Přísnější emisní normy zvýší ceny nafťáků o desítky tisíc

Podle serveru What Car? se mohou průměrné ceny nových automobilů s naftovými motory zvýšit až o 2 500 eur (okolo 75 tisíc korun), pokud budou muset výrobci dodržet emisní limity platné Evropské unie od roku 2008. Uvedla to automobilka Vauxhall (Opel). Cenu vozů totiž zvýší náklady na vývoj čistších naftových motorů. Automobilka už nyní hledá cesty, jak snížit dopad těchto dodatečných nákladů na zákazníka.

Nižší emise lze také dodržet zaváděním nových technologiií pohonu jako hybridní motory či motory na palivové články. Oba typy pohonu by se měly ve výraznější míře začít prodávat už v roce 2010. Zatímco vodíkové spalovací motory a motory na palivové články (kdy vodík vyrábí elektřinu k pohonu vozu) jako takové fungují a jsou již odzkoušeny mnoha testy, neexistuje zatím potřebná infrastruktura. Bude totiž nutné vybudovat síť vodíkových čerpacích stanic – v tomto ohledu jsou dnes nejdále v Kalifornii.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků