Připravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Co vás zajímá?

85 komentářů

Tomas
5. srpna • 10:40

Aku internu verziu DSG prevodovky pouziva tato octavia? 250 alebo 500?
Aky ma vplyv jazdny rezim na zapajanie zadnej napravy? Rezim sport zapaja zadnu napravu skor ako Compfort alebo Eco?

Zabiják
4. srpna • 23:34

Dobrý večer, mě zajímá proč vydrží motor 1,2 htp 40kw z Mladé Boleslavi pouze 26000km? Simple Clever nekomunikuje-svět motorů, který je jedna prdel, také neodpověděl, proč dochází k podpalování ventilů? Motor nevytáčím.nepodtáčím+pravidelá výměna oleje...tak proč? Prý konstrukční vada motorů...máte někdo zkušenost?

Jiří Kokoška
5. srpna • 12:05

Zeptej se Revana_21 ten ví všechno! B-]

Jakub
3. srpna • 19:34

Mně by zajímalo, jestli je schopná zvládnout rozjezd při diagonálním odlehčení kol - jestli si s tím esp a elektronické uzávěrky poradí.

JUDr.Dolfi
3. srpna • 15:38

3-[ votestujte základ 1,2 TSI 63kW a pěkně v pěti lidech a né furtplný nálože za nesmyslnej peníz!

LOL
3. srpna • 19:48

tenhle základ je vhodný tak do Fobie, tam to stačí a přehnané výkony od té šeredky nikdo nečeká. Strkat tohle do Oktávky je ovšem zločin, podobně jako tupé a netáhnoucí 1,6TDI.

ernie
3. srpna • 17:01

Pan ocakava zazracnu dynamiku od ZAKLADNEHO motora...hmmm fakt logicke...

Jiří Kokoška
3. srpna • 16:15

Tak to máš, máme smůlu! To se nikdo nedoví!!! :-P

Jiří Kokoška
3. srpna • 16:52

Jestli po zavedení 3válců TSI 1.0 a TDI 1.4 u kterých bude nájezd 100 - 150t km pravděpodobně maximem možného, neuvažuje Škodovka dodávat tyto repasované motory výměnným způsobem včetně montáže za nějakou rozumnou a přijatelnou částku!? A eventuálně kolik takových kilometrových intervalů jsou jejich současné modely schopny vydržet!? B-]

Radek
3. srpna • 14:46

Mě by třeba zajímalo, kdy už skončí to prominentní testování aut z VAG, to je pořád jen ŠKODA, VOLKSWAGEN, SEAT, AUDI apod...jako například autosalon na Primě. Tam na začátku jen vidím tento pořad je sponzorován VW, a pak se to testuje....např. Volkswagen Passat automaticky 100% hodnocení nejlepší apod. je to tak do očí bijící.

Kasprik
2. srpna • 22:29

test není třeba. Máme tady odborníka na všechno pana Revana21, který je pánem všehovesmíru. Revane ať tě provází síla.

David
2. srpna • 16:14

Dobrý den,
mne by zajímalo, kdy uděláte test Octavia RS 2.0 TSI. Jste snad jediní kdo to ještě netestoval. Díky.

LOL
2. srpna • 16:10

nejprve jsem chtěl napsat něco o pacientech co si kupují oplastovanou oktávku za třičtvrtě míče, ale pak jsem si řekl, že to je neléčitelné. :-P

Martin Motyčka
2. srpna • 23:37

já to naopak chápu, že si koupí oplastovanou oktávku za 3/4 mega.. Alespoň vystupujou z davu.. Spíš to nechápu u obyčejný oktávky, že za ní někdo utratí takový prachy.. Já bych si radši za takový prachy koupil auto, kterých nepotkám po cestě do práce desítky. Ale zase na druhou stranu někomu ta anonymita může vyhovovat...

LOL
3. srpna • 19:47

Nejsem si jistý tím, že pár plastů navíc je něco, co člověka dostatečně odliší. Tuhle mánii si pamatuju z předrevolučního období, kdy se tunily hlavice šaltrpák, kožené návleky na volant a přítlačná křídla z plastiku na Š105L ;-)

pavel
4. srpna • 11:55

Pokud máte na mysli na zadní kapotě 105/120/125/130 ten černý nehet z ABS, s podélnými otvory ve směru jízdy, tak ten montovala fabrika pro lepší odvod tepla od motoru. Naproti ničím nepodloženému lidovému mínění, že měl vyvodit přítlak, eventuálně nabírat vzduch k motoru, pracoval naprosto obráceně. Přetlak vzduchu zpoza auta tudy utíkal do aerodynamického úplavu za zadním oknem.

Rodriguez
2. srpna • 15:19

Dobry den mne by zajimalo jaky je rozdil mezi minimalni a maximalni spotrebou. Diky moc

:)
6. srpna • 18:13

taky se přidávám :)

Jiří Kokoška
2. srpna • 9:55

Od koho nakupuje Škodovka výlisky z vysokopevnostní oceli, konkrétně pro které modely a proč!??? B-]

Revan_21
2. srpna • 11:14

Proč vyvolávači flamu - teploušek Lumírek a mamlas MEX nedostanou ban? Když je jasně prukazné za jakým učelem sem píšou své hovadiny?

Jiří Kokoška
2. srpna • 11:51

Kdy přijde homologovanej autista Revan_21 o příspěvek na péči!???:-P

Toper
2. srpna • 22:43

Promiň, ale opravdu zde nepíšěš pravdu. :-|

Jiří Kokoška
3. srpna • 10:49

Ok, tak snad to tady testeři patřičně vysvětlí, zatím se projevuje jako obvykle jen Revan!?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wx
6. srpna • 13:29

Hele Lumíre, Revan se často chová jako kokůtek a jeho znalosti aut jsou na úrovni žáka ZŠ (viz nedávná diskuze o objemu oleje).
Ale není nejmenších pochyb, že tady jseš za ty. Pokud ho máš malýho, nebo tě holky nechtěj z jinýho důvodu, hoď si prosímtě mašli jinde a nechoď opruzovat do diskuzí.
Já škodovku ani koncern moc nemusím (mám suba rulezz B-] ), ale i tak si rád přečtu články (a diskuze) o jinejch autech. A to co předvádíš ty, mě dost otravuje. Běž si flejmovat na blesk nebo jdi do p.....

Wx
6. srpna • 13:30

aha, chtěl jsem napsat, že tady jseš za ty, ale nějak to rs zcenzuroval - takže znovu a lépe...

Wx
6. srpna • 13:30

aha, chtěl jsem napsat, že tady jseš za ty, ale nějak to rs zcenzuroval - takže znovu a lépe...

Wx
6. srpna • 13:31

uf, jseš za debila... když to dámský přirození cenzuruje :-D

Jiří Kokoška
7. srpna • 8:55

Zase jen potvrzuješ že největší pánský orgán má tvoje máma!!!:-D

Pavel
1. srpna • 20:49

Všiml jsem si, že Scout vystavovaný v Ženevě měl pod těmi 5-paprskovými koly podložky asi 15 mm. Normální Scout s těmi samými koly vypadá dost hnusně, jak jsou utopený v podbězích. Ty kola na testovaným Scoutu jsou bez podložek? Mají stejné ET? A jak je to s podložkami pod koly, jsou legální a nezhoršují jízdní vlastnosti? Netahají pak přední kola ve vyjetých kolejích za volant atd?

Revan_21
1. srpna • 21:23

Homologované podložky pod kola si mužeš uplně běžně koupit. Když je to homologované, tak je to i legalní.

Kasprik
2. srpna • 22:31

Co to plácáš.To co je homologované nemusí být legální. Stačí se podívat na folie na sklech. U řidiče a spolujezdce můžeš mít homologací tři prdele a stejně to není legální.

Revan_21
3. srpna • 14:54

Pokud splnuje určitou homologaci...Tak je to schvalno pro použití na silnicich. Pokud by to bylo nelegalní, homologaci to nedostane.
To, že si někdo nalepí homologacní štítek na folie k předním oknum, je uplně něco jineho.

Toper
2. srpna • 22:40

Fólie ovšem nemají homologaci na skla řidiče a spolujezdce. Na to by tě měl každý prodejce upozornit.

Kasprik
2. srpna • 23:12

Vždyť taky jo a na zadní okna žádnou homologaci nepotřebuji tam si můžu nalepit třeba i noviny.

Marty
1. srpna • 18:16

Jednoznačně ten adaptivní tempomat - když je to auto do lehkého terénu, asi se tam dříve zašpiní ten "senzor" v předním nárazníku. Zajímalo by mě, jak moc musí být špinavý, aby přestal fungovat - a jestli na to budu autem upozorněn, nebo se na něj spolehnu a v první situaci nabourám, protože nezafunguje.Díky! :)

Petr
1. srpna • 14:57

Já bych měl dotazy - přesně toto auto jen v jiné barvě si chci koupit
1) vidím, že tam máte nezávislé topení - zajímalo by mě co je možné naprogramovat (kombinace venkovní teploty a start topení) a zda má smysl jej používat v létě na větrání
2) haldex 5 opravdu nedochází k protáčení kol při rozjezdu? - rozjíždí se jako 4x4
3) je poznat připojení zadku v zatáčce?
4) musí se pořád držet tlačítko startování?
5) má parkovací kamera i vodící linie a detekci překážek?
6) drnčí něco na nerovnostech?
7) jaká je brodivost octavie?
8) můžete přidat fotku zadních bočních roletek - pokud je tam máte...Děkuju

Martin Motyčka
1. srpna • 19:21

7) to myslíš vážně?:-D víc než po prahy, stejně jako s každým jiným osobákem, bych se s tím nepouštěl...

Tom
1. srpna • 18:10

Tlacitko se drzelo jen u superbu, u octavky je to jen stisk, stejne jako u vyssich verzi s klickem, kdy jen otocis do posledni polohy a nedrzis.

No way
1. srpna • 15:42

Nevím jak na tom bude skautik, ale s obyčejnou 1.8, DSG, 4x4 se mi protočit kola nepovedlo ani jednou, ani na mokré vozovce - údajně se zadní kola pohánějí vždy do rychlostí 20 km/h (dle potřeby i potom). A co se tyče třetí otázky : za mně ne, ani kolem stovky v zatáčce jsem nepocítil nic - prostě to drží - jak přibité.

Petr
1. srpna • 16:09

ještě mě tak napadá jak je na tom haldex s přehříváním? nemůže se stat, že se odpojí?funguje 4x4 i dozadu?

Vana666
3. srpna • 19:34

Přehřívat se může a odpojit se taky může. Ovšem přehřívat se může jakýkoliv pohon s třecím řízením prokluzu, nejen haldex

No way
1. srpna • 17:39

Z technického hlediska není důvod, proč by dozadu neměl fungovat a co se tyče přehřátí, nevím - mám ji 2 měsíce- zjistím to asi az v zimě. ;-)

Franta
1. srpna • 14:39

Předešlý Scout vypadá o mnoho lépe a Leon-X-Perience také. Tohle se nepovedlo.

drdoky
1. srpna • 13:36

Ako je to so spotrebou ?

Martin Motyčka
1. srpna • 19:19

v minulý generaci na tom byl benzínovej scout cca o 10% hůř, než velmi podobně vybavená obyč. 4x4

Franta
1. srpna • 14:34

Kdo má na takové auto, nemusí řešit spotřebu:-)

Hlinda
1. srpna • 19:08

Proto si vetšina lidí kupuje drahá auta v dieslu ???? Chtějí prostě ušetřit..... .

Svetak
1. srpna • 11:57

Dobry den,tyto clanky mam velice rad, protoze ozdpovidaji konkretni otazky ctenaru. Maji tak nejvetsi prinos pro nas, kteri vam tu svym proklikem prinasime cash z reklam po stranach. Vazim se teto vasi snahy dat nam prostor zeptat se. Ostatni weby by to meli delat take tak a casto i delaji. Musim vsak konstatovat, ze na tomto nezajimavem voze pro masy, me opravdu nezajima nic a uz vubec nic zvlastniho, nebo specialniho, protoze nic zlastniho ani specialniho tento vuz nenabizi, je to skoda no...nebo Skoda?

mex
1. srpna • 11:50

Jestli už konečně zlepsili materiály. Jestli je všude tam, kde se clovek auta dotyka (loket, koleno, apod.) stále tvrdý plast?

Revan_21
1. srpna • 21:24

Možná tam měl být dodatek že dotaz má být inteligentní, a hlavně né od mamlase jmenem MEX :)

lukas.pce
1. srpna • 11:28

hlucnost podvozku, umi to uz konecne poradne filtrovat nerovnosti?a v terenu mokrou/bahnivou louku s nejakym poradnym kopeckem.

No way
1. srpna • 10:59

Mám obyčejnou 1.8 TSI DSG 4x4 a chtěl bych vás poprosit, zda by jste mohli věnovat trochu více odhlučnění auta vevnitř - v mém autě je to katastrofa. A druha věc nastavení podvozku u skautiku, zda je stejně komfortní jako na obyčejné 1.8 TSI DSG 4x4 ?
Děkuji

Škoda
1. srpna • 11:20

Hluk ve vozidle je úplně normální.

Jiří Kokoška
2. srpna • 10:02

Ve Škodovce na 100%, ale jsou tady jiná auta, kde to je naopak! :-D

Svetak
1. srpna • 12:00

Ze je Octa hlucna, to normalni je, ale neni to normalni u jinych aut.

mex
1. srpna • 11:47

Neni normální, uz to tady pisu dlouho Octavka je vevnitř extrémně hlucna.

No way
1. srpna • 11:36

Nejsem si jistý, zda je normální to, že je v mé 11 let staré fabii tišejc než v mé nové octavii za 700000kč.

Tomas
1. srpna • 21:53

Za ty prachy sis mohl pořídit slušné zánovní Volvo, kde bys tohle neřešil. Škodovka má mizerný odhlučnění normálně. Není to vidět a dá se na tom dost ušetřit, tak se na tom šetří.

Jiří Kokoška
2. srpna • 10:15

A hlavně má jen jednoduché těsnění dveří, což má i na hluk značný vliv! Golf a Hjundé jako většina dalších aut má dvojité!!! S tím Volvem to na 110% sedí!!! :-D

palo
1. srpna • 19:46

je to smutne, pretoze pouzitie lepsej zvukovej izolacie by navysilo cenu auta max o par desiatok eur

Martin Motyčka
1. srpna • 19:16

to není chyba, ale zcela účelná vlastnost... Z pohledu celku totiž nemůže bejt lepší než Golf a podle toho je navržená a postavená...

Jiří Kokoška
2. srpna • 10:12

To už tady několikrát v testech potvrdily že Golf je oproti Octavie ve stejné výbavě, kvalitnější, tišší a hlavně levnější!!! :-D

Antiautomat
1. srpna • 10:27

nuz v podstate by ma zaujimali dve veci. Zaprve, kedy konecne bude dotiahnuty po dizajnerskej stranke ten naburany zadny dekel. Zadruhe, kedy pride jednoduchsia verzia, ktora bude ovela zmysluplnejsia (cenovo), rozumej mensi motor, bez 4x4 a manual. Zvyseny podvozok a ochranne prvky su tym to, co sa v prvom rade prakticky vyuzije.

Tom
1. srpna • 15:00

Na to máš "obyč" oktávku... já naopak nechápu auta která tedy už "akčně" oplášťují a postrádají to 4x4 byť třeba jen haldex, který je mimochodem v posledních generacích celkem schopný pro většinu situací do kterých se běžný řidič/uživatel dostane.
Naopak není nic trapnějšího než nějaké SUV nebo takovýto "allroad" s náhonem pouze na jednu nápravu stojící bezmocně pod zasněženým kopcem nebo se snažící nandat řetězy.
Vidím to každou zimu, máme chalupu v kopci kousek pod výjezdem na hlavní na rozhraní Jizerek a Krkonoš. a když náhodou po nočním snežení zaspí traktorista s pluhem tak se náramně hodí i ten haldex a nějaký ten centimetřík světlé výšky navíc.
P.S. já už bych jiné auto než 4x4 + automat nechtěl

Martin Motyčka
1. srpna • 19:12

Automat je fajn, ale že bych bez něj nemohl existovat, to ne.. A 4x4? Pokud to využiješ víc než že pojedeš párkrát do roka na hory na lyže, tak proč ne.. jinak to je zbytečnost, která akorát zvyšuje spotřebu a zvyšuje pravděpodobnost že se něco vys... Na dálnici a do města mi nenapadá jedinej důvod proč by neměl stačit předhrab...

Grof Drblina
1. srpna • 18:28

No tak ti gratulujem k tej chalupe a prajeme ti všetci veľa pekných chvíľ strávených na nej :-D:-P

Antiautomat
1. srpna • 16:35

Mam prave taku obycajnu koktu s paketom na zle cesty a prave preto mi chyba ''obycajna'' kokta scout. Zatial som nikdy problem s chatou nemal, ale samozrejme zavisi od toho kto tam sedi a kam sa ide, ako casto sa ide a tak. Retaz? Doteraz na kratkom useku trikrat za pat rokov, na co sa mi zdaju tie kila navyse (ktore by som som musel vozil nutene a celorocne) a cenovka dost slabou protihodnotou. Navyse pri benzinovom motore o nejakych nijak zvlastnych 125 konikoch. Okrem toho /uz som to tu pisal/, mame tam take pekne mierne klesanie (to v zime krasne namrzne ako ide z lesa studeny vzduch) a za tym zatacku, kde sa kazdy rok vysype par majstrov sportu, casto to byva prave 4x4 SUV, plna bagaz, na streche lyze apod. No a ''akcne'' oplastenie (samozrejme s vkusom) ma predsa vyznam aj inde: napriklad v meste a vobec chrani dost exponovane casti ako unterboden a spodnu cast dveri pred odletujucimi kamenmi, solou apod. Ide mi o ciste prakticku stranku veci, ktora sa vyuzije kazdy den a tam by taky jednoduchsi model spravil skvelu sluzbu. Chapem, kazdy to chce v ''plnej'' a s najsilnejsim motorom, ale kolko sa takych aut preda a ako by to vyzeralo pri realnej kupe, kde predsa pride na rad aj ta ciste prakticka stranka veci a penazenka?

Franta
1. srpna • 14:35

Ten zadny dekel je fakt hnus, souhlasím.

Jiří Kokoška
2. srpna • 9:59

Ten dekel je ale bohužel úlet Slováka ve Škodovce!!! :-D

Martin Motyčka
1. srpna • 11:11

k obyč oktávce si můžeš objednat "paket pro špatné cesty"

Antiautomat
1. srpna • 16:17

Ano, to sedi ale pokial viem, ten nezahrna vsetko ''prakticke'', co tento model. Ja mam napriklad paket na zle cesty na kokte a suma sumarum to je len kryt pod motorom a viac svetlej vysky. CO som uz velakrat ocenil, ale viem si predstavit aj viac :-)

Tom
1. srpna • 18:08

Pokud mas paket pro spatne cesty, tak mas i lepsi kryti hadicek a kabelu, jine stity brzd a dalsi plechy.
Jenze ono je to v Cechach docela moda radsi na vsechno nadavat a ztezovat si, nez se poradne podivat a presvedcit se.
Mimochodem, kdyz se ti nelibi cesky vyrobek, jiste si vyberes u slovenskych automobilek a nebudes potrebovat si stezovat u clanku o skodovkach

Antiautomat
2. srpna • 17:09

Akosi sa v tom stracam teraz. Mozes mi prosim vysvetlit Tvoj mozgovy pochod, ktorym si dosiel na ten cesky a slovensky vyrobok. Zrejme to pozazujes za dolezite, ale je to akosi od temy a pripada mi to ako chaoticky vykrik z prvej signalnej sustavy Tvojho zadneho mozgu, nejaka zvlastna fixna idea....alebo novy druh hyper-logickej elipsy, ktora mi tu unikla a ktora je nad moje chapanie? Naozaj netusim. Vdaka.

Grof Drblina
1. srpna • 18:24

My máme Cayenne, Q7, K1 attack... Tak o čom točíš bratu? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomas
1. srpna • 21:52

Vy máte tak akorát maďary :D

Franta
1. srpna • 14:38

tak že paket pro běžné české silnice:-) to by měl být standart ne:-)

Pepa z Prima Autosalonu
1. srpna • 10:38

Vole slovenskej - voni to auto testujou - NEVYRABEJ!!

Antiautomat
1. srpna • 16:14

Inteligent ceskej : pozri si co si napisal este raz. Ak stale nezapina, potom uz nemusis, je to na Teba prilis intelektualne.

Pepa z Prima Autosalonu
1. srpna • 10:16

Vlastnosti v terenu! Jednoznacne! Bavime se o do terenu upravene Octavce, tak jizda v terenu.

Well-being
2. srpna • 12:34

Mě zajímají "paradoxně" jízdní vlastnosti především na silnici. Tam budu auto především používat ...

Grof Drblina
1. srpna • 18:19

Jak keby si to už nevedel dopredu. Všetko dopadne fajn :-)

Svetak
1. srpna • 11:59

Tak to ti reknu hned hele - Na teren zapomen Pepo, vyprostovat te nebudu a az budes mit v interieru bouli na podlaze, tak se nediv...ten kamen bude holt vzdy tvrdsi nez podlaha mestskeho kombiku s trochou plastu navic a smesnym haldexem jako ze akcnioffroadak :D...

Ivan
1. srpna • 9:50

NIC !:-|

Toper
2. srpna • 22:31

A ještě, že jsi to tu všem musel říct ! :-D

Doporučujeme

Články odjinud