Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette dostane podle všeho motor umístěný uprostřed. Později přijde i pohon všech kol a pomocné elektromotory. U Crovetty tak nezůstane kámen na kameni.
Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Legendární americký sporťák Chevrolet Corvette podle všeho projde radikální proměnou. V roce 2018 se má představit nová (už osmá) generace toho oblíbeného sportovního vozu, který se poprvé začal prodávat v roce 1953. Tentokrát ale dojde k poměrně zásadní konstrukční změně v oblasti pohonu a celkové koncepce.

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Motor se má z přední části vozu přestěhovat doprostřed. Aspoň to tedy píše americký magazín Car & Driver a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Premiéra vozu s kódovým označením ZERV je plánovaná na leden 2018 na autosalon v Detroitu a počáteční cenovka má začínat okolo 80 000 amerických dolarů (1 900 000 korun).

Zpočátku se údajně bude nová generace Corvette s motorem uprostřed prodávat ještě s klasickou OHV verzí osmiválce small-block. Má jít o modernizovanou verzi současného motoru a výkon základního provedení se bude pohybovat někde kolem 349 kW (475 koní).

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Už v roce 2019 má ale přijít nová Corvette s úplně novým motorem s rozvodem DOHC. A to není všechno, bude i hybrid. Na rok 2020 je plánována premiéra modelu E-Ray Corvette, který bude mít na přední nápravě dva pomocné elektromotory. Z Corvetty se tak vedle hybridu stane i čtyřkolka.

Zajímavé také je, že Chevrolet prý vlastní přímo k porovnávání dvě Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R, dvě Porsche 911 Turbo a dokonce i BMW i8. I když se tedy jedná o odklon od tradiční koncepce, asi se máme na co těšit.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků