Přísnější emisní normy zvýší ceny nafťáků o desítky tisíc

Podle serveru What Car? se mohou průměrné ceny nových automobilů s naftovými motory zvýšit až o 2 500 eur (okolo 75 tisíc korun), pokud budou muset výrobci dodržet emisní limity platné Evropské unie od roku 2008. Uvedla to automobilka Vauxhall (Opel). Cenu vozů totiž zvýší náklady na vývoj čistších naftových motorů. Automobilka už nyní hledá cesty, jak snížit dopad těchto dodatečných nákladů na zákazníka.

Nižší emise lze také dodržet zaváděním nových technologiií pohonu jako hybridní motory či motory na palivové články. Oba typy pohonu by se měly ve výraznější míře začít prodávat už v roce 2010. Zatímco vodíkové spalovací motory a motory na palivové články (kdy vodík vyrábí elektřinu k pohonu vozu) jako takové fungují a jsou již odzkoušeny mnoha testy, neexistuje zatím potřebná infrastruktura. Bude totiž nutné vybudovat síť vodíkových čerpacích stanic – v tomto ohledu jsou dnes nejdále v Kalifornii.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků