Příští Dakar skončí v Peru, závěr bude kvůli pískům podobný Africe

Třiatřicátou zemí, do níž zamíří konvoj účastníků Rallye Dakar, bude příští rok Peru. To je nejpodstatnější informace, kterou při zastávce v Praze během propagačního turné potvrdil ředitel slavné soutěže Etienne Lavigne. Nejnáročnější motoristický maraton odstartuje 1. ledna v argentinském Mar del Plata, do cíle v peruánské Limě dojedou nejodolnější vytrvalci 15. 1.

„Po delší době není trasa vedená jako okruh. Start a cíl jsou na různých místech, což je organizačně náročnější. V Jižní Americe v podstatě projedeme celý kontinent od Atlantiku k Paciku. Bude to skutečně tvrdých čtrnáct dnů,“ řekl na tiskové konferenci Francouz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Peru je neuvěřitelné v tom, že nabídne jiné typy pouště než poslední tři roky chilská Atacama. Čtyři peruánské dny - to bude samý písek. Jezdci se musí připravit na úseky, které se budou blížit podmínkám na Sahaře. Etapy budou měřit jen něco přes dvě stě kilometrů, čímž možná někomu připadají krátké. Ovšem posádkám motocyklů, čtyřkolek, aut a kamionů dá zabrat jejich náročnost i vysoké teploty, protože se z Argentiny a Chile budou blížit k rovníku,“ poznamenal ředitel.

Lopraise víc písečných úseků potěšilo

Podle něj je budoucnost dakarské rallye v několika dalších letech pevně spojená s Jižní Amerikou. „Odchod z Afriky přidal Rallye Dakar na zajímavosti a povýšil ji v očích fanoušků. Dál chceme držet a rozvíjet její dosavadní hodnoty jako jsou náročnost, odvaha a výdrž. Já sám jsem posedlý cestováním a poznáváním nových končin, a právě to příští ročník bezpochyby nabízí,“ slíbil Lavigne.

S prodloužením trasy na sever je spokojený řidič kamionu Tatra Aleš Loprais. „Peru mě zaujalo hlavně tím, že nabízí hodně písku. Tam se nejspíš bude schylovat k rozhodujícím bitvám o prvenství. Věřím, že budeme ve hře o nejvyšší příčky, a že nám k tomu pomůže rychlá asistence. Pak je naděje, že můžeme konkurovat ruským kamazům,“ naznačil ambice frenštátský řidič, který skončil na posledním africkém Dakaru v roce 2007 třetí, ale všechny tři rallye na jihoamerickém kontinentu nedokončil.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků