Příští Audi Q5 přijde o pohon předních kol. Přesto bude lehčí

Příští Audi Q5 přijde o pohon předních kol. Přesto bude lehčí

Nová generace SUV Audi Q5 pravděpodobně dorazí už příští rok. Pokud jde o design, očekávejte hranatější tvary podobné novému Audi Q7. I špionážní fotografie podobnost s větší Q7 naznačují. Nové Audi Q5 také poněkud povyroste.

Pod karoserií najdeme základ společný s Porsche Macan. Na rozdíl od aktuální Q5, která byla k dispozici i jako předokolka, se má příští generace vyrábět výhradně s pohonem všech kol. Přesto bude nová Q5 přibližně o 100 kg lehčí než ta aktuální.

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Vedle motorů 2.0 TDI a 2.0 TFSI se připravuje i hybrid či plug-in hybrid a pravděpodobně dorazí i ostrá verze Q5 RS s pětiválcem 2,5 l o výkonu až 400 koní. Očekávejte i modernizovaný šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI a také nový benzínový šestiválec.

Premiéra se očekává na autosalonu v Paříži po prázdninách. Do Ženevy to nové SUV od Audi pravděpodobně ještě nestihne. Ohledně modelu Q5 se mluví ještě o „sportovně“ pojaté verzi konkurující BMW X4. Jenže název Audi Q4 automobilka použít nemůže, práva na označení Q4 si vyhrazuje Alfa Romeo a Fiat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků