Příští Citroën C4 bude i elektromobil. Využije přitom zcela nový základ

Citroën se klasické nižší střední třídy přeci jen nevzdá. Ani po letech však nenaváže na platformu EMP2.

Citroën C4 ve své druhé generaci před rokem nadobro skončil. Stavěn byl totiž na starých základech svého předchůdce. Přitom již rovněž dosluhující MPV C4 Picasso, nově C4 Spacetourer, již od roku 2013 staví na modulární platformě EMP2. Stejně jako Peugeot 308.

Je však s podivem, že dvojitý šíp nikdy na těchto základech nástupce oblíbené C4 nepostavil. Hatchback se prostě přestal prodávat a jako náhradu se Citroën snažil podstrčit zmodernizovaný a svým pojetím umírněný C4 Cactus, který ve skutečnosti stojí na menší C3. Přesto už pár měsíců víme, že nový "cé-čtyřka" přijde, a to do dvou let.

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Jak prozradila šéfka značky Linda Jacksonová pro Auto Express, ani tentokrát  dodatečné příbuzenství s Peugeotem 308 nečekejte. "Máme velké plány s platformou CMP, například u nové C4," prozradila. Právě CMP je novou plošinou skupiny PSA, zaměřenou zejména na menší vozy. Postavena na ni bude nová generace Peugeotu 208 a první vlaštovkou už je luxusní prcek DS 3 Crossback.

Nová C4 by měla tento základ dostat prodloužený, jak to ostatně modulární architektura snadno dovoluje. Výhodou nové platformy je fakt, že je od začátku coby e-CMP připravena na elektrifikace, tedy zástavbu balíku baterií. Díky delšímu rozvoru by tak elektrická C4, která je podle Jacksonové v plánu, mohla dostat větší kapacitu, než je 50 kWh u DS 3 Crossback.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Již dříve Jacksonová zároveň uvedla, že "až na to přijde, bude i elektrická verze, ale C4 zůstanou i spalovací motory". Proto neočekávejme, že se Citroën pustí do souboje například jen s chystaným Volkswagenem I.D. hatchback. Cílit bude i na klasickou klientelu. A to od roku 2020.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 12 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků