Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette dostane podle všeho motor umístěný uprostřed. Později přijde i pohon všech kol a pomocné elektromotory. U Crovetty tak nezůstane kámen na kameni.
Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Legendární americký sporťák Chevrolet Corvette podle všeho projde radikální proměnou. V roce 2018 se má představit nová (už osmá) generace toho oblíbeného sportovního vozu, který se poprvé začal prodávat v roce 1953. Tentokrát ale dojde k poměrně zásadní konstrukční změně v oblasti pohonu a celkové koncepce.

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Motor se má z přední části vozu přestěhovat doprostřed. Aspoň to tedy píše americký magazín Car & Driver a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Premiéra vozu s kódovým označením ZERV je plánovaná na leden 2018 na autosalon v Detroitu a počáteční cenovka má začínat okolo 80 000 amerických dolarů (1 900 000 korun).

Zpočátku se údajně bude nová generace Corvette s motorem uprostřed prodávat ještě s klasickou OHV verzí osmiválce small-block. Má jít o modernizovanou verzi současného motoru a výkon základního provedení se bude pohybovat někde kolem 349 kW (475 koní).

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Už v roce 2019 má ale přijít nová Corvette s úplně novým motorem s rozvodem DOHC. A to není všechno, bude i hybrid. Na rok 2020 je plánována premiéra modelu E-Ray Corvette, který bude mít na přední nápravě dva pomocné elektromotory. Z Corvetty se tak vedle hybridu stane i čtyřkolka.

Zajímavé také je, že Chevrolet prý vlastní přímo k porovnávání dvě Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R, dvě Porsche 911 Turbo a dokonce i BMW i8. I když se tedy jedná o odklon od tradiční koncepce, asi se máme na co těšit.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků