Připravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Co vás zajímá?

Nedlouho po prvním seznámení v Hamburku máme příležitost projet se novou zvýšenou Octavií také po důvěrně známých silnicích.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogalerie

Nová Škoda Octavia Scout se na AutoRevue.cz už objevila, začátkem července jsme s ní jezdili na mezinárodní prezentaci pro zástupce médií. Nyní máme první příležitost otestovat Scout také v domácím prostředí – a samozřejmě se vás zeptat, jestli se máme v redakčním testu zaměřit na něco konkrétního. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná Octavia Scout je lakovaná modrým odstínem, kterému Škoda říká Denim Blue

Na úvod jsme si vybrali motorizaci, která se nám při prvním svezení zdála nejatraktivnější: 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní). Tato verze se dodává výhradně s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zajišťovaným pátou generací spojky Haldex. 

Auto má sice stejnou barvu jako to, které jste viděli na fotkách z Hamburku, ale registrační značka ukazuje, že se jedná o jiný kus. Má také odlišný vzor kol a látkové čalounění sedadel. Jinak se ovšem na výbavě nešetřilo, o čemž svědčí přítomnost panoramatického střešního okna, bezklíčového odemykání dveří nebo adaptivního tempomatu.

Tradičně nabízíme několik stručných dojmů a fotografií z prvních najetých kilometrů. Octavia Scout s námi bude až do příštího čtvrtka. Pokud vás na ní zajímá něco konkrétního, napište nám do diskuze pod článkem a my se pokusíme v redakčním testu odpovědět. Ale to už přece znáte…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
„Simply clever“ detaily: popelník ve dveřích u spolujezdce a držák na chytrý telefon
  • Vypadá dobře! Snad až na ten pochybný stříbřitý plast. Zvýšený postoj i černé lemy blatníků Scoutu sluší. Naživo se nám líbí víc než na fotkách
  • Motor 1.8 TSI se pod zátěží projevuje zvláštním a nečekaným náznakem mechanické hrubosti. Zatím jsme se nerozhodli, jestli se nám to libí, nebo nám to vadí
  • Stejně jako jiné Octavie není ani Scout úplně tiché auto. Na dálnici působí paradoxně tišším dojmem než v nižších rychlostech, kdy vnímáte jednotlivé ruchy odděleně
  • Oproti běžné Octavii je Scout měkčí v kolenou, což ale bereme jako pozitivum – díky tomu je komfortnější a přitom se stále výborně ovládá i v ostrém tempu
  • O kvalitách podvozku svědčí jeho chování na polních cestách. Projeli jsme pár těch, které dobře známe, a Scout se jimi protáhl s jistotou a ladností soutěžního speciálu v šotolinové specifikaci. Tedy skoro. Žádné nadskakování, žádné propérování na dorazy. Tohle je fakt paráda!
  • Při rozjezdech by Haldex mohl být i akčnější, na kluzkém povrchu ale rychle chápe, co se děje. Spíš než o trakci jsme se na jednom horším úseku báli o přední nárazník
  • V kufru testovaný Scout dokazuje, že je pravá Škodovka: má sadu sítěk pro upevnění nákladu a také pryžovou rohož, na kterou můžete odložit zablácené pohorky, krvácející zvěřinu či jiné výsledky svých outdoorových aktivit
  • Když zastavíte a vypnete zapalování, objeví se na displeji navigace připomenutí: Nezapomeňte mobilní telefon. Hloupost, ale potěší.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor 1.8 TSI se dodává s DSG; z Octavie RS si Scout půjčil přepínač jízdních režimů
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogalerie
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 88 111 km
Cena: 204 000 Kč
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 154 604 km
Cena: 125 000 Kč
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 142 873 km
Cena: 165 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků