Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla pro STK, kvůli kterým v krajním případě nemuselo projít až 90 % vozidel. Ministerstvo dopravy se na tomto základě rozhodlo upravit novelu silničního zákona.

Novela silničního zákona platí od začátku října a již příští týden dozná první korekci. Týká se povinné kontroly typu motoru, kde se podmínky v určitých případech zmírní. Ministerstvo metodickou instrukcí reaguje na připomínky techniků, na jejichž výtky upozornil deník E15. Ti si stěžovali, že provést kontrolu je podle nového zákona mnohdy téměř nemožné. Předpisy jim momentálně přikazují identifikovat typ pohonné jednotky výhradně na základě čísla vyraženého na bloku motoru.

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

„Nelze-li zjistit typ motoru vozidla podle doporučených postupů, může v krajním případě technik nově využít i své zkušenosti nebo materiály od výrobce a podobně. Právě tato možnost byla platná již v minulosti. Rozhodli jsme se ji pro tyto specifické případy opět povolit, aby na změně postupu nebyl bit řidič, respektive provozovatel vozidla,“ uvedla pro E15 k problematice kontrol mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.

Současně ale argumentuje, že novela nepřinesla výraznější nárůst počtu vozidel, která technickou kontrolou neprošla. Od října prošlo podle ministerstva stanicemi technické kontroly zhruba 138 tisíc vozidel a nevyhověla necelá tři procenta.

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Předseda profesní komory STK Michal Cuc přitom varoval před dramatickým scénářem. „Dovedeno do extrému, devět z deseti vozů nemusí projít měřením emisí a nezískat kladné osvědčení o technické kontrole,“ uvedl zkraje týdne pro E15.cz Cuc s tím, že technici nyní někdy musejí předpisy obcházet a mají strach z následků možné inspekce.

Stát v případě STK získal počátkem října větší pravomoci při kontrole. Díky novele může bez souhlasu majitele stanice technické kontroly pořizovat zvukové a obrazové záznamy a používat nastrčené automobily. Pokud kontrolor zjistí pochybení, může ministerstvo dopravy zastavit stanici činnost na jeden měsíc. V té době by s STK mělo zahájit správní řízení. Toho se technici obávali právě v případě mnohdy nesplnitelného požadavku na určení povinného typu motoru.

Článek vyšel na webu E15.cz. Klikněte pro více zajímavostí >>>

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků