Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Příští generace Nissanu Leaf by měla mít dojezd až 550 kilometrů

Dojezd elektromobilů v průběhu času pomalu narůstá. Na průlom ve vývoji akumulátorů sice pořád čekáme, ale automobilky alespoň navyšují jejich kapacitu. Poměrně zásadní změny nás ovšem čekají s druhou generací Nissanu Leaf, který nabídne hned několik akumulátorů s různou kapacitou.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Jisté náznaky jsme mohli vidět už na loňském autosalonu v Tokiu, kde Nissan prezentoval koncept s akumulátory o kapacitě 60 kWh. To by u klasického auta mělo stačit k dojezdu mezi 500 až 550 kilometry. A přesně to by měla přinést také druhá generace Nissanu Leaf

Nissan se vydá podobnou cestou, jakou kráčí především Tesla. Patrné je to ostatně už nyní, kdy je v nabídce základní verze s kapacitou 24 kWh a čerstvě také verze s 30 kWh bateriemi. Nabídka by se měla v budoucnu ještě výraznějším způsobem rozšířit. 

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Nissan chce nabízet hned několik verzí s různě velkými akumulátory a pochopitelně také cenou, jejichž vrchol by měl tvořit Leaf s dojezdem blízkým autům se spalovacím motorem. Sluší se už jen dodat, že nová generace by měla dorazit v roce 2018.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků