tvořit Leaf s dojezdem blízkým autům se spalovacím motorem. Sluší se už jen dodat, že nová generace by měla dorazit v roce 2018.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků