Připravujeme test Škoda Octavia 1.0 TSI: Tři válce v praxi

Tříválcová Škoda Octavia představuje kombinaci hodně malého motoru v hodně velkém autě. Vyzkoušíme, jaká je tato kombinace v praxi.

Škoda Octavia dostala s příchodem modelového roku 2017 několik dílčích změn. Nešlo o nic radikálního a navíc jsme si vše už podrobněji rozebrali v rámci prvních jízdních dojmů. Jedna výjimka tady ale je - nově totiž namísto motoru 1.2 TSI 81 kW dostanete litrovou jednotku, která má pouze tři válce. A právě tohle provedení zavítalo do naší redakce. 

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Nutno podotknout, že jde o hotový unikát. Pokud stejně naspecifikovanou Octavii potkáte někde v běžném provozu, bude to zajisté velký svátek. Testovací auto totiž dorazilo v nejvyšší výbavě Style, což u motoru 1.0 TSI (85 kW) s manuální převodovkou znamená 501 900 Kč. A kromě toho je ještě dále naložené řadou příplatků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vypadá sice jako obyčejná Škoda Octavia, ale jde o hotový unikát. Nebo vy si myslíte, že někde ještě znovu potkáte tříválcovou verzi s plnou výbavou za bezmála 840 000 Kč?

K dispozici tak máme třeba čalounění alcantara/kůže, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, navigaci, asistenta pro jízdu v pruzích, příplatkové audio nebo Wi-Fi. Cena? Možná se něčeho radši podržte. Necelých 840 000 Kč. 

Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Přesto je ale hlavní téma jasné, kromě jiného také proto, že všechny ty různé příplatky a vychytávky už známe z dřívější doby. Nás, stejně jako pravděpodobně i vás, zajímá zejména nový litrový tříválec. Tedy hodně malý motor v hodně velkém automobilu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér testovaného exempláře vypadá parádně; uvnitř máme plnou výbavu; naše verze používá manuál, k dispozici je ale pro litrový tříválec také DSG

Prozatím můžete vznášet dotazy, ať víme, na co přesně se máme zaměřit. Níže najdete klasicky bezprostřední první dojmy z vozu. 

  • Octavia dnes už na pohled ani v interiéru jen těžko něčím překvapí. Pořád ale vypadá velmi dobře 
  • Světlý interiér působí na pohled přímo skvěle. Ten si vysokou cenu obhájí. O prostoru se určitě rozepisovat nemusíme
  • Tříválec bezpečně poznáte podle vibrací při startování, ale tím veškerá poznávací znamení končí
  • Motor samotný se pod kapotou trochu ztrácí a sám o sobě je dost neklidný, do interiéru ale jeho vibrace proniknou jen při startování. Při jízdě o něm nevíte 
  • Celkové odhlučnění je vynikající. I když pojedete rychle a motor tak budete držet třeba na hranici čtyř tisíc otáček, nebude vám to připadat nijak nenormální, protože ani ve vysokých otáčkách se jeho zvuk do interiéru moc nedostává 
  • Dynamika není vůbec špatná, i když se ve vyšších rychlostech snadno dostanete s pedálem plynu na podlahu
  • Projev tříválce připomíná diesel. V nízkých otáčkách je laxní, nejzajímavější jsou pak střední otáčky 
  • Po několika dálničních cestách je nutné konstatovat, že jde o příjemnou jednotku
  • Spotřebu si necháme až do testu, pro tuto chvíli zmíníme pouze to, že se dá celkem v klidu jezdit za šest litrů 
  • Příplatkové sedmnáctky v kombinaci s pneumatikami Dunlop Sport Maxx rt a lehkým předkem znamenají výborné chování v zatáčkách. Tahle Octavia má opravdu jen minimální sklon k nedotáčivosti 
  • Drama se nekoná, první dojem dělá přeplňovaný litrový tříválec velmi dobrý 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků