Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla pro STK, kvůli kterým v krajním případě nemuselo projít až 90 % vozidel. Ministerstvo dopravy se na tomto základě rozhodlo upravit novelu silničního zákona.

Novela silničního zákona platí od začátku října a již příští týden dozná první korekci. Týká se povinné kontroly typu motoru, kde se podmínky v určitých případech zmírní. Ministerstvo metodickou instrukcí reaguje na připomínky techniků, na jejichž výtky upozornil deník E15. Ti si stěžovali, že provést kontrolu je podle nového zákona mnohdy téměř nemožné. Předpisy jim momentálně přikazují identifikovat typ pohonné jednotky výhradně na základě čísla vyraženého na bloku motoru.

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

„Nelze-li zjistit typ motoru vozidla podle doporučených postupů, může v krajním případě technik nově využít i své zkušenosti nebo materiály od výrobce a podobně. Právě tato možnost byla platná již v minulosti. Rozhodli jsme se ji pro tyto specifické případy opět povolit, aby na změně postupu nebyl bit řidič, respektive provozovatel vozidla,“ uvedla pro E15 k problematice kontrol mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.

Současně ale argumentuje, že novela nepřinesla výraznější nárůst počtu vozidel, která technickou kontrolou neprošla. Od října prošlo podle ministerstva stanicemi technické kontroly zhruba 138 tisíc vozidel a nevyhověla necelá tři procenta.

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Předseda profesní komory STK Michal Cuc přitom varoval před dramatickým scénářem. „Dovedeno do extrému, devět z deseti vozů nemusí projít měřením emisí a nezískat kladné osvědčení o technické kontrole,“ uvedl zkraje týdne pro E15.cz Cuc s tím, že technici nyní někdy musejí předpisy obcházet a mají strach z následků možné inspekce.

Stát v případě STK získal počátkem října větší pravomoci při kontrole. Díky novele může bez souhlasu majitele stanice technické kontroly pořizovat zvukové a obrazové záznamy a používat nastrčené automobily. Pokud kontrolor zjistí pochybení, může ministerstvo dopravy zastavit stanici činnost na jeden měsíc. V té době by s STK mělo zahájit správní řízení. Toho se technici obávali právě v případě mnohdy nesplnitelného požadavku na určení povinného typu motoru.

Článek vyšel na webu E15.cz. Klikněte pro více zajímavostí >>>

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků