Připravujeme: test Volvo XC70 D3 AWD

Není to tak dávno, co jsme testovali zatraceně dobře vypadající Volvo V60 s paketem R-Design a dvoulitrovým naftovým pětiválcem. Tento týden patří opět Volvu a opět dieselu D3. Tentokrát ovšem v kombinaci s velmi zajímavým allroadem XC70.

Volvo XC70 byl jedním z prvních modelů, které můžeme zařadit do kategorie allroad, tedy zvýšených a oplastovaných kombíků. Volvo vůz nejdříve označovalo jako Cross Country, později dostal tento model označení XC70. Že šlo o krok správným směrem, to potvrzují aktuální trendy, kdy do této kategorie míří jeden exemplář za druhým. Aktuálně třeba Peugeot RXH (brzy vám přineseme první jízdní dojmy) nebo Volkswagen Passat Alltrack.

Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Když zapátráte v našem archivu, najdete v něm testy provedení s motorem D5 a se šestiválcem 3.2 V6. Do třetice jsme si vzali (skoro) základní diesel D3, přičemž hlavní otázky testu byly jasné už dopředu. Má XC70 mezi aktuální moderní konkurencí stále co nabídnout? A jak moc úsporná je varianta D3 navíc doplněná o systém stop/start?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo XC70 je po stránce designu přísně konzervativní. Nenápadná elegance mu sluší.

Konzervativní klasika

Čím dál více mám rád auta, která si na nic nehrají a hlavně která jsou jednoznačně zaměřena jedním směrem. Volvo XC70 chce být komfortní kombi schopné přejet nějakou tu polní cestu. Nemá ambice na nějaké sportovní svezení a emoce, zkrátka pohoda a klídek. Ono totiž sedět na několika židlích nemusí vždycky dělat dobrotu a výsledkem pak také může být něco, co dělá kompromisy všude, kam se podívá. Testovaného Volva se ale toto netýká, tedy alespoň takový je můj první dojem.

Náš exemplář mě o tom přesvědčil prakticky ve všech ohledech. Zapomeňte na agresivní masky, ostré linky a proslovy, kterak design působí na emoce. XC70 dává už na první pohled jasně najevo, že je konzervativní. Někdy mám pocit, že se všichni výrobci houfně ubírají stejným jakoby sportovním směrem. Volvo zatím před emocí stále ještě preferuje nenápadnou eleganci. Tedy abych byl přesný, v případě XC70 preferuje nenápadnou eleganci, a to se mi líbí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Také v interiéru byste hledali nějaké zběsilé křivky marně. Zpracování je bez výhrad a ergonomie téměř také.

Interiér pak všechno zmíněné podtrhuje. Široká a příjemně měkká sedadla vás v zatáčkách nepodrží, ale proč byste s takovým autem chtěli řezat zatáčky. Uvnitř je vše jednoduché, uspořádané, elegantní a kvalitně zpracované. Vlastně vás Volvo v podstatě uklidňuje a člověk za jeho volantem nemá vůbec potřebu jezdit rychle. Testovaný exemplář se dostavil s maximální výbavou, která zahrnuje úplně vše od odvětrávaných sedaček, přes multimediální systém až po zábavní systém pro cestující ve druhé řadě.

Test Volvo XC70 D5: terénní mise

Test Volvo XC70 D5: terénní mise

D3 – s pohonem všech kol 2,4 l

Značení naftových motorů D3 a D5 je trochu zavádějící. Základní D3 je pětiválcový dvoulitr o výkonu 163 koní. D3 AWD taktéž vyprodukuje maximálně 163 koní, ale na rozdíl od předchozího jde o pětiválec o objemu 2,4 l, respektive se zdvihem 93,15 mm (dvoulitr má zdvih 77 mm). D5 pak poskytne maximálně 215 koní. Pro úplnost dodejme, že pro zájemce o benzín je připraven pouze jeden motor, a sice jízdně možná zajímavý, ale ne zrovna dvakrát úsporný agregát T6 (304 k).

Testovaný motor se zatím ukazuje jako povedený kompromis. Jde prakticky bez vibrací a je nadprůměrně dobře odhlučněn. Zátah nabídne určitě dostatečný, a když se budete snažit, můžete dosáhnout i na zajímavá čísla spotřeby. Ale zdůrazňuji, že se musíte snažit. Na dálnici si motor vezme klidně devět litrů a ani ve městě nejde o vyloženě úspornou jednotku, jak by se možná mohlo na první pohled zdát. Mimochodem minulý týden jsme testovali S80 D5 AWD s automatickou převodovkou. Tahle verze na tom byla se spotřebou minimálně stejně, možná lépe. Vyšší podvozek a horší aerodynamika zkrátka udělá při jízdě své.

Test Volvo XC70 3,2 V6: všude doma

Test Volvo XC70 3,2 V6: všude doma

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a u ní vidím zatím asi největší slabinu. Její chod je tgumový a až překvapivě nepřesný. Podvozek je jednoznačně orientován na pohodlí. Auto se v zatáčkách naklání, karoserie se houpe. Znovu zopakuji, že mi to v tomto případě nevadí, protože tohle auto je určeno především na pohodlné přesuny. Nic více, nic méně. Navíc si můžete nastavit tlumiče ve třech různých režimech. Zkoušel jsem všechny a hádejte, u kterého jsem nakonec skončil. Ano, je to ten s nápisem Comfort. Sedí k autu nejlépe.

Pěknou a plně vybavenou XC70 budeme testovat ještě dalších několik dní, takže neváhejte a ptejte se. Za vaše dotazy předem díky. 

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků