Připravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Co vás zajímá?

Nedlouho po prvním seznámení v Hamburku máme příležitost projet se novou zvýšenou Octavií také po důvěrně známých silnicích.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogalerie

Nová Škoda Octavia Scout se na AutoRevue.cz už objevila, začátkem července jsme s ní jezdili na mezinárodní prezentaci pro zástupce médií. Nyní máme první příležitost otestovat Scout také v domácím prostředí – a samozřejmě se vás zeptat, jestli se máme v redakčním testu zaměřit na něco konkrétního. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná Octavia Scout je lakovaná modrým odstínem, kterému Škoda říká Denim Blue

Na úvod jsme si vybrali motorizaci, která se nám při prvním svezení zdála nejatraktivnější: 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní). Tato verze se dodává výhradně s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zajišťovaným pátou generací spojky Haldex. 

Auto má sice stejnou barvu jako to, které jste viděli na fotkách z Hamburku, ale registrační značka ukazuje, že se jedná o jiný kus. Má také odlišný vzor kol a látkové čalounění sedadel. Jinak se ovšem na výbavě nešetřilo, o čemž svědčí přítomnost panoramatického střešního okna, bezklíčového odemykání dveří nebo adaptivního tempomatu.

Tradičně nabízíme několik stručných dojmů a fotografií z prvních najetých kilometrů. Octavia Scout s námi bude až do příštího čtvrtka. Pokud vás na ní zajímá něco konkrétního, napište nám do diskuze pod článkem a my se pokusíme v redakčním testu odpovědět. Ale to už přece znáte…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
„Simply clever“ detaily: popelník ve dveřích u spolujezdce a držák na chytrý telefon
  • Vypadá dobře! Snad až na ten pochybný stříbřitý plast. Zvýšený postoj i černé lemy blatníků Scoutu sluší. Naživo se nám líbí víc než na fotkách
  • Motor 1.8 TSI se pod zátěží projevuje zvláštním a nečekaným náznakem mechanické hrubosti. Zatím jsme se nerozhodli, jestli se nám to libí, nebo nám to vadí
  • Stejně jako jiné Octavie není ani Scout úplně tiché auto. Na dálnici působí paradoxně tišším dojmem než v nižších rychlostech, kdy vnímáte jednotlivé ruchy odděleně
  • Oproti běžné Octavii je Scout měkčí v kolenou, což ale bereme jako pozitivum – díky tomu je komfortnější a přitom se stále výborně ovládá i v ostrém tempu
  • O kvalitách podvozku svědčí jeho chování na polních cestách. Projeli jsme pár těch, které dobře známe, a Scout se jimi protáhl s jistotou a ladností soutěžního speciálu v šotolinové specifikaci. Tedy skoro. Žádné nadskakování, žádné propérování na dorazy. Tohle je fakt paráda!
  • Při rozjezdech by Haldex mohl být i akčnější, na kluzkém povrchu ale rychle chápe, co se děje. Spíš než o trakci jsme se na jednom horším úseku báli o přední nárazník
  • V kufru testovaný Scout dokazuje, že je pravá Škodovka: má sadu sítěk pro upevnění nákladu a také pryžovou rohož, na kterou můžete odložit zablácené pohorky, krvácející zvěřinu či jiné výsledky svých outdoorových aktivit
  • Když zastavíte a vypnete zapalování, objeví se na displeji navigace připomenutí: Nezapomeňte mobilní telefon. Hloupost, ale potěší.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor 1.8 TSI se dodává s DSG; z Octavie RS si Scout půjčil přepínač jízdních režimů
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogalerie

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků