Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Na tohle auto jsme se v redakci hodně těšili. Už předchozí generaci byla zatraceně povedená a ta aktuální by měla být ještě lepší. Program na nadcházející víkend je celkem jasný...

Suzuki Swift Sport je klasický hot-hatch v pravém slova smyslu. Má atmosféricky plněný čtyřválec s na první pohled docela malým výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem vrcholícím na 160 Nm. V dnešní turbo-době by se mohlo zdát, že tyto údaje auto předurčují k možná zábavném svezení, ale s průměrnou dynamikou. Jenže to je omyl. Stovku zvládá za 8,7 s a maximálně jede Swift Sport 195 km/h. Na okresky to bohatě stačí.

Video | Sportovní auta | Nissan

Suzuki Swift Sport na nových fotografiích (+ video)

Celý fór, respektive kouzlo, malého "divocha" tkví pouze a jenom v jedné jediné věci. Hmotnost! Na ni se docela často zapomíná a právě ona je to vůbec nejdůležitější. Sport váží jen něco málo přes jednu tunu, v zatáčkách se nemusí prát s kilogramy navíc a na jízdě to je sakra znát. I když se musím přiznat, že jsem zatím auto pouze přivezl do redakce a po cestě ho jen tak decentně protáhl, takže je ještě dost brzo na nějaké závěry. Každopádně podle prvních dojmů se máme na co těšit. Swift Sport se chová hodně slibně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vzhled je velmi decentní. Zda to je dobře nebo ne, to je otázkou vkusu.

A může za to také podvozek, který je tužší, ale dost mě překvapil tím, jak se vypořádává s problémy našich silnic. Zvládá je s přehledem a rázy od kol do kabiny moc nepouští. Pokud už je tam pustí, tak je řádně utlumí. Řízení by mohlo být tužší, ale čert to vem.

Auto poslouchá na slovo a reaguje bleskově. Vše podporuje přesný šestistupňový manuál a kovové pedály poskládané tak, že můžete střílet meziplyny s podobným přehledem, s jakým střílí Barbora Špotáková své oštěpy. Mimochodem ji celá redakce gratuluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní volant, kovové pedály, sportovní sedačky a červená nit. Interiér je pravým opakem toho, co předvádí třeba DS3 Racing.

Pod kapotou je benzinová jedna-šestka. Tento týden je takový benzinovo-šestnáctistovkový. Po boxeru o stejném objemu tu tedy máme druhý motor stejné velikosti, ale s úplně jiným charakterem. Jak známo, Suzuki umí dělat hodně slušné motorky a právě motorku mi testovaný motor připomíná nejvíce. Miluje otáčky a žene se do nich jako splašený. Červené pole začínající za sedmičkou říká v podstatě vše. To nejlepší se skrývá až úplně nahoře. Zátah roste spolu s otáčkami. Škoda jen, že motor neprodukuje výraznější zvuk.

Testy | Sportovní auta | Citroën

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Suzuki Swift Sport je nepochybně zajímavé auto. Vypadá, že zvládne nabídnout spoustu muziky, bezproblémové denní ježdění a zároveň si za to nenechá zaplatit extra velké peníze. První cena startuje na 369 900 Kč, přičemž už prakticky nemáte za co připlácet. Zdá se, že nový Sport drží na své straně všechny trumfy. Uvidíme, zda se velice pozitivní první dojmy potvrdí během testu. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků