Příští Citroën C4 bude i elektromobil. Využije přitom zcela nový základ

Citroën se klasické nižší střední třídy přeci jen nevzdá. Ani po letech však nenaváže na platformu EMP2.

Citroën C4 ve své druhé generaci před rokem nadobro skončil. Stavěn byl totiž na starých základech svého předchůdce. Přitom již rovněž dosluhující MPV C4 Picasso, nově C4 Spacetourer, již od roku 2013 staví na modulární platformě EMP2. Stejně jako Peugeot 308.

Je však s podivem, že dvojitý šíp nikdy na těchto základech nástupce oblíbené C4 nepostavil. Hatchback se prostě přestal prodávat a jako náhradu se Citroën snažil podstrčit zmodernizovaný a svým pojetím umírněný C4 Cactus, který ve skutečnosti stojí na menší C3. Přesto už pár měsíců víme, že nový "cé-čtyřka" přijde, a to do dvou let.

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Jak prozradila šéfka značky Linda Jacksonová pro Auto Express, ani tentokrát  dodatečné příbuzenství s Peugeotem 308 nečekejte. "Máme velké plány s platformou CMP, například u nové C4," prozradila. Právě CMP je novou plošinou skupiny PSA, zaměřenou zejména na menší vozy. Postavena na ni bude nová generace Peugeotu 208 a první vlaštovkou už je luxusní prcek DS 3 Crossback.

Nová C4 by měla tento základ dostat prodloužený, jak to ostatně modulární architektura snadno dovoluje. Výhodou nové platformy je fakt, že je od začátku coby e-CMP připravena na elektrifikace, tedy zástavbu balíku baterií. Díky delšímu rozvoru by tak elektrická C4, která je podle Jacksonové v plánu, mohla dostat větší kapacitu, než je 50 kWh u DS 3 Crossback.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Již dříve Jacksonová zároveň uvedla, že "až na to přijde, bude i elektrická verze, ale C4 zůstanou i spalovací motory". Proto neočekávejme, že se Citroën pustí do souboje například jen s chystaným Volkswagenem I.D. hatchback. Cílit bude i na klasickou klientelu. A to od roku 2020.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků