Připravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

26 komentářů

PETE
7. října • 16:17

Takhle při přímém srovnání je dobře vidět, jak ohavná Q7 zůstala i ve druhé generaci.

Hon
5. října • 9:32

Zajímalo by me srovnání obou vozu podle odhadu ceny po 3 letech provozu/ 100tis km.

Kankunen
25. září • 15:23

Volvo se dopředu vychlubovalo a zapomněli na motor. Emise neemise do gazika ten diesel patří.

dr. 120l
25. září • 11:31

no ja bych asi vzal ten sestival, k autu techto rozmeru se mi proste ctyrvalec nehodi

Karel
25. září • 9:12

Dobrý den, poslední bod v článku mě docela zaujal. Vyznělo to jako by Audi nemělo asistent pro jízdu v kolonách. To auto ho má a daleko lepší než Volvo. Audi nepotřebuje vůbec čáry. Postačí si s auty okolo a obrubníkem.

Martin
29. září • 10:12

Nezlobte se příteli, ale nesdílím Váš názor - dá se říci, že oba systémy používají shodný detekční scénář a z něj odvozené reakce a jediný rozdíl je v max rychlosti , do které mohou být aktivní (XC90 z povahy věci jen do 50km/) . Funguje to cca takto - AUDI = asistent pro jízdu v dopravní zácpě navíc podporuje řidiče při řízení při rychlostech od cca 0 do 60 km/h; systém v rámci mezí systému rozpozná značení jízdních pruhů, obrubníky, vozidla ve vedlejších pruzích a více vozidel jedoucích vpředu; z těchto informací systém odvodí virtuální jízdní pruh a vede jím vozidlo... U Volva je to součást IntelliSafePro paketu - adaptivního tempomatu pod názvem "asistent pro jizdu v kolonách! (Pilot Assist) a zcela shodně využívá scénář detekující nejen vůz před sebou, ale i v obou vedlejších pruzích...

xfaktor
25. září • 8:59

Michale, jdi do prdele! Na tohle téma se chytne jen pitomec. Kolik z nás má vytlučený DPF, kolikrát jedeš za Tatrou, Avií nebo Favoritem, kouří to smrdí to a tady budu řešit takovou píčovinu.

ello
25. září • 21:28

Podla mna to myslel Michal ironicky.Aspon dufam.....

Marian
25. září • 0:14

Mam stare xc90 a naozaj su jazdne vlastnosti su zle. No napriek tomu ho neplanujem menit a mam ho velmi rad. Mam to auto z uplne inych dovodov. V tom aute je dokonaly relax, bezkonkurencna priestranost a bezpecnost, super v terene (aj ked sa treba trochu naucit), je detom-odolne :) a hlavne ludske. Jedine SUV ktore nema image blbecka s vyholenou hlavou... a je super na stanovacky a grilovacky (rozdelny zadny kufor). Nove vyzera fajn aj ked ten tablet nezerem. Ale to by som neuservisol... stare to este ide ako tak ale mimo volvo servis. Q7 mi vobec nesedi... urcite je to super auto ale pre inu klientelu... je to ako porovnovat labradora s dobermanom... doberman bude vo vacsine lepsi, silnejsi, agresivnejsi... ale ja si berem labradora :). Ale tesim sa na test.

M!
26. září • 13:51

jj přesně tak. Máme taky XC90 3,2 V6 benzín.
:-( Jízdní vlastnosti strašné, nesedí, nejede to (možná s V8 ano), tupé řízení, strašně velký rejd (někde se otáčet je za trest), žere to fest (cca 13-14 klidná jízda), ALE
:-) je to velmi pohodlné, pro rodinu super prostorné, příjemný interier, dělené víko kufru (na spodek se bezva posadí děti), velký kufr, pořád na špici v bezpečnosti, neprovokuje, není drahé.To nové XC90 mi přijde pěkné, interier se mi líbí, ale strašně slabé motory (krom T8 hybrid) a totálně to přehnali s cenou. Až začnou stíhat výrobu a dodávat, tak odhaduji že budou muset jít znatelně s cenou dolu. Za stávající ceny si raději pořídím X5/ML nebo Q7.

Jaiub
25. září • 7:31

Vystihol si to uplne presne! Volvo si kupi ina klientela, ktora si vsima uplne ine parametre ako vykon, pocet valcov, image,... Tam ide o relax, pohodlie, bezpecnost,.... S kludnym svedomim mozem povedat ze v lepsom aute z pohladu pohodlia som sa este neviezol!!

Peter
25. září • 11:04

No neviem ale prave v tom pohodli je Q7 podstatne lepsia. Bol som ohromeny ako dokaze aj na 21" kolesach odfiltrovat nase dezolatne cesty.Za mna jasne lepsia volba. Exterier sice mohol byt krajsi ale ja nepotrebujem ohurovat okoloiducich ludi. Interier super aj co sa tyka dizajnu aj priestoru aj velkostou kufra TOP v triede.

Driver
24. září • 23:34

Když vezmu v potaz dobu né dávno minulou, kdy byly fotky sem tam i máznuté tak posílám pochvalu pro fotografa. Pro daný účel dobré fotky, sem tam jsou auta v divné pozici, ty foto bych vyřadil, to je normál ale jinak velmi dobrá práce. Dokonce jednu fotku bych se nebál dát na katalog automobilky. ;-)

Michal
24. září • 23:02

Námět: změřte, kdo z nich více falšuje emise

miso
24. září • 20:38

skuste urobit podobne fotky, ked bude q7 s dvihnutym podvozkom. ako by to vyzeralo :-D

Kebek
24. září • 17:46

Na slovensku už udělaly srovnání a největším překvapením byl mizerný podvozek volva
https://www.youtube.com/watch...

Zelí
24. září • 20:42

U první generace XC90 dělal na tomto serveru test pan Zezyulka a ten později přiznal, že jízdní vlastnosti XC90 byly naprosto tragické až nebezpečné.

Zelí
24. září • 20:41

U první generace XC90 dělal na tomto serveru test pan Zezyulka a ten později přiznal, že jízdní vlastnosti XC90 byly naprosto tragické až nebezpečné.

Kejbl
24. září • 20:34

Ten závěr testu docela sedí, Audi by potřebovalo lepší design exteriéru, v tom je Volvo lepší, ve všem ostatním je lepší Audi.

Kejbl
24. září • 17:15

6válec proti 4valci? To může mít Volvo třeba padesát elektronických pičičand a je vymalováno.

sokar
24. září • 17:23

To víš ty, já a eště X dalších lidí, ale VOLVO nesouhlasí, takže je potřeba, aby se recenzovalo a napsalo jak to vlastně je.:-D

sokar
24. září • 17:09

Četl jsem test na 4x4auto , takže mě dost zajímá na co přijdete.
Námět 1 : Dejte do aut 4 lidi a do kufru nějakou bagáž a jeďte stejnou trasu. Zjistite spotřebu a subjektivní dojmy.Námět 2 : Změřte dynamiku z 0-100 při obsazenosti z námětu číslo 1.Námět 3 : Porovnejte D5 u předchozí generace a nové D5 (čtyřválec) u nové generace v testu z námětu 1 a 2.Škoda že XC90 nemá tažné, protože předchozí generace dobře táhla přívěsy. Moc dobře vědí, že tahle nová na to prostě nemá.Dokážete zjistit prodejní čísla od uvedení na trh u obou modelů ?Tak už se těším, neb mě VOLVO velmi zklamalo u XC60 D5, které šlo po dvou letech neplánovaně do kytek a tato nová XC90 až na design mě stran motoru štve taky, protože přidrzle tvrdí, že překonává šestiválce úplně s přehledem.B-]

Pavel
29. září • 23:50

Můj námět - prověřte všechny nové elektronické pomocníky.Vybírám nový vůz a oba jsou v mém předběžném seznamu. S XC90 jsem se krátce svezl s Q7 zatím nebyl čas.K XC90 - jejich čtení dopravních značek je na ... v Brně na okruhu po městě cca 3km tak odhadem 10 chyb (oběma směry) a to tam nebyly žádné přechodné dopravní značení pouze klasické omezení rychlosti a křižovatky. Můj odhad je že to zobrazovalo podle navigace a nic z realu nečetlo. Dost by mě zajimalo toto srovnání a test. Stejně tak jako automatické brždění před kolizí (snad by to proti balíku slámy či plakátu fungovalo. Nebo třeba tu jízdu v kolonách - to je v ČR jednoduché otestovat. Výsledný test mě rozhodně zajímá, za jak dlouho jej můžu očekávat.

Martin
30. září • 9:47

Můj námět je příteli tam zajít ještě jednou ;). Mám s tím vozem najeto už 18tkm a funguje to naprosto korektně (ta funkce je vypínatelná z levé obrazovky). Mám navíc srovnání s mou předchozí XC60 a oproti ní naopak přesně zvládá ihned a bez prodlení nadřadit přenosné dopravní značení a hlavně přesně hlásit ukončení /změnu rychlostního limitu. Takže za mne má tuten gadget 1* ;)

Pavel
30. září • 22:31

Pro info - testovaci okruh byl (pro připomenutí Brno)
Řípská, Jedovnická, Novolíšeňská, Mifkova, nám. Karla IV, Belcrediho, Holzova, Drčkova, Bedřichovská, Krejčí, Malachova, Tuřanka, Řípská (mrkni na mapu pokud nejsi z Brna, uvidíš že nejde o žádné bezýznamné uličky ale o dost podstatné spojky různým městských částí, ostatně také proto je na části těch komunikací dovoleno jet 70 resp. 80 km/h přesto že jsou všechny v městě)Vnímal jsem to od Jedovnické po Mifkovu. Nejvíc mně překvapilo, že po odbočení z Novolíšeňské doprava (s blinkrem o 90° doprava) stále trval na 70km/h a to až po nám. Karla IV (přitom tam žádná značka o vyšší rychlosti není).Pokud to auto (resp. obě) ma redakce na mnoho dní, tak by mě zajímalo, jestli narazí na podobnou situaci v Praze, či mimo města a případně pokud příjde na to kdy a proč to nefunguje. Z technického pohledu mi příjde daleko problematičtější detekovat značku začátku a konce obce (ty cedule občas vypadaji byledle zběsile a sem tam nejsou kolmo k vozovce) a také detekovat křižovatku když jedeš rovně je složitější než když odbočuješ.

ello
24. září • 20:54

Hm.....to su zaujimave namety,ale obavam sa,ze si ten test urobia po svojom.Ak by som si mal vybrat za mna jednoznacne Audi.

Doporučujeme

Články odjinud