Další týden znamená také začátek dalšího testu. Tentokrát nám do redakce zavítal nový Volkswagen Tiguan.
Volkswagen představil novou generaci svého důležitého modelu Tiguan minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu, což už je poměrně dlouho. Proto zřejmě již víte, že coby technický základ zde opět posloužila platforma MQB, která kromě jiného přinesla také snížení hmotnosti. Novinka by měla být o 50 kg lehčí než předchozí generace.
Nižší hmotnost kombinovaná s modernějšími motory znamená také lepší spotřebu paliva. Automobilka prezentovala nový Tiguan v době světové premiéry s tím, že se v průměru podařilo snížit spotřebu paliva o 24 %. A to třeba i navzdory větším rozměrům. Novinka je o 60 mm delší, rozvor je větší o 77 mm, na šířku Tiguan přibral tři centimetry a jediný rozměr, který se zmenšil, je zhruba o tři centimetry nižší výška.
Nový Tiguan vás svým designem asi nepošle do kolen. Volkswagen se soustředil hlavně na vnitřní prostor a spotřebu paliva
Nabídka motorizací pro nový Tiguan je poměrně pestrá, nám ovšem dělá společnost zatím absolutně nejdražší provedení. Dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 k), sedmistupňový automat, pohon všech kol a výbava Highline. Sečteno a podtrženo, základní cena tohoto exempláře činí 1 016 900 Kč.
Na zkoušení maximálně vybaveného Tiguanu nové generace máme ještě celých šest dnů, takže je celkem dost času pokládat k tomuto auto dotazy a posílat podněty, na co se máme během testu zaměřit. Diskuze je k dispozici. Níže následují bezprostřední první dojmy.
- Už na autosalonu jsme psali o tom, že design nového Tiguanu je hodně střídmý. Jednoduché tvary jasně odkazují na současný Passat. Auto asi moc lidí na pohled nenadchne, ale pořád bude vypadat dobře. Neokouká se.
- Naše verze stojí na obrovských dvacetipalcových kolech.
- Maximálně vybavený interiér obsahuje všechno možné. Nechybí velký displej místo přístrojového štítu, navigace, řada asistentů a tak dále.
- Sedadla jsou velice příjemná a mají výraznější boční vedení.
- Interiér je velmi dobře odhlučněný, rezervy má ale odhlučnění motoru.
- Vzadu je opravdu dost místa, hodně prostorný je i zavazadelník. Všechno ještě přesně změříme.
- Po nastartování překvapí, jak moc hlučný je čtyřválcový diesel. Po čase se ale uklidní.
- Hodně velkým zklamáním je odezva na plyn. Asi v zájmu produkce emisí a ekologie je velice vlažná. I v režimu jízdy Normal pořád motor reaguje dost laxně a to je k dispozici ještě režim Comfort a Eco. Až režim Sport situaci trochu vylepší, nicméně základní nastavení vozu v tomto směru moc nenadchne.
- I díky tomu Tiguan nepůsobí jako diesel s výkonem 190 koní. Pocitově byste tipovali nižší výkon.
- Převodovka ovšem řadí extrémně rychle, to je paráda.
- Dojezd na plnou nádrž se blíží 800 km, což také potěší.
- Naopak nepotěší dvacetipalcová kola, která bezpečně poznáte na nerovnostech. Ty jsou v interiéru až příliš dobře slyšet.
- Jízdní vlastnosti pak vypadají nadprůměrně. S rychlými zatáčkami nemá Tiguan nejmenší problém.