Připravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

sokar  |  24. 09. 2015 17:09

Četl jsem test na 4x4auto , takže mě dost zajímá na co přijdete.
Námět 1 : Dejte do aut 4 lidi a do kufru nějakou bagáž a jeďte stejnou trasu. Zjistite spotřebu a subjektivní dojmy.

Námět 2 : Změřte dynamiku z 0-100 při obsazenosti z námětu číslo 1.

Námět 3 : Porovnejte D5 u předchozí generace a nové D5 (čtyřválec) u nové generace v testu z námětu 1 a 2.

Škoda že XC90 nemá tažné, protože předchozí generace dobře táhla přívěsy. Moc dobře vědí, že tahle nová na to prostě nemá.

Dokážete zjistit prodejní čísla od uvedení na trh u obou modelů ?

Tak už se těším, neb mě VOLVO velmi zklamalo u XC60 D5, které šlo po dvou letech neplánovaně do kytek a tato nová XC90 až na design mě stran motoru štve taky, protože přidrzle tvrdí, že překonává šestiválce úplně s přehledem.

Odpovědět  |   | 
ello  |  24. 09. 2015 20:54

Hm.....to su zaujimave namety,ale obavam sa,ze si ten test urobia po svojom.Ak by som si mal vybrat za mna jednoznacne Audi.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  29. 09. 2015 23:50

Můj námět - prověřte všechny nové elektronické pomocníky.

Vybírám nový vůz a oba jsou v mém předběžném seznamu. S XC90 jsem se krátce svezl s Q7 zatím nebyl čas.

K XC90 - jejich čtení dopravních značek je na ... v Brně na okruhu po městě cca 3km tak odhadem 10 chyb (oběma směry) a to tam nebyly žádné přechodné dopravní značení pouze klasické omezení rychlosti a křižovatky. Můj odhad je že to zobrazovalo podle navigace a nic z realu nečetlo.

Dost by mě zajimalo toto srovnání a test. Stejně tak jako automatické brždění před kolizí (snad by to proti balíku slámy či plakátu fungovalo. Nebo třeba tu jízdu v kolonách - to je v ČR jednoduché otestovat.

Výsledný test mě rozhodně zajímá, za jak dlouho jej můžu očekávat.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 09. 2015 09:47

Můj námět je příteli tam zajít ještě jednou ;). Mám s tím vozem najeto už 18tkm a funguje to naprosto korektně (ta funkce je vypínatelná z levé obrazovky). Mám navíc srovnání s mou předchozí XC60 a oproti ní naopak přesně zvládá ihned a bez prodlení nadřadit přenosné dopravní značení a hlavně přesně hlásit ukončení /změnu rychlostního limitu. Takže za mne má tuten gadget 1* ;)

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  30. 09. 2015 22:31

Pro info - testovaci okruh byl (pro připomenutí Brno)
Řípská, Jedovnická, Novolíšeňská, Mifkova, nám. Karla IV, Belcrediho, Holzova, Drčkova, Bedřichovská, Krejčí, Malachova, Tuřanka, Řípská (mrkni na mapu pokud nejsi z Brna, uvidíš že nejde o žádné bezýznamné uličky ale o dost podstatné spojky různým městských částí, ostatně také proto je na části těch komunikací dovoleno jet 70 resp. 80 km/h přesto že jsou všechny v městě)

Vnímal jsem to od Jedovnické po Mifkovu. Nejvíc mně překvapilo, že po odbočení z Novolíšeňské doprava (s blinkrem o 90° doprava) stále trval na 70km/h a to až po nám. Karla IV (přitom tam žádná značka o vyšší rychlosti není).

Pokud to auto (resp. obě) ma redakce na mnoho dní, tak by mě zajímalo, jestli narazí na podobnou situaci v Praze, či mimo města a případně pokud příjde na to kdy a proč to nefunguje. Z technického pohledu mi příjde daleko problematičtější detekovat značku začátku a konce obce (ty cedule občas vypadaji byledle zběsile a sem tam nejsou kolmo k vozovce) a také detekovat křižovatku když jedeš rovně je složitější než když odbočuješ.

Odpovědět  |   | 
Kejbl  |  24. 09. 2015 17:15

6válec proti 4valci? To může mít Volvo třeba padesát elektronických pičičand a je vymalováno.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  24. 09. 2015 17:23

To víš ty, já a eště X dalších lidí, ale VOLVO nesouhlasí, takže je potřeba, aby se recenzovalo a napsalo jak to vlastně je.

Odpovědět  |   | 
Kebek  |  24. 09. 2015 17:46

Na slovensku už udělaly srovnání a největším překvapením byl mizerný podvozek volva
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Kejbl  |  24. 09. 2015 20:34

Ten závěr testu docela sedí, Audi by potřebovalo lepší design exteriéru, v tom je Volvo lepší, ve všem ostatním je lepší Audi.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  24. 09. 2015 20:41

U první generace XC90 dělal na tomto serveru test pan Zezyulka a ten později přiznal, že jízdní vlastnosti XC90 byly naprosto tragické až nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  24. 09. 2015 20:42

U první generace XC90 dělal na tomto serveru test pan Zezyulka a ten později přiznal, že jízdní vlastnosti XC90 byly naprosto tragické až nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
miso  |  24. 09. 2015 20:38

skuste urobit podobne fotky, ked bude q7 s dvihnutym podvozkom. ako by to vyzeralo

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 09. 2015 23:02

Námět: změřte, kdo z nich více falšuje emise

Odpovědět  |   | 
Driver  |  24. 09. 2015 23:34

Když vezmu v potaz dobu né dávno minulou, kdy byly fotky sem tam i máznuté tak posílám pochvalu pro fotografa. Pro daný účel dobré fotky, sem tam jsou auta v divné pozici, ty foto bych vyřadil, to je normál ale jinak velmi dobrá práce. Dokonce jednu fotku bych se nebál dát na katalog automobilky.

Odpovědět  |   | 
Marian  |  25. 09. 2015 00:14

Mam stare xc90 a naozaj su jazdne vlastnosti su zle. No napriek tomu ho neplanujem menit a mam ho velmi rad. Mam to auto z uplne inych dovodov. V tom aute je dokonaly relax, bezkonkurencna priestranost a bezpecnost, super v terene (aj ked sa treba trochu naucit), je detom-odolne :) a hlavne ludske. Jedine SUV ktore nema image blbecka s vyholenou hlavou... a je super na stanovacky a grilovacky (rozdelny zadny kufor). Nove vyzera fajn aj ked ten tablet nezerem. Ale to by som neuservisol... stare to este ide ako tak ale mimo volvo servis. Q7 mi vobec nesedi... urcite je to super auto ale pre inu klientelu... je to ako porovnovat labradora s dobermanom... doberman bude vo vacsine lepsi, silnejsi, agresivnejsi... ale ja si berem labradora :). Ale tesim sa na test.

Odpovědět  |   | 
Jaiub  |  25. 09. 2015 07:31

Vystihol si to uplne presne! Volvo si kupi ina klientela, ktora si vsima uplne ine parametre ako vykon, pocet valcov, image,... Tam ide o relax, pohodlie, bezpecnost,.... S kludnym svedomim mozem povedat ze v lepsom aute z pohladu pohodlia som sa este neviezol!!

Odpovědět  |   | 
Peter  |  25. 09. 2015 11:04

No neviem ale prave v tom pohodli je Q7 podstatne lepsia. Bol som ohromeny ako dokaze aj na 21" kolesach odfiltrovat nase dezolatne cesty.Za mna jasne lepsia volba. Exterier sice mohol byt krajsi ale ja nepotrebujem ohurovat okoloiducich ludi. Interier super aj co sa tyka dizajnu aj priestoru aj velkostou kufra TOP v triede.

Odpovědět  |   | 
M!  |  26. 09. 2015 13:51

jj přesně tak. Máme taky XC90 3,2 V6 benzín.
Jízdní vlastnosti strašné, nesedí, nejede to (možná s V8 ano), tupé řízení, strašně velký rejd (někde se otáčet je za trest), žere to fest (cca 13-14 klidná jízda), ALE
je to velmi pohodlné, pro rodinu super prostorné, příjemný interier, dělené víko kufru (na spodek se bezva posadí děti), velký kufr, pořád na špici v bezpečnosti, neprovokuje, není drahé.

To nové XC90 mi přijde pěkné, interier se mi líbí, ale strašně slabé motory (krom T8 hybrid) a totálně to přehnali s cenou. Až začnou stíhat výrobu a dodávat, tak odhaduji že budou muset jít znatelně s cenou dolu. Za stávající ceny si raději pořídím X5/ML nebo Q7.

Odpovědět  |   | 
xfaktor  |  25. 09. 2015 08:59

Michale, jdi do prdele! Na tohle téma se chytne jen pitomec. Kolik z nás má vytlučený DPF, kolikrát jedeš za Tatrou, Avií nebo Favoritem, kouří to smrdí to a tady budu řešit takovou píčovinu.

Odpovědět  |   | 
ello  |  25. 09. 2015 21:28

Podla mna to myslel Michal ironicky.Aspon dufam.....

Odpovědět  |   | 
Karel  |  25. 09. 2015 09:12

Dobrý den, poslední bod v článku mě docela zaujal. Vyznělo to jako by Audi nemělo asistent pro jízdu v kolonách. To auto ho má a daleko lepší než Volvo. Audi nepotřebuje vůbec čáry. Postačí si s auty okolo a obrubníkem.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  29. 09. 2015 10:12

Nezlobte se příteli, ale nesdílím Váš názor - dá se říci, že oba systémy používají shodný detekční scénář a z něj odvozené reakce a jediný rozdíl je v max rychlosti , do které mohou být aktivní (XC90 z povahy věci jen do 50km/) . Funguje to cca takto - AUDI = asistent pro jízdu v dopravní zácpě navíc podporuje řidiče při řízení při rychlostech od cca 0 do 60 km/h; systém v rámci mezí systému rozpozná značení jízdních pruhů, obrubníky, vozidla ve vedlejších pruzích a více vozidel jedoucích vpředu; z těchto informací systém odvodí virtuální jízdní pruh a vede jím vozidlo... U Volva je to součást IntelliSafePro paketu - adaptivního tempomatu pod názvem "asistent pro jizdu v kolonách! (Pilot Assist) a zcela shodně využívá scénář detekující nejen vůz před sebou, ale i v obou vedlejších pruzích...

Odpovědět  |   | 
dr. 120l  |  25. 09. 2015 11:31

no ja bych asi vzal ten sestival, k autu techto rozmeru se mi proste ctyrvalec nehodi

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  25. 09. 2015 15:23

Volvo se dopředu vychlubovalo a zapomněli na motor. Emise neemise do gazika ten diesel patří.

Odpovědět  |   | 
Hon  |  05. 10. 2015 09:32

Zajímalo by me srovnání obou vozu podle odhadu ceny po 3 letech provozu/ 100tis km.

Odpovědět  |   | 
PETE  |  07. 10. 2015 16:17

Takhle při přímém srovnání je dobře vidět, jak ohavná Q7 zůstala i ve druhé generaci.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A