Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla pro STK, kvůli kterým v krajním případě nemuselo projít až 90 % vozidel. Ministerstvo dopravy se na tomto základě rozhodlo upravit novelu silničního zákona.

Novela silničního zákona platí od začátku října a již příští týden dozná první korekci. Týká se povinné kontroly typu motoru, kde se podmínky v určitých případech zmírní. Ministerstvo metodickou instrukcí reaguje na připomínky techniků, na jejichž výtky upozornil deník E15. Ti si stěžovali, že provést kontrolu je podle nového zákona mnohdy téměř nemožné. Předpisy jim momentálně přikazují identifikovat typ pohonné jednotky výhradně na základě čísla vyraženého na bloku motoru.

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

„Nelze-li zjistit typ motoru vozidla podle doporučených postupů, může v krajním případě technik nově využít i své zkušenosti nebo materiály od výrobce a podobně. Právě tato možnost byla platná již v minulosti. Rozhodli jsme se ji pro tyto specifické případy opět povolit, aby na změně postupu nebyl bit řidič, respektive provozovatel vozidla,“ uvedla pro E15 k problematice kontrol mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.

Současně ale argumentuje, že novela nepřinesla výraznější nárůst počtu vozidel, která technickou kontrolou neprošla. Od října prošlo podle ministerstva stanicemi technické kontroly zhruba 138 tisíc vozidel a nevyhověla necelá tři procenta.

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Předseda profesní komory STK Michal Cuc přitom varoval před dramatickým scénářem. „Dovedeno do extrému, devět z deseti vozů nemusí projít měřením emisí a nezískat kladné osvědčení o technické kontrole,“ uvedl zkraje týdne pro E15.cz Cuc s tím, že technici nyní někdy musejí předpisy obcházet a mají strach z následků možné inspekce.

Stát v případě STK získal počátkem října větší pravomoci při kontrole. Díky novele může bez souhlasu majitele stanice technické kontroly pořizovat zvukové a obrazové záznamy a používat nastrčené automobily. Pokud kontrolor zjistí pochybení, může ministerstvo dopravy zastavit stanici činnost na jeden měsíc. V té době by s STK mělo zahájit správní řízení. Toho se technici obávali právě v případě mnohdy nesplnitelného požadavku na určení povinného typu motoru.

Článek vyšel na webu E15.cz. Klikněte pro více zajímavostí >>>

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků