Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Na tohle auto jsme se v redakci hodně těšili. Už předchozí generaci byla zatraceně povedená a ta aktuální by měla být ještě lepší. Program na nadcházející víkend je celkem jasný...

Suzuki Swift Sport je klasický hot-hatch v pravém slova smyslu. Má atmosféricky plněný čtyřválec s na první pohled docela malým výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem vrcholícím na 160 Nm. V dnešní turbo-době by se mohlo zdát, že tyto údaje auto předurčují k možná zábavném svezení, ale s průměrnou dynamikou. Jenže to je omyl. Stovku zvládá za 8,7 s a maximálně jede Swift Sport 195 km/h. Na okresky to bohatě stačí.

Suzuki Swift Sport na nových fotografiích (+ video)

Suzuki Swift Sport na nových fotografiích (+ video)

Celý fór, respektive kouzlo, malého "divocha" tkví pouze a jenom v jedné jediné věci. Hmotnost! Na ni se docela často zapomíná a právě ona je to vůbec nejdůležitější. Sport váží jen něco málo přes jednu tunu, v zatáčkách se nemusí prát s kilogramy navíc a na jízdě to je sakra znát. I když se musím přiznat, že jsem zatím auto pouze přivezl do redakce a po cestě ho jen tak decentně protáhl, takže je ještě dost brzo na nějaké závěry. Každopádně podle prvních dojmů se máme na co těšit. Swift Sport se chová hodně slibně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vzhled je velmi decentní. Zda to je dobře nebo ne, to je otázkou vkusu.

A může za to také podvozek, který je tužší, ale dost mě překvapil tím, jak se vypořádává s problémy našich silnic. Zvládá je s přehledem a rázy od kol do kabiny moc nepouští. Pokud už je tam pustí, tak je řádně utlumí. Řízení by mohlo být tužší, ale čert to vem.

Auto poslouchá na slovo a reaguje bleskově. Vše podporuje přesný šestistupňový manuál a kovové pedály poskládané tak, že můžete střílet meziplyny s podobným přehledem, s jakým střílí Barbora Špotáková své oštěpy. Mimochodem ji celá redakce gratuluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní volant, kovové pedály, sportovní sedačky a červená nit. Interiér je pravým opakem toho, co předvádí třeba DS3 Racing.

Pod kapotou je benzinová jedna-šestka. Tento týden je takový benzinovo-šestnáctistovkový. Po boxeru o stejném objemu tu tedy máme druhý motor stejné velikosti, ale s úplně jiným charakterem. Jak známo, Suzuki umí dělat hodně slušné motorky a právě motorku mi testovaný motor připomíná nejvíce. Miluje otáčky a žene se do nich jako splašený. Červené pole začínající za sedmičkou říká v podstatě vše. To nejlepší se skrývá až úplně nahoře. Zátah roste spolu s otáčkami. Škoda jen, že motor neprodukuje výraznější zvuk.

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Suzuki Swift Sport je nepochybně zajímavé auto. Vypadá, že zvládne nabídnout spoustu muziky, bezproblémové denní ježdění a zároveň si za to nenechá zaplatit extra velké peníze. První cena startuje na 369 900 Kč, přičemž už prakticky nemáte za co připlácet. Zdá se, že nový Sport drží na své straně všechny trumfy. Uvidíme, zda se velice pozitivní první dojmy potvrdí během testu. 

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 95 401 km
Cena: 112 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 91 622 km
Cena: 113 000 Kč
Suzuki Jimny 1,5
Rok výroby: 2005
Stav: 82 612 km
Cena: 144 000 Kč
Suzuki Splash 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 62 820 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků