ČR je země koncernovým vozům zaslíbená, to je vidět všude na českých silnicích. Takže až konkrétně Škodovka bude mít v benzínu vrcholovou motorizaci 1,5 TSI a 1.0 TSI bude standard, stále bude dost mamlasů, co to budou kupovat, pač je to Škoda auto. Akorát jsem zvědav, jak žádané to bude jako bazarový vůz, ale fandové koncernu jsou zvyklí na autě stále něco řešit, aby to jelo, tak bych neviděl problém ani tady :-D Taky jsem byl kdysi takový pako, než jsem zkusil Japonce a zjistil, že vlastně potřebuji servis jenom na to, abych měnil olej nebo pneu. Se Škodovkou tohle vážně nešlo a to jsem jich měl několik po sobě a u nových motorů to bude ještě o to zajímavější pokud si to někdo bude chtít nechat déle než po dobu záruky :-P
...mame dve jednotkove oktavky a zatial potrebovali len spotrebak. Prichod toho jedenapollitra, ktory pokryje polovicu portfolia som tu uz avizoval pekne dva roky dozadu /vtedajsi minuskari..../, inym smerom ten vyvoj ostatne ist ani nemoze. Koncern usetri /unifikovane diely, stavebnicovy princip/, pre zakaznika je to dvojsecna zbran. Treba brat nieco zo stredu ponuky, zaklad bude predrazeny a vrchol nachylny na prusvihy. Inak myslim si ze vzhladom na to, ako opatrne ten jednoliter zavadzaju skrz portfolio, vedia dobre, ze dalsi velky pruser si uz nemozu dovolit. Pockal by som do fejsliftu, nakoniec to mozno dopadne /konecne/ dobre. Inak, paci sa mi poriadok v motorovom priestore a jeho usporiadanie /ano, viac miesta, ale predsa.../. Ako to pojde v kokte zatial neviem, ale fordacky trojvalec vo focuse leti celkom slusne, pre 1.8 20v atmo /z poslednych serii/ to bol plus minus vyrovnany super.
Tady nejde ani tak o motory ,ale o hmotnost. První Pasat poháněl motor 1,3? 40kw,akorát to auto vážilo cca.780kg:-D
Nedalo mi, abych nezareagoval k typicky "českému" tématu ŠKODA-Octavia. :-)Za prvé, podle počtu reakcí k tématu této "diskuse", se ukazuje, že oddělení PR Škoda (VW) (i Autorevue) opět dobře pracuje. "Poutavě" načasovaně "předvedlo" model Octavia v "provokativní" trojkombinaci motor-výbava-cena. Oddělení PR i obchodním stratégům Škoda je jasné, že tento "model" Octavia bude v prodeji pouze "kusovkou" pro "specifické" zákazníky. Některým diskutujícím to došlo také, některým ne a některým jde v jejich příspěvcích o něco jiné, než je předmět této diskuse - luxusně vybavená Octavia s "originálním" tříválcovým motorem.Za druhé, platí objektivní realita - vyrábět a prodávat se bude to, co bude zákazník ochoten koupit a za peníze, které bude zákazník ochoten za daný výrobek zaplatit. Čili mohou být všichni "diskutující" klidní, ono se to v reálu "vyřeší" samo.Za třetí, platí to, co jsem opakovaně v jiných obdobných diskusích uváděl - rozhodující je analýza skutečných potřeb zákazníka, co za auto vlastně potřebuje a co chce a kolik peněz je ochoten utratit. A potom následně způsob používání auta, které si vybral a se kterým bude "brázdit" po silnicích. Ještě lze připomenout skutečnost, že "individuum" bez technického citu a souvisejícího "zdravého" rozumu zničí jakékoliv auto s jakýmkoliv motorem a výbavou, přeneseně řečeno - zničí i pověstné "betonové schody".Teď pár vět k tématu. Výbavu auta si každý může zvolit nejenom podle skutečných potřeb, ale i podle přání či obsahu peněženky. Je na každém, jestli chce za Octavii utratit třeba milion. Proč ne? Hlavně aby byl spokojen. Co se týče motoru, tak ten je nutné volit vzhledem k potřebám a způsobu/stylu ježdění (ten, kdo jezdí defenzivně a přísně dodržuje předpisové rychlostní limity, tak ten bude spokojen i s tím nejslabším nabízeným motorem a nejslabšímu motoru při takovém defenzivním způsobu neublíží ani to, pokud bude auto plně naloženo - nebude trpět více, než "silné" auto s při tahání těžkých obytných přívěsů nebo lodí). Předmětný diskutabilní tříválec bude spolehlivostí na tom minimálně stejně (spíše lépe) než tomu bylo v případě tříválce HTP. V koncernu přece nejsou pitomci, aby se z historie HTP (a též TSI) nepoučili. Ten, kdo se choval "slušně" k HTP a používal ho s ohledem na jeho vlastnosti (a výkon), byl (a a je) s ním spokojen a dobře mu slouží. Ten, kdo s HTP jezdí jako prase a honí ho po dálnicích s plynovým pedálem na podlaze, tak ten bude na HTP určitě nadávat (spotřeba, "výkon",....), chyba ale není v motoru, chyba je v tom, že si HTP vybral, koupil ho a vzájemně se potom řidič i motor společně trápí. Proto opět připomínám, auto si před koupí pořádně vyzkoušet (nejenom pár km kolem autosalonu), porovnat ho se srovnatelnou konkurencí a teprve potom se rozhodnout koupit ho. A různé "kecy" "znalců" v různých diskusích brát s velkou rezervou. Každý z nás má jiné vnímání, co pro jednoho znamená dobré, pro jiného průměrné nebo dokonce slabé. Tak to je. Proto ke spokojenosti vede jen cesta správného výběru a volby. Špatné auto dnes prakticky nelze koupit, lze si jen špatně vybrat. Problém bývá v tom, že někteří nevědí, co chtějí, nebo mají protichůdné požadavky a potom je ještě i to, že v Česku ( a v ostatních "chudých" zemích) ve srovnání se Západem bývá v rodinách jediné auto, které musí vyhovovat často protichůdným požadavkům jednotlivých členů rodiny. Potom se nelze divit, když zde v diskusi nějaký "puberťák" nadává na "slabý" motor otcovy Octavie, který je s ní (a jejím výkonem) naopak naprosto spokojený, ale to se zde nedozvíme. Na silnicích v bohaté části Evropy je vidět na silnicich o dovolených veliké MPV, mimo dovolených ve městech a okolí je silné zastoupení miniaut a samozřejmě silné vozy různých "lepších" značek. Čili každý má a používá auto podle konkrétní situace a potřeby. V Česku na to musí bohužel stačit v rodině jediné auto a bohužel velmi často spíše Fabia než Octavia...Ten, kdo na silnicích a dálnicích stráví ročně 50 tisíc km, ví, o co jde a mám pocit, že z této kategorie řidičů vystupuje ve zdejších "diskusích" (podle obsahu příspěvků) na Autorevue jen minimální počet diskutujících, což je škoda.O diskutované tříválcové Octavii mohu dodat si jen to, že může být výbornou volbou třeba pro soukromého lékaře, který převážně jezdí služebně (návštěvy pacientů, úřady, pojišťovny, banky,...) do vzdálenosti cca 20 km. Motor se mu rychle zahřeje, rychle to zatopí a časté studené starty a krátké vzdálenosti daleko méně škodí tomuto tříválci než "silné" naftové 2.0 TDI. A cenu lékař řešit nemusí, není pro něj třeba kritická. Na druhou stranu si nedovedu představit, že by nějaký obchodník pro svých 50 tisíc km po dálnicích po Evropě dostal k dispozici v Octavii něco jiného a slabšího, než 2.0 TDI. V případě rodinného vozu, pokud se nebudou tahat těžké přívěsy, tak pro defenzivní řidiče dodržující rychlostní limity na komunikacích, bude diskutovaný tříválec výkonově naprosto v pohodě a při defenzivním způsobu používání tento motor vydrží stejně jako i jiné motory. Při ročním nájezdu cca 15000 km typickém pro české rodiny motor v pohodě vydrží 15 let. A určitě i více. Samozřejmě ten, kdo šlape motorům "na krk", tak v případě Octavie volí RS a určitě by ho nenapadlo o tříválci ani uvažovat (to ani dříve neuvažoval o tehdy "diskutovaném motoru 1,6 MPI...). Na závěr připomínám, že tříválce jsou v nabídce i u jiných značek, je to prostě realita a vývoj. Je na každém, aby si vybral to, co se mu líbí, myslím si, že vždy bude k sehnání silný víceválcový motor, akorát to bude dražší. Budoucnost je díky "eko limitům" a "zelené politice" ale v elektromotorech, autonomním řízení, "černých" skříňkách a jiných "záznamových" prostředcích, což povede k tomu,že na motoru v běžném provozu už nebude vůbec záležet. Člověk si bude moci "zazávodit" akorát na uzavřených okruzích nebo na počítačových simulátorech... V Česku to naštěstí ještě pár let nebude tak žhavé. ;-)
Naprosto trefně a objektivně popsaný stav. Lidi co Vám dali mínus to buď nečetli, nebo plusy z principu nedávají.
K tomuto podotknu to, co už jsem tu párkrát uváděl i v životě zažil: Často neplatí premisa "koupím si co potřebuju a podle toho s tím pak jezdím", a to proto, protože v mnoha firmách má nákup vozidel "pro dělňasy a nižší management" na starosti (právě ten) nižší management, což jsou často manažeři bez technického povědomí, kteří jdou primárně po ceně. Je z toho celkem nasnadě, co na firmu nakonec koupí (pokud nenarazí na opravdu poctivého a zodpovědného prodejce - což většinou nenarazí) - a chudák zaměstnanec se pak na dálnici nestačí divit.
Já jsem byl také už takto "postižen" a dostal místo Passata Octavii. Zatím ale naštěstí ještě s 2.0 TDI, bohužel bez víceprvkové zádní nápravy... (za to ale mohou "manažeři" Škody a jejich "obchodní" politika úspor - ve starším modelu Octavie s tímto motorem byl standardně víceprvek). Clověk si ale zvykne (protože musí...). Pokud mne příště "postihne" 1,6 TDI tak to bude ještě horší "zvykání"...
Žádné zvykání. Sra*ky se patří spláchnout, nikoliv rozmazávat.
Nemám nič proti 3-válcom, ale toto je vlastne kríženec 3valca s preplňovaným benzínom, čiže HTP x TSI, tak toto určite nedopadne dobre, aspoň pri VW Group.
Počkáme a uvidíme.;-)
Sám prodejce mi potvrdil, že tenhle motor nikomu nebude doporučovat. Nevěří mu. A je to horký kandidát na průšvih formátu HTP.Přitom vůbec nejde o jízdní projev či spotřebu, ta bude při rozumném využití ok. Ale jde o to, že motor je určený jen jako základní motorizace na takové to poskakování k hypermarketům. Jenže nacpěte jej do Octavie a jezděte 50 dálničních tis. km za rok, nacpěte jej do Octavie kombi a jezděte s plnýým kufrem a vozejkem ve 4 na chatu...Je to motor, který pravděpodobně bude druhý (a možná už i první) po pár desítkách tisíc km proklínat. Ne kvůli projevu, ale kvůli spolehlivosti (resp. životnosti) B-]B-]
....nechcel Ti nahodou strcit vybehovu 1.2 63kW alebo nieco, coho sa chce zbavit. Moja prva otazka by bola na mnozstvo oleja. Taka jednasestka 75kW (logicky menej namahana napln) ho ma 4.5 litra. Vsetko pod 4l je na otocku a navstevu autosalonu Ford.
Názor jednoho prodejce neberte vážně. Na poskakování k hypermarketům? Vy píšete takové nesmysly, až to bolí. Zkuste si přečíst parametry té Octavie.
Měli by udělat dlouhodobý test a pokusit se s tím naject 150 tisíc kilometrů, abysme zjistili, jestli to ten motůrek vůbec zvládne. To bude ta největší záhada. To ostatní už není tolik podstatný. Vždy je to samá chvála, ale u novýho auta s pár kilometrama nic neříkající.
Zjednodušení : bezcenny krám ale protože je to škodovka, a testy které dokážou vyblit nesmysl jakože Fabia je rodinné auto tak stejně dostane 11 bludišťáků z 10...
Mňa by zaujímalo ako v reále funguje adaptívný tempomat s manuálnou prevodovkou. Pretože pokiaľ doženiem auto predo mnou a tempomat spomalí z nějakých 100 na 60, tak to by chcelo už aj podradiť, čo samozrejme manuál neurobí. Takže signalizuje vodičovi, že má podradiť, alebo ako? To nie je moc komfortné...
Ano tempomat v tom případě vyzve k podřazení. V praxi se to moc nestává, protože na dálnici se dá jet na 6 od cca 75 -160 km/h (160km/h je v octavii maximum co lze na adaptivním tempomatu nastavit). Pravda je, že moje zkušenost je s motorem 2.0 TDi 110kw. V praxi se dá v ČR jezdit jen s nastavením minimálního odstupu od auta vpředu, neboť jakákoliv větší nastavená vzdálenost je okamžitě signál pro pomalejší auta vpravo, aby do mezery vjížděla což nutí tempomat neustále přibrzďovat a zrychlovat.
S 1.0 nikdy nic nedozenete, na tenhle use-case se myslelo ;)
moje skúsenosti, ale nie zo škody. Tempomat reaguje na rozdiel rýchlosti do 30km. (napr pri dobehnutí auta) Najviac to využívam na dialnici, kde na 6°sa dá ísť vlastne o 90až po 180. Taktiež si môžeš nastaviť, časový odstup od vozidla na 1,5s 2s a 2,5s. ( nastavovanie v sekundách má výhodu v tom, že keď ideš pomalšie, automaticky Ti skracuje vzdialenosť medzi vozidlami): V ponuke si viem vybrať rýchlosť na ktorú chcem nastavit tempomat napr mám 90 prejdem na dialnicu, vyvolám si ponuku nastaví napr130, (nemusím precvakávať). Samozrejme pri znížení pod 90, musíš preradiť a znova aktivovať tempomat. Z tohto hľadiska je to nekonfortné oproti automatu. Ináč je to fajn, ako som písal hlavne na dialnici, nestaráš sa o auta pred sebou, napr keď predchádzaš v ľavom pruhu a niekto ide pomalšie, tak ti to spomalí, a keď sa vráti späť, tak sa zasa rozbehne na nastavenú rýchlosť. Tiež mi vadilo, keď som išiel z Rieky do Zagrebu v tamdeme, bolo to fajn, len problém bol pri predbiehaní, ked sa kolega predomnou zaradil do pravého pruhu, pokiaľ som ho nechcel predbehnúť musel som vypínať tempomat.
Asi se budu opakovat, ale za ty prachy si pořídím o třídu lepší Toyotu Avensis ve dvou litrů a v náloži. A že tam bude tyč na kapotu neřeším, páč ji nepotřebuji otvírat.:-):-)
Simply never. Jednoduše "Nikdy!".
Jako že se na ni nikdy nevzmůžete? :-))
Hmm, řekněme, že se bude tato Oktávka prodávat ve verzi Ambition, tj. 466tis + nějaké příplatky. Ta cena je na zvážení. Je pravda, že se bude klasicky dobře řídit. Má pár milých blbostí, např. přibrzďování do zatáček u vnitřního kola, což eliminuje nedotáčivost. Interiér vypadá celkově hodnotně. Ale bude to stačit?Například Toyota Auris za totožnou cenu nabídne motor 1.2T 81kw, ale 4 válce. Klasicky klidný motor. V ceně má již litá kola, sklopná zrcádka, aut. klima, zadní kameru, vyhřívaná sedadla, aut.světla, stěrače a plno jiných blbostí. Pár let zpět dávaly Škody v základní ceně nějaký smysl, dnes se pomalu vytrácí.
Je Vam dobre?Za 500 tis. mate napr astru 1.4 110kW s vybavou kterou neumi octavia snad ani za priplatek, focus s 1.5t pak vyjde jeste o dost levneji (je uvnitr o neco mensi). A takto by se dalo pokracovat. Samozrejme tyto motory jsou o valec (a timpadem i o level) jinde.
Za kolik se da v Astre dokoupit vic mista vzadu? A proc pri srovnatelne motorizaci zerou o litr vic? :-D
Pánové redaktoři, ptáte se co máte otestovat? Zkuste praktický test, naložte do auta 4 dospělé osoby a naplňte po okraj tolik vychvalovaný největší zavazadlový prostor, potencionální kupec v něm určitě nevozí vzduch to by byl za hlupáka. Změřte spotřebu, dynamiku a přidejte svůj subjektivní pocit jak se vůz chová při předjíždění, v kopcích a při dálníční rychlosti a třeba bočním větru. Doporučuji označit vozidlo vzadu výrazně kubaturou, předejdete tak vypjatým situacím při předjíždění ;-).
Hele a jak ty jezdis autem? Mas ho porad narvane 5 osobama a kufr nadoraz? Protoze jestli ne bys byl za hlupáka :-D
Obávám se, že bychom se dozvěděli podobný výsledek jako níže. Vše je v nejlepší pořádku. :-Dhttp://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-1-0-mpi... ...
Ať to má třeba půl válec, je mi to celkem jedno. Ale zkuste sehnat i 1,2ku 81kw a porovnat je. Ona i ta nová 1.2 81kw oproti staré 77kw byla přidušená a ne už tak příjemná hlavně v nižších otáčkách. Samozřejmě ve spotřebě a v topení je zase lepší. Tady je to základní motor ve fabii a rapidu to bude vrchol.
Souhlas ! Mám Octávku 77kw na garančce a dostal jsem na záskok SEATa 81kW. Jsem celkem nemile překvapen - hlučnější a odspodu do 2100RPM výrazně mrtvější. Ve vyšších otáčkách je ale fakt, že je to zase naopak.
No on taky normální člověk nejezdi s benzínem pod 2000 otacek, takže klidek...
Hmm negeneralizoval bych to ... V8 Mercedes S 500 pada klidne pod 1000 ot/min a i tam ma auto vic dynamiky nez tenhle trivalec ve 4000... :-)
V obci běžně jezdím na 1450 ot/min, což odpovídá povolenému rychlostnímu limitu na nejvyšší převodový stupeň. Nevidím důvod, proč bych měl podřazovat a zbytečně zvyšovat otáčky.
naprosto bezne jezdim z benzinem pod 2tis otacek... v obci kolem 1500 a neni to zadny problem.... pravda, objem je trosku vetsi
Očividně jste TSIčko neřídil. 1900 jsou naprosto běžné otáčky a mnohdy bez zátěže i podstatně menší bez trápení motoru.
Opravdu né?? :-D
Tak tak. Stará se dokázala rozjet na 3ku i pří 1200ot. do kopce, nová potřebuje minimálně 200-300ot víc. Tohle je sice extrém ale podle grafu by měla ta nová mít dřív nm. Ve vyšších otáčkách pomáhá asi 16V, vytáčí se potom už lépe. Řekl bych, že i při rozjíždění déle pouštím spojku. Zvuk je určitě horší i při startech, při zahřátém motoru víc zatřese autem. Na to, že už je to motor dělaný na star/stop mě to také překvapilo. Ale zase spotřeba je lepší a ta výhřevnost je někde jinde. Jsem tedy na ten novej litr hodně zvědavý. Ono člověk z testu tolik nepozná, jako když si to vyzkouší sám. Testeři motory moc nešetří a v tom bude ten litr určitě lepší. Výkon to má slušný. Sice je to divný. 10let zpět bych nevěřil, že 1L tříválec bude prohánět 2L motor.
1,5 litru turbo ve Formuli 1 mělo 1000koní+ takže je ještě kam jít. :-D
Jako obvykle, diskuze plná technicky negramotných kecálistů kritizujících nemilosrdně auto na které v životě nebudou mít. To se prča číst ty názory.
Přidal bych Ti pár plusek, ale nejde to :-D
Jsem rád, že se tento krám do firem nedostane. Většina firem stále nakupuje raději TDI motory.
Omyl ! U nás ve velkém pouze a jen TSI.
V Oktávce jo. Ale Rapidy a Fabie jsou i ve firemních flotilách často TSíčka. Takže až tam začnou ten litr montovat, dostane se i do firem.
NEMAJÍ TU ODVAHU :-D:-D
Obdivovat shit tříválec je v Česku naprosto normální jakmile to ma značku Škoda. Seat a Volkswagen to mají taky a nikdo to v Německu ani ve Španelsku to nějak neberou vážně, tak zase nová Ibiza nebo zase nový Golf...
No tak vzhledem k cene bych poprosil o jedno video porovnani (aspon akcelerace) proti Octavia RS TSI :-)Jen tak pro tu srandu, at je videt, jak moc rozdilna auta se daji od Skodovky koupit za totozny penize :-)Prosim prosim prosim... :-)
Za stejné peníze bude RSo s výbavou pro socky. Nesmyslné to srovnávat.
Hele, víš jak jsem rád za sockovitou výbavu u RS? Mně všechny ty nový fičury jen obtěžují, nehledě na to, že je to jen další bazmek, který se může porouchat.
....tří válce NIKOHO NEZAJÍMAJÍ !!!!!!!!!!!!!
Ty jses Nikdo? :-D
Mě ano. A několik jsem jich řídil a kupodivu mám na ně spíše dobré vzpomínky. Což nemohu říci o otřesném 1,9 TDI PD, například.
Škodovka v Italii dlouhodobě drží v prodejích 23.misto. Dacieprodává 4X více, Lanciase svým jedním modelem 3X více. Italové Škodovku prokoukli co je to za předražený kepl, ale Český Pepíci se můžou zní p....
Trošku jsi se snažil přemýšlet, než jsi napsal takovou blbost? Napiš ještě jak je Lancia prodávána v Německu, Švýcarsku nebo si klidně vyber jiné státy, kde nežijí debilové...Domácí značka má vžda fan club :-P
minulý rok sa v európe predalo viac P308, ako oktávii stačí?.
ja radeji zustanu u sesti valcu a tri a pul motor benzin. jeste letos bude osmivalec benzin 4.6
Chlapci, tento test si nechajte na prveho aprila. Ze to bude prvych 50tis km jazdit, este neznamena, ze je to auto.
Ať už to auto bude jakékoliv, vždy všechny testy vyhraje a všichni nad ním budou držet ochrannou ruku, je to přeci naše Škodovka a všichni se tu z ní můžeme po... Má velkej kufr pro kutily a upadavaci tažné, ale zase na hodně váhy takže to uveze i 2* vyšší váhu než tohle samotný auto, jak bude všude uvedený, sice nevyjede žádnej kopec, ale na plakát a do tabulek dobrý !!! Ať žije nový konkurent Wartburgu!!!
Fascinuje mě vaše starost o Škodovku a cenné rady, které jí dáváte. Ještě, že se těmito radami neřídí a díky tomu každým rokem roste produkce a zisk, tzn. i daně do rozpočtu a ano, samozřejmě také dividendy německé matce :) Tímto neříkám, že si Octavku s tímhle motorem koupím, ale s jiným - větším, proč ne...
Tak to je z celé té řady těch "nejchytřejších" názorů konečně první, který nepostrádá objektivitu a odstup. Nikdo to neviděl, nikdo to neřídil, ale všichni už vše vědí a znají.. B-]
Pokud bych si chtěl koupit oktávku (nechci), tak s nějakým motorem hodným toho auta.Vzpomněl jsem si na chtip z totality:General Motors kupuje licenci na trabanty. Motor z něj bude dávat do stěračů a karosérii využije jako popelník.
doufám, že to testnete ve čtyřech a s batožinou, frajeři...
Stejne jako testuji vsechny ostatni auta, vid? :-D
vzhedem ktomu, že se jedná o litrový motor v takto velkém autě, je to dost důležité.
Dulezite to neni vubec, auto jezdi na vykon, ne na objem B-]
Soudě podle mínuskování to někteří stále ještě nepochopili, to chce čas chlapci, jednou vam to dojde :-D
Tohle není penis, tady na velikosti v nezáleží, podstatná je hmotnost auta.
Na ničem nezáleží. My to zvládneme. Kráva Merkel:-D
To máš pravdu Ádo, ani na tom litrovém objemu nezáleží jak píše šofér. Podstatná je momentová charakteristika - potažmo výkon motoru a hmotnost auta. A vzhledem tomu, že OIII má hmotnost srovnatelnou s fábiema tak dynamika s uvedeným motorem nebude vůbec špatná.
Pro redakci: Určitě během testu mrkněte na věci co odlišují jiné oktávky od této, tzn. motor. Třeba:auto zvážit, změřit zrychlení a zpomalení, dát na brzdu a změřit výkon motoru a krouťák, naložit na maximální hmotnost a změřit parametry jako je zrychlení a spotřeba, vyzkoušet s naloženým autem Německých dalničních cca 200km/h a změřit spotřebu..... ale stejně víte na co se zaměřit.
Myslíš že tohle auto dá 200km/h :DDD to možná na papíře a v reklamě!
Jednasestka so 100k v O1, ked bola slusne zabehnuta, do na 190 dotiahla. Mame taku. Tento motor ma o peknych 10kW viac, o tych 200 sa naozaj nebojim. Skor som si nie isty, v akom stave bude po takom beznom kilometrovom najazde tej jednasestky tento motor. Samozrejme, beriem pripad ked sa do tej jednasestky neleje to, co tam nesmie, rozumej longlajf a nenechava sa padnut olej dolu. Zaujimal by ma aj proces vymeny remena, kedze ako priemerny zakaznik nemam v plane inak fungujuce a udrziavane auto po 240.ooo km hodit na vrakac s K.O. motorom. No, pockajme kym to otestuju ti, co maju 4x vacsie priemerne platy.
bozeeeeeee uz nieeeeeeeeeeee
...ale ano.
Škodovka by asi fakt měla už přestat takhle nesmyslně přebouchávat auťáky, sic to je hezký, ale v praxi na dvě věci, to si přeci musej uvědomit i sami, že to přeháněj, trubky.
Wow. Necelých 840 000 Kč za auto nižší střední třídy s litrovým tříválcem. I tento testovaný kus je za tuto cenu neprodejný.
....ta kombinacia vsemoznej vybavy a zakladneho motora (ok, este je tam tucet-sto TSi 63kW), signalizuje jedine: a to, ze ide zjavne o novinarske auto. Rozumej specialne vyrobene, naspecifikovane, specialne otestovane, specialne odkontrolovane pre NOVINAROV. Seriovka sa moze (a aj bude) v hocicom lisit, ktovie kolko repasov (auto vratene znova do vyroby kedze nepreslo checkpointom) bude vypustenych von, ktovie ci sa tak dokladne budu kontrolovat a vyrabat auta pre zakaznika v serii (ze sa vobec na toto pytam to je predsa ´samozrejme´ neeeee?). Preto by bolo predsa lepsie (ked uz mame tu krasnu vsadepritomnu EU, ktora tak uzkostlivo dba o ferovost vyrobcov smerom k zakazníkom), stiahnut taku priemernu konfisku na vystupe z linky, trochu to par tyzdnov v redakcii prebehnut (testovat surove auto nema zmysel) a potom priniest test toho, CO ZAKAZNIK REALNE DOSTANE A CO REALNE KUPI. Naco testovat nieco, co zaprve vlastne ani v serii vyrabane nebude (viz horne dva odstavce) a zadruhe - co zakaznik ani kupovat nebude? Hm?No dajme tomu, ze aspon ten motor. Nemusi to byt zla kombinacia. Je tu vsak jedno ALE : a to je vydrz a kvalita (viete o tom, ze rovnaky motor do audi je o peknych par kil tazsi?). A to sa dozvieme az neskor. Snad to nebude dalsi pruser (a ze ich za posledne roky bolo)....;-)
Další test "lidového" auta v maximální výbavě? Není na čase kápnout božskou? Když jsou tyto testy reklama, měly by tak být označeny. Pokud reklamou nejsou, měly by reflektovat základní a nejprodávanější verzi testovaného auta. 98% lidí, kteří tyto testy čtou si nikdy nekoupí Škodovku se základním litrovým motorem spolu s maximální výbavou bezmála za cenu byť základní, avšak slušně vybavené verze Mercedesu C s dvoulitrem.Celé tyto testy potom působí dojmem tvrdého podprahového marketingu, kdy je v nich celkem jasně řečeno - nekupujte si ten holobyt v základu nebo to bude drncat, špatně řadit, nesklopíte ani sedačky, rádio bude hrát jako městský rozhlas, místo klimatizace větrák (což zrovna mně nevadí) , a když si nepřiplatíte za to co vám nabízíme, tak sice utratíte statisíce za nové auto, ale budete vypadat jako socka s černým nelakovaným plastem na náraznících a zrcátkách a s ručním stahováním oken, které z normálních aut zmizelo už na začátku 90. let, ale protože vy jste socka co si nechtěla připlatit za lepší výbavu, tak budete jezdit na plecháčích a každý si na vás může plivnout. Socky v základu!Alespoň mně to tak mnohdy přijde.
presne tak, vyššie výbavy, sú podstatne lepšie odhlučnené, takže by som nepísal také sprostosti, že motor pozanť len pri štartovaní.
Tak s tím odhlučněním s vyšší výbavou to pravda asi nebude. Moje OIII RS TSI je vybavená víc než dost a s hlukem je to dost mizérie. Uvažuji o dodatečném odhlučnění.
Jak jsem se tak hrabal v tom ceníku Mercedesu, tak mě celkem zaujalo: "Standardní výbava nové třídy C Platnost od 15. 4. 2016 Předepsané servisní prohlídky dle servisní knížky vč. provozních náplní po dobu 6 let nebo ujetých 125 000 km zdarma - nelze pro velkoodběratele" Je nám někdo ochotný sdělit, kolik ho stály předepsané servisní prohlídky a provozní náplně za šest let u Škodovky a nebo Hyundaie? A přístup v servisech?
To sdelit muzu, pristup servisu Hyu centrum Pha absolutne bez připomínek, vždy vyhoveli at pri garancni prohlídce nebo zarucni oprave k me spokojenosti, nebyl problém s pujcenim náhradního auta. Ceny za prohlídky byly 2983kc, 2251kc a 2645kc, takze mýtus o "vybrani" si usetrenych penez při porizeni auta na garancnich prohlídkách neplati. Samozrejme musí clovek patrat a zjišťovat kde vam co nabidnou a ne napochodovat do servisu nic si nezjistit a pak nadavat jak je to drahy....
Děkuji za informaci. Ptal jsem se proto, že známý přišel s vykulenýma očima, že od něj u Forda chtěli za předepsanou servisní prohlídku skoro 7 000 Kč a dolili mu za to jenom vodu do ostřikovačů. Tak jsem přemýšlel, jestli se ty garanční prohlídky po deseti a více takových návštěvách servisu vůbec vyplatí.
Dynamika není vůbec špatná, i když se ve vyšších rychlostech snadno dostanete s pedálem plynu na podlahu :-D:-D:-D alias. Váš plat pane nebude vůbec zlý,akorát si za něho skoro nic nekoupíte :-D:-D Ty vole to je věta
Z hlediska emisí je výhodnější provozovat menší motor na víc plynu, kdy má motor větší účinnost a líp spaluje, než když větší motor neustále provozujeme a dusíme jen na malý plyn. Jednoduché.Je to jako doma kamna - když budeš topit a otevřeš všechny klapky, hoření bude čisté a velmi účinné, uhlí či dřevo mnohem líp využiješ. Ale když všechny klapky zavřeš, kamna se budou dusit a budou kouřit a dehtovat. Už rozumíš?
Malá kamna netopí vůbec špatně, ale když se chceme hodně ohřát, tak musíme často všechno úplně otevřít (paralela dát plyn na podlahu). Ale oproti velkému kotli není náš komín výrobnou asfaltu a ulice nepřipomíná udírnu.
To jsem blázen, na první příspěvek mínusy a na druhý stejný, který jen rozvíjí ten první, zase plusy? :-))
Tohle si koupím v bazaru ,až to nějaká firma po 3 letech vyřadí se 150000km ,v bazaru to přetočí na 50000 a budu mít fáro až do smrt. Asi tak půl roku:-D
Ja se tesim, az bude mit Skoda v koktavce dvojhrnek za akcni cenu 999 000,-Kc, pujdu si ji koupit jako prvni, aby mi ji nahodou nevyprodala skodoffka;-)
ta cena je mazec... pravda, to auto je nebušený naprosto nesmyslnou výbavou, pochybuju že si někdo takhle naspecifikovaný auto někdo koupí... Ale pokud bych chtěl utratit 800t za benzínový auto, tak to rozhodně nebude mít tříválec... U Oktávky bych se v pohodě do týhle ceny vejde 1,8TSI L&K ... Mazda 6 G165 taky s přehledem...
Superb v kombiku se slusnou vybavou ...
Je to tzv. "novinářská specifikace", auto s maximální výbavou, které Škodovka dává novinářům na testy.
Kupoval jsem před 2,5 r. OIII RS TSI kombi a i s příplatky 100 t. Kč mě vyšla na 750 t. Kč (v ceníkových cenách před slevou). Tohle je tedy vážně masakr.
Přátelé, já nevím, jak vy, ale tento kvalitní vůz jistě v každém souboji porazí všechny protivníky o prsa korejské atletky. A tak to má být. :-P
Tak to jí křivdíte. Vyhraje minimálně o prsa Dolly Buster :-D
Zajímala by mě reálná hmotnost vozu ( ne tabulková), kort takhle "nabušenýho" výbavou.
Verim tomu ze tato skodofka vyhraje vsechny testy, je to preci supormoderni vozidlo s hrdou ceskou historii a tradici, ma hlinikace, velkej kufr!
Octavia s tímto motorem bude terno v bazarech a bude si držet vysokou cenu (tak jak koncern ( M-B) rád zdůrazňuje.:-D:-D:-D:-D
To nám ta reklama pěkně začala a to ještě není po testu. To pak budou chvalozpěvy. Ten "motor" si nechte do prdítka z Bratislavy.
Za 840 000 tuctový auto bez motoru a přední kapota podepřená tyčí? Dacia hadr :-D:-D
tu tyč taky nechápu... plynový vzpěry měl už Golf r.v. 2000
no muj focus ji nema a mondeo take ne :)
Můj MB A Klasse r.v. 2016 má také tyč v motoru, za ty prachy také celkem úlet...
na zvedání haubny máš přece pikolíka v servisu ne? :-)Tyčka na podepření haubny mě nijak neuráží, a to určitě nejsem škodofil. Pravděpodobnost, že se rozbije tyčka je řádově menší, než že se rozbije plynová vzpěra.
Tak jasný, nechtěl jem svým příspěvkem vzbudit dojem, že je tyč v motoru na držení kapoty nějaký problém, a že by mě to uráželo. Jen že člověk za ty peníze a navíc u prémie očekává něco navíc. A to i přesto, že je to "jenom" A Klasse.
Dacie je B kláseee:-D
U jiných značek je tam asi potřeba lozit tak často, že to je důležité. ;-) Když pominu prvotní očumování legračně malého motůrku, tak smysluplně jsem za 16 měsíců, co to auto mám, kapotu otevřel 4x. 2x kontrola hladiny oleje, zimní a letní směs do ostřikovačů. Ta tyčka je to poslední, co mi na tom Yetim vadí.
I moje stará Vectra z r. 1995 ji měla.
Souhlas, vysázet 840 000 za takovou trošku hezčí a lepší Dacii je dost úlet. Holt proto se v mají v Německu tak dobře, když je takhle hezky sponzorujeme.
Co to kecáš?? :-O Dacia má plynovou vzpěru v motoruB-]
.... hm má:http://ipravda.sk/res/2014/06/03/thumbs/dac... ... Kolik? 840 000Kč a fakt s tyčí? Musel jsem se ještě jednou kouknout. :-O
tyc je bezna, napr aj mazda 3 a 6 ju maju
A ještě jedna věc, za 6 litrů se dá jezdit i s (pomalu) dvakrát výkonnějším autem, takže, kde je ona výhoda downsizingu?
Ktere auto se 160kW benzinem jezdi za 6l/100 a neni to hybrid nebo neco podobneho :-D
Ze by pořizovací cena?
Přece na bankovním účtu majitelů výrobce ;-)
..... a v tabulce kde jsou uvedeny emise CO2. ..... a v Bruselu mají taky radost, že se jim ten neškodný plyn povedlo "spoutat".B-]B-]B-]B-]
Ježíš to vidí :-D Zůstalo tady něco pravého ,nebo jen faleš ,cikáni,migranti,vymrdaná EU ,skurvená EK. Nic:-D:-D
Pravý je jen Vladimir vladimirovič Putler - teplouš a záchránce světa
Nebo kříženec opice a negra . Obama Obamič :.-))):-D
případně k22 debil o nic nezažilB-]
Heleď ty cyhtrálu, já zažil ruský tanky, viděl mrtvý v srpnu 68, takž jistě chápeš že ruský šváby nemsím....žádný amík mě ani mým blízkým zatím neunlížil.Ale ty jsi ještě mladý a hloupý, jednou ti to snad dojde ;-)
...mno, potom si asi nepamatas, kolko ludi zahynulo pri bombardovani u Vas a aj u nas. A nemecke bombardery to neboli. Ostatne historia sa opakuje, v r.1941 prisiel do Prahy sam kat Heydrich, aby okrem ineho predstavil svoju viziu buducnosti obyvatelstva protektoratu a postupneho vytlacenia domaceho obyvatelstva a jeho zmixovanie s tym risskym. Zanedhlo mate podobnu navstevu, baba ohlasila ze pride. Privitat ju udajne pride aj novodoby Moravec. Mate sancu ukazat ako si sami seba vazite.Keby nebolo tych ruskych svabov a ich 8+ milionov obeti, uz davno by si niekde motykou okopaval permafrost na severe Sibiri. Teda ak by si vobec bol. Ostatne, co by bolo, keby tie vojska neprisli? Anarchia, rabovacky, Kosovo, Ukrajina?Oba extremy su zle, nezastavam ani jedno ani druhe. Ale aj preto som nastavil aj pohlad z druhej strany (ten, pred cim dnesna diktatura mrzne strachom). Este horsie, ako to, co tu bolo, ci uz za vojny, alebo po nej, je dvojaky meter a hlupa zaslepenost bez vlastneho nazoru.
Tyicka primitivna slovenska luza, predpokladam, ze zijes v kralikarni a moc zaujem o zivot nemas. Stalin s Hitlerom zacali vojnu, nastuduj si historiu. A tie kurvy ruske potom CSSR po vojne vyciciavali a napachali nenormalne ako materialne tak moralne skody. Len kokot moze tie ruske poloopice obhajovat. Ake typicke pre slovenske luzy na socialke Tvojho typu. Odpal do pice ty somrak a trtkac oviec.
Poněkud mi uniká souvislost obsahu příspěvku B-52 s tématem diskuse o tříválcové Octavii s navíc už vzhledem k názvu portálu "Autorevue"... Co tím asi chtěl přispěvatel říci? Že by "filosofický" kontext: "Vše souvisí se vším"? ;-)
Co na tom nechapes? Nasral ma ten slovensky primitivny buran antiautomat, prijebany prorusky orientovany sockar, kery dostane na picu!
....bez nahlasit moju IP adresu. Idiot.
Mas pravdu. Ale d.bila typu k22 bolo treba usmernit.
...hm, no a teraz daj nejaky ten nazor. :-O
Hoď na něj síť:-D
...k tej sieti, este jednu cez hubu od moho neboheho deda. Bol u partizanov, ktori mstili znasilnenie mladej slovenskej zeny za povstania. Ale po tej by sa mu asi mozog so srackou pomiesal.
Daj na seba kontakt Ty kokot, to ja som z vojenskej rodiny a moji dedovia by vedeli rozpravat, ze ake to spiny boli tie ruske prepite hlavy.Ked si frajer napis kontakt a vysvetlime si to osobne!Buzerant pojebany sockarsky z kraliarne!
....blbe, co? :-D
Zbytečné se rozčilovat. Jdem na pivo
Kedykolvek. B12 mas u mna rundu (B-borovicka, 12-pivo) ;-)
Tak ze Slovenskeho štatu to zni dost usmevne. Ale jinak byli Amici v Plzni driv, jak Rusi v Praze. A jen tak na okraj, oni tu valku nevyvolali. Zatimco Rusi s Nemci se tak milovali, he si k tomu uzavreli pakt Ribentrop - Molotov, rozdelili si Polsko a ve shode napadli sve sousedy. A holt Josif Visarjonovic ten pakt posral, kdyz poslal cluny k Rumunsku. Ada se polekal, ho chce odstrihnout od rumunske nafty, coz by byl maler. Podobne hrozilo, ze kdyby Rusi dobyli Finsko, pujdou dal do Svedska a odstrihnou Adu od zelezne rudy. No a tak se Ada vydal na Rus vlastne ze strachu. Kdyby to neudelal, zacal by Evropu pomalu obsazovat Josif. V Polsku ukazal, ze umi vrazdit stejne jako Ada. Ti dva lumpove si nemeli co zavidet. Oba stejni hajzli.
Amici boli v Plzni skor pretoze sa im Nemci takmer vsade vzdavali. Nuz, nacibanca vedela kam utekat aby sa zachranila. Amici...prisli si sem ako na piknik, ostatne v Normandii sa vylodili len preto, ze Rommel bol *zazracnou* nahodou prec a v tom case zacal utok na vychodnej fronte, ktory nakoniec vyustil vo vymazanie celej armadnej skupiny. Co sa tyka spoluprace s nacistami, ked bola uzavreta tzv.Locarnska dohoda v r.1925, Nemecku bola dana volna ruka v jeho /uz vtedy znamych/ zameroch. Zapadne tzv.*demokracie* nas prvykrat hodili cez palubu. V Mnichove druhykrat. Nesu priamu zodpovednost za miliony obeti. Britsko Nemecka namorna dohoda ostatne jasne ukazuje kto prvy spolupracoval s nacistickym Nemeckom. Ak sa bavime o spolupraci s nacistami, berme to prosim pekne odzaciatku.Pan k.ktko tam niekde v diskusii...no nic, na to sa snad slusne reagovat ani neda :-)Ako som povedal, oba extremy su zle, ale najvacsia zbran je nevedomost.
Jistě, Němci to Amíkům usnaďňovali, kde se dalo. Zejména 16. prosince 1944 v Ardenách, že? A pak ještě 1. ledna v Alsasku. No nic, sice mě to nebaví, ale blbosti se ustupovat nemá. Takže konec války okolo Prahy je zhruba následující:V průběhu února Spojenci vyčistili Porýní, načež 24. března překročili Rýn a pronikli do středu Německa. V dubnu proběhlo vyčištění Porúří. Mezitím Britové přešli 5. dubna řeku Veseru a 11. dubna dosáhli Američané Labe u Magdeburku. Pouhých 120 kilometrů na východ od Berlína, nicméně Eisenhower rozhodl přenechat dobytí německého hlavního města Rudé armádě. Bitva o Berlín začala 16. dubna útokem Žukovových a Koněvových divizí na Odře a Nise. 25. dubna se američtí vojáci setkali se Sověty v Torgau na Labi. Americká 3. armáda pokračovala na jih do Bavorska a začátkem 18. dubna překročila západní hranice prvorepublikového Československa. Současně Britové a Kanaďané dorazili k Baltu. 30. dubna pronikli Rusi do centra Berlína, načež Ada spáchal sebevraždu. 5. května zahájili Američané postup do Čech na osu Karlovy Vary – Plzeň – České Budějovice.Počátkem května vypuklo v českých zemích květnové povstání českého lidu, které se z Přerova rozšířilo do dalších měst i na venkov. 5. května začalo pražské povstání, které tři dny poté skončilo podpisem příměří a ústupem Wehrmachtu. Následující den vstoupili do Prahy Rusové v rámci Pražské operace. Takže, jestli jste to pochopil, Rusové se napřed dostali přes Polsko a Slezko do Berlína, odkud se potom kvapem vraceli na Prahu, kde mezitím už bylo po všem. 8.května probíhala jednání mezi Českou národní radou a zástupci německé armády, jejímž výsledkem bylo, že v pozdních odpoledních hodinách byly zastaveny boje, jednotky Wehrmachtu podepsaly kapitulaci a byl jim umožněn volný odchod z Prahy. Za tuto dohodu byl v roce 1949 odsouzen na doživotí velitel pražského povstání generál Karel Kutlvašr. A teď bacha. Už předtím, 7. května v byla Remeši podepsána bezpodmínečné kapitulace německých ozbrojených sil. A tak se k Amíkům snažili dostat i Vlasovci. A tu se stalo, že se Bunjačenkovy divize, patřící k Vlasovově armádě, se postavili v Praze proti němcům na stranu ČNR, takže i proto německé velení rychle podepsalo dohodu s ČNR, aby nemuselo bojovat s Vlasovci. Nutno přiznat, že tímto byl podíl Vlasovců v bojích o osvobození Prahy značný, nikoli však absolutní. Sami byli v zoufalé situaci a motivací pro jejich konání bylo hlavně snaha zachránit vlastní kůži v americkém zajetí. Bratři Rusové s nimi dělali rychlý proces.:-)
Vdaka za pekne zhrnutie....v 2sv vojne mali USA straty okolo 400 000.Len pocas obliehania Leningradu zahynulo 500.000+, drviva vacsina civilov. Rusi si ten Berlin poctivo vybojovali, ostatne mali na to plne pravo. Len tak na porovnanie. Nemecka armada na Zapade podnikla 1 /slovom JEDEN/ protiutok a to len preto, ze Himmler si potreboval vylicitovat podmienky pripadneho separatneho primeria a tak hodil plonkovu desiatku. Vedel, kam sa obratit, ze, ostatne isty neskorsi funkcionar NATO, pan slovutny nacista, by vedel rozpravat. Nastastie, separatny mier tvarou tvar svetovej verejnej mienke a zverstvam, ktore nacisti spachali na vychode, najma v pobaltstskych statoch, kde neonacizmus dnes priam kvitne, uz nebol mozny. Zverstvam, ktorym demokraticky Zapad dal v Locarne 20 rokov predtym dal svoj tichy suhlas.Ale samozrejme nechcem znevazit pamiatku tych, ktori polozili zivoty za to, aby sme my dnes mohli zit. A je mi jedno odkial boli a kazdy z tychto ludi je hrdina. Majme ale prosim jednotny meter a podlozeny nazor.
Poněkud mi uniká souvislost obsahu příspěvku pepy s tématem diskuse o tříválcové Octavii s navíc už vzhledem k názvu portálu "Autorevue"...;-) Co tím asi chtěl přispěvatel říci? Že by "filosofický" kontext: "Vše souvisí se vším"? :-)
Ignoruj toho slovenskeho kokotka, primitivny prijebany prorusky vidlacky somrak.Sam mam aj slovenske korene, ale v poslednej dobe sa za tych kokotov prijebanych musim len hanbit. Banda leniva sockarska!
Já bych se raději vrátil k tématu. Také si pamatuji Bílou Horu,fakt to bylo hustý.Ani žold nám nedali a prý bojujte. Přede nepadnu pro nic . A chlubím se tím? No nechlubím:-D:-D:-D
Kolik máš let chytráku? Ty ruský tankuB-]
k22: amík ti už ublížil, akorát ne tak okatě. Amíci to totiž umí (všechna čest) udělat tak, že se dva hádají a oni jsou jen v pozadí a pak "zachraňují" situaci.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.