Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Podle hlavního designéra značky, Iana Calluma, Jaguar připravuje nástupce úspěšného sportovního kupé. O klasickou koncepci však možná přijde.
Příští generace Jaguaru F-Type možná bude mít motor uprostřed

Podle Calluma nemusí mít sportovní auto od Jaguaru dlouhou příď a useknutou záď. „Máme k tomu odvahu, postavit auto s motorem uprostřed. Jsme přeci sportovní značka,“ říká Callum s tím, že již první prototyp F-Typu měl motor uprostřed, což se však do produkční verze změnilo.

V rozhovoru pro web roadandtrack.com na půdě autosalonu v Los Angeles se strůjce nového designového jazyka Jaguaru rozpovídal o diskusi, která aktuálně ve vývojovém centru společnosti probíhá. „Stále to probíráme. Bude mít motor vepředu, nebo uprostřed? Dokonce ani v designovém centru se neshodneme,“ prozrazuje.

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Pokud bude mít skutečně příští generace F-Type motor uprostřed, mohla by na trhu zaujmout trošku jiné postavení. Vždyť vrcholná verze, od které se znovu očekává výkon kolem 600 koňských sil, by zasahovala do teritoria Ferrari 488 či Lamborghini Huracán.

Otazník v případě změny umístění motoru visí také nad jménem. Název F-Type, který ideologicky navazuje na slavný E-Type, by totiž s totální změnou designu a proporcí již nedával takový smysl.

Jaguar F-Type dostane čtyřválec, aby mohl konkurovat Caymanu

Jaguar F-Type dostane čtyřválec, aby mohl konkurovat Caymanu

Aktuální F-Type, který je na trhu již čtvrtým rokem, čeká modernizace. V rámci faceliftu se očekává příchod základní motorizace - čtyřválcového zážehového dvoulitru.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků