Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla pro STK, kvůli kterým v krajním případě nemuselo projít až 90 % vozidel. Ministerstvo dopravy se na tomto základě rozhodlo upravit novelu silničního zákona.

Novela silničního zákona platí od začátku října a již příští týden dozná první korekci. Týká se povinné kontroly typu motoru, kde se podmínky v určitých případech zmírní. Ministerstvo metodickou instrukcí reaguje na připomínky techniků, na jejichž výtky upozornil deník E15. Ti si stěžovali, že provést kontrolu je podle nového zákona mnohdy téměř nemožné. Předpisy jim momentálně přikazují identifikovat typ pohonné jednotky výhradně na základě čísla vyraženého na bloku motoru.

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

„Nelze-li zjistit typ motoru vozidla podle doporučených postupů, může v krajním případě technik nově využít i své zkušenosti nebo materiály od výrobce a podobně. Právě tato možnost byla platná již v minulosti. Rozhodli jsme se ji pro tyto specifické případy opět povolit, aby na změně postupu nebyl bit řidič, respektive provozovatel vozidla,“ uvedla pro E15 k problematice kontrol mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.

Současně ale argumentuje, že novela nepřinesla výraznější nárůst počtu vozidel, která technickou kontrolou neprošla. Od října prošlo podle ministerstva stanicemi technické kontroly zhruba 138 tisíc vozidel a nevyhověla necelá tři procenta.

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Předseda profesní komory STK Michal Cuc přitom varoval před dramatickým scénářem. „Dovedeno do extrému, devět z deseti vozů nemusí projít měřením emisí a nezískat kladné osvědčení o technické kontrole,“ uvedl zkraje týdne pro E15.cz Cuc s tím, že technici nyní někdy musejí předpisy obcházet a mají strach z následků možné inspekce.

Stát v případě STK získal počátkem října větší pravomoci při kontrole. Díky novele může bez souhlasu majitele stanice technické kontroly pořizovat zvukové a obrazové záznamy a používat nastrčené automobily. Pokud kontrolor zjistí pochybení, může ministerstvo dopravy zastavit stanici činnost na jeden měsíc. V té době by s STK mělo zahájit správní řízení. Toho se technici obávali právě v případě mnohdy nesplnitelného požadavku na určení povinného typu motoru.

Článek vyšel na webu E15.cz. Klikněte pro více zajímavostí >>>

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků