Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Podle hlavního designéra značky, Iana Calluma, Jaguar připravuje nástupce úspěšného sportovního kupé. O klasickou koncepci však možná přijde.
Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Podle Calluma nemusí mít sportovní auto od Jaguaru dlouhou příď a useknutou záď. „Máme k tomu odvahu, postavit auto s motorem uprostřed. Jsme přeci sportovní značka,“ říká Callum s tím, že již první prototyp F-Typu měl motor uprostřed, což se však do produkční verze změnilo.

V rozhovoru pro web roadandtrack.com na půdě autosalonu v Los Angeles se strůjce nového designového jazyka Jaguaru rozpovídal o diskusi, která aktuálně ve vývojovém centru společnosti probíhá. „Stále to probíráme. Bude mít motor vepředu, nebo uprostřed? Dokonce ani v designovém centru se neshodneme,“ prozrazuje.

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Pokud bude mít skutečně příští generace F-Type motor uprostřed, mohla by na trhu zaujmout trošku jiné postavení. Vždyť vrcholná verze, od které se znovu očekává výkon kolem 600 koňských sil, by zasahovala do teritoria Ferrari 488 či Lamborghini Huracán.

Otazník v případě změny umístění motoru visí také nad jménem. Název F-Type, který ideologicky navazuje na slavný E-Type, by totiž s totální změnou designu a proporcí již nedával takový smysl.

Jaguar F-Type dostane čtyřválec, aby mohl konkurovat Caymanu

Jaguar F-Type dostane čtyřválec, aby mohl konkurovat Caymanu

Aktuální F-Type, který je na trhu již čtvrtým rokem, čeká modernizace. V rámci faceliftu se očekává příchod základní motorizace - čtyřválcového zážehového dvoulitru.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

včera | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT: Módní záležitost se vším všudy

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT

Když dělal Hyundai facelift modelu i30 N, nacpal jeho techniku rovnou i do crossoveru Kona. Tím rozšířil rodinu sportovních modelů o nového člena. Jak jezdí první sportovní SUV Hyundaie?

20.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků