Připravujeme: Test Volkswagen Golf R

Šestiválcový Volkswagen Golf R32 si získal spoustu fanoušků. Pro většinu z nich se pak stal velkým zklamáním příchod nástupce, který sice nabízí lepší tabulkové údaje, ovšem pod kapotou má dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Je ale ono downsizingové rozhořčení na místě?

Volkswagen Golf R se stal dalším z modelů, které zaparkovaly před naší redakcí. Na tento test jsme se hodně těšili, protože všichni (a věřím, že vy také) byli moc zvědavi, zda dvoulitrový přeplňovaný motor dokáže nahradit charizmatický šestiválec. Tak tedy jsme se dočkali a zde jsou naše první stručné dojmy.

Po stránce designu není moc co rozebírat. Golf zůstal téměř nezměněn a jeho potenciál naznačují pouze velká kola, agresivní nárazník a dvojitá koncovka výfuku umístěna po vzoru R32 uprostřed. Tenhle přístup mám moc rád. Důležitější jsou přece funkční vlastnosti než přenádherný design. Naštěstí u Volkswagenu si na toto dali pozor a Golf R nedopadl tak, jako dříve testovaná a trochu kýčovitá DS3 Racing. Přesto všechno ale mnozí kolemjdoucí tuší, o co tady jde a nezřídka neváhají zvednout prst, tedy palec, ne prostředníček.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf R je vlastně vzhledem ke svému potenciálu hodně nenápadné auto.

Strohý je Golf R také v interiéru a znovu musím zopakovat, že to je jen a jen dobře. Tmavý interiér by si určitě vysloužil kritiku za to, že je vlastně fádní, ale ne u sportovního auta. Nikde vás nic neruší a vše je tam, kde to očekáváte. Znovu připomenu model DS3 Racing, protože ten byl v tomto ohledu pravým opakem. Nálepky a lesklé plasty nejsou zrovna ideálním řešením.

Motor: dva litry a méně emocí?

Téma číslo jedna je a bude motor. Už se asi budeme muset smířit s tím, že kvůli emisím, donwsizingu a dalším eko-aktivitám šestiválce pomalu zmizí, ale ne vždy to musí být nutně na škodu. TSI použité v „erku“ vyprodukuje 199 kW a auto v kombinaci s DSG zvládne sprint z nuly na stovku za 5,5 s, přičemž skončí na 250 km/h. Je mi jasné, že se mnou asi většina nebude souhlasit, ale osobně si myslím, že s tímhle motorem je minimálně stejná zábava jako s původním šestiválcem.

Samozřejmě nemá ten charakteristický zvuk, ale ani tak vás nenechá bez emocí. Navíc motor dokáže s Golfem (přestože to není úplně nejlehčí drobeček) pořádně zacvičit. Zajímavý zátah nabízí už od zhruba dvou tisíc otáček, to nejlepší předvádí za hranicí 3000 ot./min. Omezovač zasahuje při 6500 ot./min a za hranicí 6000 ot./min pohonná jednotka tak trochu ztrácí dech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
"Erko" na masce chladiče nebo dvě koncovky výfuku umístěné uprostřed... Golf R má styl.

Akcelerace z místa je díky DSG a pohonu všech kol bez přehánění blesková. Během chvíle máte na tachometru 140 km/h, auto se tváří, jako by se nic nedělo a dál vás tlačí do sedačky. Automatická převodovka mě ale příliš nenadchla a právě v tomto ohledu vidím určité rezervy. Přestože při plné akceleraci tam sází jednu rychlost za druhou, v jiných situacích ji trvá zoufale dlouho, než zařadí ten správný převod. Naštěstí Volkswagen nabízí také provedení s manuálem.

Více podrobností na vás čeká v připravovaném testu, ale myslím, že už v tuto chvíli mohu prozradit tu vůbec nejzásadnější nevýhodu. Golf R vás přijde na dost peněz. Ten testovaný dokonce pokořil hranici jednoho milionu Kč, čímž se dostal velmi blízko první ceně Subaru WRX STI

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků