Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette dostane podle všeho motor umístěný uprostřed. Později přijde i pohon všech kol a pomocné elektromotory. U Crovetty tak nezůstane kámen na kameni.
Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Legendární americký sporťák Chevrolet Corvette podle všeho projde radikální proměnou. V roce 2018 se má představit nová (už osmá) generace toho oblíbeného sportovního vozu, který se poprvé začal prodávat v roce 1953. Tentokrát ale dojde k poměrně zásadní konstrukční změně v oblasti pohonu a celkové koncepce.

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Motor se má z přední části vozu přestěhovat doprostřed. Aspoň to tedy píše americký magazín Car & Driver a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Premiéra vozu s kódovým označením ZERV je plánovaná na leden 2018 na autosalon v Detroitu a počáteční cenovka má začínat okolo 80 000 amerických dolarů (1 900 000 korun).

Zpočátku se údajně bude nová generace Corvette s motorem uprostřed prodávat ještě s klasickou OHV verzí osmiválce small-block. Má jít o modernizovanou verzi současného motoru a výkon základního provedení se bude pohybovat někde kolem 349 kW (475 koní).

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Už v roce 2019 má ale přijít nová Corvette s úplně novým motorem s rozvodem DOHC. A to není všechno, bude i hybrid. Na rok 2020 je plánována premiéra modelu E-Ray Corvette, který bude mít na přední nápravě dva pomocné elektromotory. Z Corvetty se tak vedle hybridu stane i čtyřkolka.

Zajímavé také je, že Chevrolet prý vlastní přímo k porovnávání dvě Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R, dvě Porsche 911 Turbo a dokonce i BMW i8. I když se tedy jedná o odklon od tradiční koncepce, asi se máme na co těšit.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků