Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

24 komentářů

asdf
12. srpna • 11:27

Skvělé! Zajímalo by mě, jestli se do toho 2m člověk bez problému vleze.

Nornik
11. srpna • 22:03

Bylo by mozne v ramci testu uvest i nejake srovnani s Polo GTI ... ono preci jen stoji jen o 40k vice a take se docela hodi na denni jezdeni. Zajimalo by me vlastne i takove to denni jezdeni, jako mesto a kolony, jizda po D1 apod.

Shimi
12. srpna • 10:20

to Nornik: Tyhle dotazy jsou vždy k pousmání. Denní ježdění? A co noční, to tě nezajímá? Já vím, že si myslel každodenní, ale to je svým způsobem taky nesmysl. Vždy to je jen a pouze o tom, jak se k tomu postaví majitel. Každý máme jiné preference a někdo je schopen používat čistokrevné kupé jako rodinné auto a někdo, kdo žije sám, zase každodenně drandit v Escalade. Prostě "auto na každodenní ježdění" je oxymóron jak vyšitý, takové auto neexistuje. Mimochodem jízda ve městě je na houno v každém autě už z principu, o kolonách se snad ani nemá cenu bavit a D1? To je kapitola sama pro sebe, tam pomůže snad jen podvozek na vzduchu a to je jaksi mimo sportovní třídu.

Skyline
13. srpna • 15:01

"Denni jezdeni" je asi neco jako "takove to domaci zvykani". :-DKazdopadne i pres subjektivnost vhodnosti toho ktereho auta pro kazdodenni jizdu do prace nebo do Teska lze rict, ze v ramci kategorie (HH B-segmentu) jsou auta vhodnejsi a mene vhodna, coz neznamena, ze nekdo tim JCW do prace nejezdi a neni spokojen. Ja jezdim aktualne taky autem, ktere je spis o vyrazeni zubu i v nejmekcim (spise tedy nejmene tvrdem) nastaveni, pritom asi kde-kdo by rekl, ze to "vhodne na denni jezdeni" neni a mel by (v obecne rovine) pravdu.

jarecek
11. srpna • 18:48

zabavnej popovej clanecek s nekolika dobrymi hlaskami. jednoduse a svizne. tak to ma bejt.

Substance242
11. srpna • 1:03

Momentálne sa rozhodujem medzi Mazda 3 MPS, Leon Cupra R, doteraz to vyhrával Megane RS... lenže teraz som objavil toto a mám pocit že by mi to úplne stačilo, parádna hmotnosť, dlhá šestka, žiadne turbo... paráda! Len otázka - má tam dvoj-metrový sto-kilový chlap dosť miesta? :-) Musím vyskúšať.

Habi
11. srpna • 7:50

jstli můžu doporučit, v obojím jsem jel a Cupra R je super. A ze všech i nejlevnější servis

jakub
11. srpna • 10:59

Servis ? bavíme se tu o rozdílu cca 500 kč na rok ? slabí argument pro Cupru. Se swiftem se bedete bavit a jezdit za rozumné peníze. Auto je na denní ježdění i adrenalin. Swift je dobrá volba a za tu cenu dostanete vše co potřebujete a ještě spoustu věcí navíc !

Peter Machala (Substance242)
11. srpna • 11:02

Jo, presne tak to vidím, do pol tretej v noci som čítal o Swift Sport a teraz mi už pripadá trochu nelogické dať za auto o toľko viac na tie rýchlejšie kúsky - je mi jasné aké sú tam rozdiely a že to nie je rovnaká kategória, ale ako som písal, toto mi bude stačiť, presne takéto niečo som vlastne chcel celý čas. :-)Edit: Ešte dodám, že prechádzam po skoro 10 rokoch z Fabie 1.2, proti ktorej tiež nič nemám, poslúžila dobre.

Shimi
11. srpna • 14:48

to Peter Machala: Nechci tě nějak odrazovat od Swifta Sport, je to bezesporu skvělá kára, ale ať si říká kdo chce co chce, je to pořád jen 1.6. Já vím, že po přechodu z Fábie s 1.2 ti to bude ze začátku připadat jako raketáž, ale postupem času, a věř, že to bude velice krátký čas, ti to nebude stačit. Pokud ses rozhodoval a byl si ochoten vysolit prachy za auta typu MPS, Cupra R, Megane R.S., atd., tak pouvažuj, jestli by pro tebe nebylo vhodnější Clio R.S. Je to cenově někde na půl cesty mezi Swiftem a těma přemotorovanýma bestiema, teda krom MPSa, ta je dneska za hubičku, ale výkonově je to někde úplně jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter Machala (Substance242)
11. srpna • 16:39

Jo ďakujem za tip, ale tá cena Clia RS je aspoň podľa cenníka o dosť vyššia a nevidím až také zlepšenia ktorými by som si ju vedel zdôvodniť sám pred sebou. :-)

Shimi
11. srpna • 18:16

to Peter Machala: Nevidíš, protože si ho nevyzkoušel. A pokud bys měl možnost vyzkoušet Swifta a Clio v jeden den, tak bys "viděl" tuplovaně. Rozhodnutí je samozřejmě na tobě, ani s jedním autem neuděláš svým způsobem chybu. Každopádně si auto před koupí projeď, ať víš do čeho jdeš. Jinak bys taky mohl šeredně litovat.P.S.: Stejně mi ale hlava nebere, že se jednu chvíli rozhoduješ o autech typu MPS, Cupra R a Megane R.S. a najednou otočíš o 180 stupňů a uchvátí tě 135 koňový Swiftík.

Peter Machala (Substance242)
11. srpna • 18:24

No, to som celý ja! :-) Uchvátila ma dosť cena, alebo môj obľúbený parameter pri nákupoch, cena/výkon. Na tie renaulťácke RS sa chystám pozrieť na RS dňoch v Žiline začiatkom septembra, Svišťa pravdaže vyskúšam, hoci keby sa dal kúpiť online, tak už ho asi mám objednaný. ;-) (som teraz v zahraničí a kúpiť chcem doma v SR)Tož ale nechcem z tejto diskusie one-man show, počkajme si na pripravovanú recenziu, možno zrazu objavím nejaký "show-stopper" a kúpim DSG Fabiu... žartujem. ;-)

sss
13. srpna • 15:54

v piatok som bol v suzuki TN.
ziadne predvadzacky nemaju na celej SR. predajca (majitel) mi vysvetlil, ze pre Suzuki nie som dolezity zakaznik. Ze Swift Sport je pre nich okrajova zalezitost a na tom Sporte co tam maju mi zajazdit neda. I napriek tomu, ze rano som volal s inym predajcom a testovaciu jazdu mi slubil !!!.
v maji som tam bol s vaznym zaujmom o kizashi. vyziadal som si vypocet nakladov na servis na 5 rokov tak isto ako aj leasing. dal som im mail. samozrejme ze mi nic neposlali i napriek tomu, ze mi to slubili.
s takymto pristupom im prajem aby im tam uz nikto nikdy nevkrocil.
takze TN predajcu neodporucam

kubec
14. října • 10:36

Tak ja som bol tiez v piatok, presne 2 mesiace po tebe v SUZUKI v TN :-D a tiez som dostal presne tu istu odpoved. Ze odviezt na Sporte mi neda, lebo ze uz je zajednany a ze na zimu urcite ziadnu predvadzacku brat nebudu, ze ak chcem mam pockat do jari. Ze vtedy uz by mala byt aj 5 dverova verzia v predaji. Nechapem takyto pristup. To mam akoze kupovat auto bez skusobnej jazdy???

Skyline
13. srpna • 11:28

Ja bych se toho nebal. Vyhodou slabsiho auta s dobrym podvozkem je zabava, pri ktere se nad ridicakem nevznasi ruda zare. Jako bonus je k tomu nizsi pojistka a nizsi spotreba. Na strane druhe ten vykon je nakazlivy plus v pripade, ze s tim chce clovek obcas vyrazit na okruh, Swift je na to malo. Jen pro ilustraci - ja sice Swiftem nikdy nejel, ale jel jsem Cliem RS, Civikem Type R, Mazdou 3 MPS, Focusem RS, Meganem RS a spoustou dalsich aut (370Z, TT RS...). Nejlepsi kombinaci pro denni dojizdeni do prace a zabavu na okreskach ma rozhodne Clio RS, idealne bez cupoveho podvozku, se kterym je zbytecne tvrde a na okreskach hure riditelne. Je krasne citelne, na hot hatch vcelku pohodlne, vyborne brzdy. Nelibil se mi akorat vysavacovy zvuk motoru a dementni dvoupolohovy plyn (a design, ktery je podle me otresny, stejne jako posaz, ktery je vysoky a saltpaka jak v karose zrovna racingovy pocit nevyvola - na tyhle veci ale zapomenes, jakmile na to slapnes).Treba Megane RS je rozhodne rychlejsi, ale tuzsi a na denni jizdu zbytecne zerouci. MPS je nuda, fikus RS nestoji za ty penize ani omylem a Civic ma sice nejlepsi motor a razeni, je to ale tvrde jak prkno. Takze ja bych se rozhodoval podle pouziti a podle predvadecky a ke Swiftu bych rozhodne jako benchmark pridal Clio, i kdyz je nesmyslne drahe. A pokud uz jsi se dival na vyrazne drazi Megane RS, jeste bych chvili pockal a projel novou Astru OPC, prvni ohlasy jsou docela slusne a cena spis vypada, ze nekdo omylem pouzil katalog Corsy OPC.

Shimi
13. srpna • 12:25

to Skyline: Souhlas, jen malá technická. Cena Clia R.S. zase až tak nesmyslná není. Auta v B-třídě do 200k se pohybují kolem +/- 400.000,- a všechno to jsou vesměs foukaný malorážky. Navíc některé s automatem, takže to je úplně mimo hru. C-třída s výkonem 250+k se zase pohybuje kolem +/- 700.000,- Takže někde mezi to Clio musíš napasovat. Jediný vážnější konkurent Corsa OPC je za 500.000,- a pořád to je foukaná malorážka. Ber to tak, že Clio R.S. je poslední mohykán v B-třídě s atmosférickým 200k dvoulitrem, který zároveň to označení R.S. může hrdě "nosit", což se o ostatních říci nedá, tak se to na té ceně musí projevit.P.S.: Citroenovský úlet v podobě DS3R za 780.000,- jsem samozřejmě vynechal, to je na mokrý ručník pro vedení firmy. Ona i ta obyčejná 150k verze za 490.000,- je na psychouše, ale co už.

Skyline
13. srpna • 14:49

Podle oplackeho konfiguratoru stoji Corsa OPC dokonce "od 599k", proto jsem psal, ze je Astra OPC (s cenou "od 628k") hodne levna. Vedle Corsy je fakt, ze se Clio zda spis levne, i kdyz k tomu zakladu 535k je potreba koupit recara za 30k a metalizu za 11, takze razem cenikovych 576k. Kdyz si vezmes, ze je to velikostne stejne jako ten Swift (recara nema, metlu ano), tak ty extra kone prijdou hodne draho, 200k uz neni malo. Resp. pro me je predstava dat pres pul mega za tak male auto uz moc, jedno, jestli OPC nebo RS. To uz bych zvazoval i stylovku jako je Cooper S (587k).Nicmene faktem zustava, ze i kdyz se mi to zda drahe, tak v ramci tridy to proste drahe neni a koupit podobne auto pod pul mega nejde, spis to v rozumne vybave vsechno osciluje kolem 600k (jeste jsem mrknul na Abartha, Punto Supersport je od 520k). Timto tedy rusim, ze je RS nesmyslne drahe, draha je cela tahle kategorie :-) "Nesmyslne" drahe to asi neni, to uz by ta auta byla levnejsi a zakaznici v tom tedy smysl vidi.

Shimi
13. srpna • 15:26

to Skyline: Jen pro dokreslení, oficiální akční cena Corsy OPC je 522.900,- Každopádně když jsem se já v roce 2010 rozhodoval mezi GSi a OPC, tak jsem jednoznačně došel k tomu, že mi ten rozdíl 100.000,- za 42 kobyl navíc nestojí. Mimochodem B.S.R. nabízí kit přímo pro GSičko s výslednou hodnotou 141 kW, což je přesně výkon OPC, za 1/3 ceny. A jak píšeš, tak i pro mě bylo tehdá nemyslitelný, dát 0.5M za takovýho prcka. Dnes bych si už asi nevybral, páč GSi se už neprodává a do 0.4M nevidím žádného adepta. Swift je sice super, teda až na vzhled, minulá generace se mi líbila 100x víc, ale ta atmo 1.6 je prostě ořezávátko a ty prachy bych za to nedal. Každopádně sláva za to, že tam tu atmosféru nechali, to samé Rencek s Cliem R.S. Takových aut jako bylo Clio V6 Williams se už asi nedočkáme :-D

jandaxx
16. srpna • 8:09

S cenou Swifta se dá dostat výrazně pod oficiální cenu a pak to zase vypadá trochu jinak v poměru s Cliem. Swift-Clio je rozdíl nějakých 200 000,- při započítání výbavy a to už je moc. Navíc do Clia nelze objednat některé prvky výbavy, které Swift má. Já si Swifta půjčil na celý den a po zralé úvaze podepsal objednávku.

Shimi
16. srpna • 10:24

to jandaxx: Clio R.S. a Swift Sport si nejsou navzájem konkurencí a od toho se odvíjí zbytek. Jednoduše porovnáváme jablko a hrušku, tak to prostě je. Takže případný rozdíl 200.000,- je sice hezký, ale v podstatě nám to k ničemu není. Každopádně gratuluju a hodně km bez nehody, auto je to bezesporu dobrý. Nicméně je to pořád "pouze" rychlejší Swift, nedělejme z toho něco víc.

Skyline
13. srpna • 21:57

OK, akcni ceny jsem nezkoumal, dival jsem se do konfiguratoru na oficialni pro porovnani s ofiko cenikovkou ostatnich. Ad 42 koni - predpokladam, ze rozdilu je tam vic (podvozek, naladeni motoru i po strance odezvy a prubehu vykonu/kroutaku, sedacky, nejake designove blbinky atd.). Kdyz by clovek koupil u BSR tuning motoru a pak jeste rval penize do dalsich veci, muze sice ve finale mit lepsi auto, nez kdyby to mel vsechno uz od Opelu, ale zase je to bez zaruky a s velkou pravdepodobnosti, ze celkove to auto bude fungovat hur. A kdyz bude fungovat lip, je zase dost mozne, ze to vyjde o dost draz, takze kdybych chtel hot hatch teto velikosti, radsi bych dal penize automobilce za komplet baleni se zarukou nez postupne tunil.

Shimi
10. srpna • 20:54

to redakce: Opravte si kroutící moment.

Lukáš  Dittrich
11. srpna • 10:02 • redaktor AutoRevue.cz

Opraveno, díky za upozornění

Doporučujeme

Články odjinud