Připravujeme: Test Subaru XV 1.6i CVT

Od nejnovějšího Subaru XV se očekávají velké věci. Je to malé SUV, má zajímavý naftový motor a dokonce také pro evropské zákazníky věc maximálně důležitou – měkčené plasty na palubní desce. Jak ale jezdí základní verze spojená s relativně slabou benzinovou jedna-šestkou?
Seznam kapitol
  1. Subaru XV 1.6i CVT
  2. Fotogalerie

Subaru XV by si podle všech předpokladů mělo celkem snadno získat sympatie evropských zákazníků. Japonská automobilka si dala záležet na tom, aby vůz dostal vše podstatné, co aktuální evropský trh požaduje. XV proto nabídne pohon všech kol, nadstandardní světlou výšku a efektní plasty na karoserii.

Interiér je stále ve stylu značky spíše jednodušší, ale najdeme zde například měkčené plasty na palubní desce, což byla věc, na kterou mířila kritika snad v každém testu jakéhokoli média. Nepovažuji to za věc kdo ví jak podstatnou, nakonec i ve Foresterovi, se kterým jsem začátkem července zamířil do Chorvatska, mi tohle vůbec nechybělo. Pravdou ale zůstává, že to vypadá lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Od Subaru nelze, co se designu týká, očekávat nějaké velké výstřelky. I tak ale dokáže XV některé kolemjdoucí zaujmout.

O interiéru a různých detailech jsme už psali. Přečíst si můžete jak první představení auta, tak první dojmy a také test benzinového dvoulitru spojeného s automatickou převodovkou typu CVT. Aktuálně máme v redakci XV znovu. Tentokrát se základní motorizací a opět převodovkou CVT.

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

K ničemu?

Tabulkové údaje naznačují, že základní motorizace nebude příliš schopná. Malý boxer vyprodukuje maximálně 84 kW a 150 Nm. To stačí ve spojení s CVT na zrychlení z nuly na stovku za 13,8 s a na maximální rychlost 175 km/h. S tímto motorem jsem jezdil už během prvních jízdních dojmů a pravdou je, že jsem z něj zrovna dva metry vysoko radostí neskákal. Tehdy jsem ale rovnou po zapůjčení auta zamířil na dálnici a to byla velká chyba.

Tohle auto na dálnici nepatří. Samozřejmě zvládne rychlé přesuny, ale řidič se musí připravit na spotřebu, která bez problémů dosáhne desetilitrové hranice. Základní XV je určeno především do města, obzvlášť ve spojení s CVT. Na krátkých vzdálenostech těžko oceníte naftový motor pod kapotou a určitě si nebudete stěžovat na nedostatek výkonu. První testovací dojmy jsou asi takové, že do nějakých 70 km/h XV zrychluje minimálně dostatečně, pak už to není žádná sláva, ale to vás ve městě zajímat nemusí. Co se spotřeby týká, zatím ukazuje palubní počítač 9,2 l/100 km.

Chorvatsko 2012: ENC, dvě trasy Praha - Záhřeb, tipy

Chorvatsko 2012: ENC, dvě trasy Praha - Záhřeb, tipy

Jako každý boxer, i benzinová jedna-šestka jde příkladně kultivovaně a tiše. V kombinaci s CVT je díky tomu jízda plynulá a příjemná. CVT obecně moc nemusím, nicméně ve městě ocení služby bezstupňového automatu i ten nejortodoxnější zastánce zábavného řízení s manuální převodovkou. I tentokrát máte samozřejmě možnost ptát se na vše, co vás kolem Subaru XV zajímá. Za všechny náměty budeme jen rádi. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru XV 1.6i CVT
  2. Fotogalerie

bazar

Subaru Outback 2
Rok výroby: 2011
Stav: 120 512 km
Cena: 269 000 Kč
Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků