Připravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Volvo dělalo s příchodem nové XC90 hodně velké divadlo, takže se skoro zapomnělo, že v podstatě stejně na tom bylo i Audi a jeho Q7. Kdo bude z těchto dvou nových soupeřů lepší?
Seznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogalerie

O tom, že Volvo XC90 druhé generace přichází na trh, respektive dnes už přišlo, ví snad úplně každý. Světová premiéra proběhla před rokem a ještě o rok dříve předcházelo postupné odhalování pomocí konceptů. Po dvouleté masáži a nějakém měsíci navíc se konečně tato švédská „nová éra“ dostala také do naší redakce. A to v provedení D5 AWD (225 k) s výbavou Inscription.

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začíná na 1 329 000 Kč za D4 FWD

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začíná na 1 329 000 Kč za D4 FWD

Jenže prakticky ve stejnou dobu jako nové Volvo XC90 dorazilo na trh také Audi Q7. I tento model byl ve své první generaci v prodeji dost dlouho a také na něm si dala automobilka dost záležet. Jenom to tolik nekřičela do světa. I když dříve zřejmě o přímé soupeře nešlo, u těchto nových generací se dá dost dobře předpokládat, že si po krku půjdou. A tak jsme je rovnou postavili proti sobě, abychom si udělali jasno v tom, kdo je v čem lepší.

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Audi Q7 dorazilo do testu ve verzi 3.0 TDI quattro (272 k) a s bohatou nadstandardní výbavou. Hned na začátku testu se tak objevují první dva zásadní rozdíly. Volvo XC90 je levnější, jenže Audi Q7 naproti tomu nabídne šestiválec, který je výkonnější a celkově je také samozřejmě o poznání rychlejší. No, bude to ještě docela zamotané.

Obě auta máme pořád v redakci, takže neváhejte pokládat své případné dotazy a náměty. Níže následují první stručné dojmy.

  • Volvo XC90 vypadá jako mnohem větší auto, respektive Audi Q7 vypadá mnohem více jako kombi.
  • Obě auta dorazila v sedmimístné verzi, jako použitelnější se zdá třetí řada ve Volvu.
  • Jenže Volvo ztrácí body nešikovným vyklápění třetí řady, kdy nemáte opěradla za co chytit. U Audi to vyřešili elektrickým ovládáním.
  • Interiér Volva vypadá opravdu pěkně, Audi je takové více strohé.
  • Na druhou stranu ovládání v Audi je pro řidiče mnohem lepší. Tablet ve Volvu je fajn, jenže rychle se v jeho funkcích ztratíte. Otočný ovladač MMI je uživatelsky daleko přívětivější.
  • Q7 nabízí větší dojezd. Když jsme auto přebírali, svítilo na palubní počítači zhruba tisíc kilometrů. Volvo XC90 ukazovalo hodnotu přibližně o 300 km nižší.
  • Absence dvou válců ve Volvu je znát. Nejen na dynamice, ale i na zvuku. Šestiválec prostě má něco do sebe. Jinak jsou oba soupeři výborně odhlučnění.
  • Každý vůz má svou zajímavost. Volvo třeba nabízí asistent pro jízdu v koloně. Moc si ho ale neužijete, protože auto potřebuje na obou stranách čáry, jinak se tento asistent neaktivuje. Nesmíte také jet více jak 50 km/h. Audi pro změnu nabízí systém řízení všech kol. Manévrovatelnost je díky tomu vynikající. 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků