Přísnější emisní normy zvýší ceny nafťáků o desítky tisíc

Podle serveru What Car? se mohou průměrné ceny nových automobilů s naftovými motory zvýšit až o 2 500 eur (okolo 75 tisíc korun), pokud budou muset výrobci dodržet emisní limity platné Evropské unie od roku 2008. Uvedla to automobilka Vauxhall (Opel). Cenu vozů totiž zvýší náklady na vývoj čistších naftových motorů. Automobilka už nyní hledá cesty, jak snížit dopad těchto dodatečných nákladů na zákazníka.

Nižší emise lze také dodržet zaváděním nových technologiií pohonu jako hybridní motory či motory na palivové články. Oba typy pohonu by se měly ve výraznější míře začít prodávat už v roce 2010. Zatímco vodíkové spalovací motory a motory na palivové články (kdy vodík vyrábí elektřinu k pohonu vozu) jako takové fungují a jsou již odzkoušeny mnoha testy, neexistuje zatím potřebná infrastruktura. Bude totiž nutné vybudovat síť vodíkových čerpacích stanic – v tomto ohledu jsou dnes nejdále v Kalifornii.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků