Přísnější emisní normy zvýší ceny nafťáků o desítky tisíc

19 komentářů

Mike Tom
16. února • 14:24

Vzhledem k tomu, že to uvedla automobilka Vauxhall, což je převlečený Opel a zároveň součást koncernu GM, který rozvodem s FIATem přišel o vývojovou základnu dieselů, tak bych tu informaci nebral až zas tak vážně. Nebo bral, ale zpřesnil bych to na "Cenu vozů koncernu GM totiž zvýší náklady na vývoj čistších naftových motorů."

Petr T
16. února • 17:20

GM zas o tolik nepřišlo, má svého specialistu na dieselové motory Isuzu... To spíš Fiat časem přijde o pěkné objednávky dieselových motorů 1,9 a 1,3 JTD...

Brouk
16. února • 13:28

Myslim, ze se vyrobci do budoucna nemaji ceho obavat. Dieselove motory jsou drahe a nevyplati se ani dneska a stejne jim raketove roste prodejnost. Zachovejte klid, jednadevitky TDI. Vse bude OK. Vzdy se najdou lidi, kteri si koupi auto stejne jako ma dalsich 50 sousedu jen proto, protoze jsou si jisti, ze je to nejlepsi koupe. Vzdyt to ma prece 50 mojich sousedu a ti se nemuzou plest, nebo ano???

Niemand
17. února • 14:07

Toto je klasicky prispevek cloveka, co je zaslepen zasti vuci nafte.

Naftove agregaty jsou drahe, ovsem jejich rentabilita je otazkou parametru rozhodovani. Pokud si propoctete konkretni nabidky (udelal to nedavno napr. Auto Tip), tak zjistite, ze naftove jednotky se u toho konkretniho vozu (dle jeho ceny, rozdilu oproti srovnatelnemu benzinu, ceny servisu, ceny paliv, povinneho ruceni, pojisteni, zustatkove hodnoty pri prodeji atd.) vyplati koupit naftovy motor pokud najedete urcity (vypoctem dany) pocet km rocne. U Skody Octavia to tusim vychazelo na cca 25 000 km rocne (doufam, ze se o moc nepletu). Paklize najedete takovou sumu km rocne, je pro vas naftovy agregat vyhodnejsi. Jsi vsak vozy, u nichz staci najet rocne "jen" cca 15 000 km (zalezi zejmena na cenove politice automobilky).

Vzhledem k tomu, ze tu jsou lide, kteri najezdi rocne i 60 000 km a vice, a ze lide cim dal casteji a vice cestuji, tak neni pochyb o tom, ze se prodej naftovych motoru prilis snizovat nebude. Konecne podil naftovych jednotek ve stredni a vyssi stredni tride je v prumeru kolem 60%.

Otazkou je take spotrebni dan na naftu, ktera je nyni stejna jako na benzin, coz drive nebylo (pokud se pletu, tak me opravte).

Otazka znecisteji je dnes resena filtry pevnych castic (bohuzel stale ne dost rozsirenych), do budoucna se pocita se zmenou struktury motorove nafty tak, aby i soucasne jednotky produkovaly mene exhalaci. Pokud se k tomu prida vyvoj na poli snizovani spotreby (dvojite preplnovani, piezoel. ovladani ventilu, vysokotlake vstrikovani apod.), tak lze ocekavat snizeni spotreby, ktere by mohlo jeste zvysit vyhodnost tohoto pohonu.


Cili, proc kupovat levnejsi benzinovy agregat, kdyz se mi pri mem probehu "ve finale" nevyplati?

kruch
17. února • 15:20

Mate pravdu, i kdyz pokud by se diesly podrazili o "desitky tisic", hranice rentability se posouva buhvi kolik tisicu kilometru rocne vys.
Ale me docela zajima jina vec, a to sice do jaky miry je vyssi zustatkova cena dieslu dana setrvacnosti uvazovani o dieslech jako motorech co vydrzi stovky tisic kilometru a diky jednoduchosti s minimem zavad, coz mozna plati(lo) o atmosferickych dieslech, ale o dnesnich preplnovanych? Nevim ...

Niemand
17. února • 16:52

Pokud se tak stane, tak budou naftove agregaty neprodejne. Otazkou zustane, jak zareaguji vyrobci, kteri do vyvoje nacpali velke penize.

Moderni naftove motory jsou slozite, vysokotlake preplnovani znamena vyssi opotrebeni, ale zase materialy jsou lepsi nez v dobe atm. naftaku. Tezko rici, ale realita bazaru je takova, ze naftove modely se tesi vetsimu zajmu a tim padem maji vyssi cenu. Ceny nafty ale s cenami ojetin jiste brzy zahybou smerem dolu. Osobne bych dnes o benzinu, jako o pohonu sveho vozu, uvazoval daleko vice, nez rekneme pred rokem.

PavelK
16. února • 15:16

raketove roste prodejnost? Z čeho tak soudíš brouku? Právě čtu v únorovém Auto motor und Sport, že Diesel-Boom předchozích let skončil a podí dieselů dosahuje pohývh 18,4% (nově přihlašovaných vozidel v Německu)  čus

Petr T
16. února • 17:18

Teď jsi mne opravdu rozesmál !  V Německu se prodej dieselů dlouhodobě pohybuje mezi 40 a 50% a brzy se čeká překročení 50%. (Španělsko 60%, Francie 60%, Itálie 58%, Rakousko 75% v dieselu, záp. evropa celkem asi 48%). Takže v tom pokračuj, ať se zase zasměju (a nečti tolik německé magazíny vč. Světa Motorů...)

mfilip
16. února • 11:12

rekl bych, ze to neresi vubec nic. V roce 2008 uz bude jezdit 2 x vice aut v Cine a Indii nez v EU a na nejake emise budou zvysoka kaslat. Pokud to nebude celosvetovy trend tak to nema cenu

performer
16. února • 11:24

Z hlediska mé případné rakoviny plic (a spousty dalších případných nemocí) mě zajímají především emise v mé čtvrti, městě, okrese, max. kraji.... Emise někde v Číně a Indii jsou mi z tohoto pohledu celkem ukradené. (ani změny Golfského produ, globální oteplení spojené s evropským ochlazováním, zmiznení přímořským oblastí atd... mě celkem nezajímají  )

Krull
16. února • 15:12

Dobře, ty jsi sobec, ale ostatní třeba sobci nejsou. A navíc, to že v Číně je aut jako blázen, má vliv i na tebe, poroteže ten hnusnej vzduch sem nafouká vítr. Sníží se ozonová vrstva, oteplí se, takže dostaneš rakovinu kůže a připálíš si obličej

kruch
16. února • 15:27

Nevim co je sobeckyho na tom, ze cloveka stve smrad v miste kde zije, nez tisice kilometru daleko. Vzhledem k pragmaticnosti takovyho postoje je to prinosnejsi nez "nesobecky" postoj, ktery se stara o to, ze se chce nejaka zeme dostat na uroven treba EU, ktera ma za sebou taky obdobi kdy se kaslalo na ekologii a i diky tomu je tam kde je (at uz je to kdekoliv ). Tam to bude stvat zase mistni lidi, a tak si to vyresi, i v nas prospech.

coolio
16. února • 11:41

Mne tedy oteplování golfského proudu zajímá, už kvůli butterfly efektu. Jestli se totiž oteplí, tak nebudu asi moct jezdit lyžovat do Krkonoš protože nebude sníh, a tedy nebudu potřebovat už auto, a tedy nebudu číst Autorevue. Jak je tedy vidět, oteplení Golfského proudu bude mít dalekosáhlé důsledky!

Brouk
16. února • 13:48

Zde vidime dva ruzne uhly pohledu na vec. Oba jsou relevantni, ale jeden z nich je krajne sobecky a egoisticky. Poznate ktery???

performer
16. února • 12:03

Nejde o oteplení golfského proudu, ale o jeho oslabení a odklonění v důsledku čehož se v Evropě prý možná jedna paní povídala ochladí...  ...  v Polsku bude jako v zima Kanadě (3 metry sněhu a zima o září do května), v Rakousku naopak vedro jako na Sahaře (i v Alpách se sníh udrží jen na vrcholcích těch nejvyšších kopců) - no a u nás zůstane vše při starém .

otik-rakosnik
16. února • 12:23

To už ale jsi u předpovědi počasí a ne u dieslů a jejich cen

Petr Broža
16. února • 11:23

To je bohužel pravda, někde jsem četl, že Čína se zavázala přijmout v roce 2008 teprve Euro 3.

kruch
16. února • 15:15

Takze trend tady vlaste je . Ostatne v Evrope se za ty desitky let nasmradilo asi mnohem vic nez ted Cina a Indie zvladnou nasmradit nez postupne budou prijimat prisnejsi normy, i kdyz ocekavany 2-nasobek mnozstvi aut proti EU je znevyhodnuje.
 Docela by me zajimalo jak tam bude casem vozovy park vypadat... ze zprav mam dojem ze si na mistni trhy brousi zuby tradicni automobilky, coz by s ohledem na smrad mohlo pomoct - jezdili by tam dost moderni auta. Ale nevim - treba tam kazdej druhej prohani neco na zpusob S120 a Trabant.

mfilip
17. února • 9:11

ja si prave myslim, ze automobilky budou davat do Ciny a Indie stare vyrobni linky na starsi motory, ktere uz v EU nesplnuji Euro. Pochybuji, ze do Fabie se v Angole bude davat 1.2 HTP, nedivil bych se, kdyby se tam davala 1.3 z Favorita,Felicie.

Doporučujeme

Články odjinud