Příští Dakar skončí v Peru, závěr bude kvůli pískům podobný Africe

Třiatřicátou zemí, do níž zamíří konvoj účastníků Rallye Dakar, bude příští rok Peru. To je nejpodstatnější informace, kterou při zastávce v Praze během propagačního turné potvrdil ředitel slavné soutěže Etienne Lavigne. Nejnáročnější motoristický maraton odstartuje 1. ledna v argentinském Mar del Plata, do cíle v peruánské Limě dojedou nejodolnější vytrvalci 15. 1.

„Po delší době není trasa vedená jako okruh. Start a cíl jsou na různých místech, což je organizačně náročnější. V Jižní Americe v podstatě projedeme celý kontinent od Atlantiku k Paciku. Bude to skutečně tvrdých čtrnáct dnů,“ řekl na tiskové konferenci Francouz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Peru je neuvěřitelné v tom, že nabídne jiné typy pouště než poslední tři roky chilská Atacama. Čtyři peruánské dny - to bude samý písek. Jezdci se musí připravit na úseky, které se budou blížit podmínkám na Sahaře. Etapy budou měřit jen něco přes dvě stě kilometrů, čímž možná někomu připadají krátké. Ovšem posádkám motocyklů, čtyřkolek, aut a kamionů dá zabrat jejich náročnost i vysoké teploty, protože se z Argentiny a Chile budou blížit k rovníku,“ poznamenal ředitel.

Lopraise víc písečných úseků potěšilo

Podle něj je budoucnost dakarské rallye v několika dalších letech pevně spojená s Jižní Amerikou. „Odchod z Afriky přidal Rallye Dakar na zajímavosti a povýšil ji v očích fanoušků. Dál chceme držet a rozvíjet její dosavadní hodnoty jako jsou náročnost, odvaha a výdrž. Já sám jsem posedlý cestováním a poznáváním nových končin, a právě to příští ročník bezpochyby nabízí,“ slíbil Lavigne.

S prodloužením trasy na sever je spokojený řidič kamionu Tatra Aleš Loprais. „Peru mě zaujalo hlavně tím, že nabízí hodně písku. Tam se nejspíš bude schylovat k rozhodujícím bitvám o prvenství. Věřím, že budeme ve hře o nejvyšší příčky, a že nám k tomu pomůže rychlá asistence. Pak je naděje, že můžeme konkurovat ruským kamazům,“ naznačil ambice frenštátský řidič, který skončil na posledním africkém Dakaru v roce 2007 třetí, ale všechny tři rallye na jihoamerickém kontinentu nedokončil.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků