Připravujeme test Škoda Octavia 1.0 TSI: Tři válce v praxi

Tříválcová Škoda Octavia představuje kombinaci hodně malého motoru v hodně velkém autě. Vyzkoušíme, jaká je tato kombinace v praxi.

Škoda Octavia dostala s příchodem modelového roku 2017 několik dílčích změn. Nešlo o nic radikálního a navíc jsme si vše už podrobněji rozebrali v rámci prvních jízdních dojmů. Jedna výjimka tady ale je - nově totiž namísto motoru 1.2 TSI 81 kW dostanete litrovou jednotku, která má pouze tři válce. A právě tohle provedení zavítalo do naší redakce. 

Škoda | Sportovní auta | Technika | Kombi | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Nutno podotknout, že jde o hotový unikát. Pokud stejně naspecifikovanou Octavii potkáte někde v běžném provozu, bude to zajisté velký svátek. Testovací auto totiž dorazilo v nejvyšší výbavě Style, což u motoru 1.0 TSI (85 kW) s manuální převodovkou znamená 501 900 Kč. A kromě toho je ještě dále naložené řadou příplatků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vypadá sice jako obyčejná Škoda Octavia, ale jde o hotový unikát. Nebo vy si myslíte, že někde ještě znovu potkáte tříválcovou verzi s plnou výbavou za bezmála 840 000 Kč?

K dispozici tak máme třeba čalounění alcantara/kůže, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, navigaci, asistenta pro jízdu v pruzích, příplatkové audio nebo Wi-Fi. Cena? Možná se něčeho radši podržte. Necelých 840 000 Kč. 

Dacia | Škoda | Zajímavosti | BMW | Technika | Ford | Volkswagen | Kia | Život řidiče | Peugeot | Palivo | Citroën | Škoda Octavia | Volkswagen Golf | Ford Focus | Škoda Rapid | Kia Ceed | Ford Mondeo | Ford C-Max | BMW řada 3

Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Přesto je ale hlavní téma jasné, kromě jiného také proto, že všechny ty různé příplatky a vychytávky už známe z dřívější doby. Nás, stejně jako pravděpodobně i vás, zajímá zejména nový litrový tříválec. Tedy hodně malý motor v hodně velkém automobilu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér testovaného exempláře vypadá parádně; uvnitř máme plnou výbavu; naše verze používá manuál, k dispozici je ale pro litrový tříválec také DSG

Prozatím můžete vznášet dotazy, ať víme, na co přesně se máme zaměřit. Níže najdete klasicky bezprostřední první dojmy z vozu. 

  • Octavia dnes už na pohled ani v interiéru jen těžko něčím překvapí. Pořád ale vypadá velmi dobře 
  • Světlý interiér působí na pohled přímo skvěle. Ten si vysokou cenu obhájí. O prostoru se určitě rozepisovat nemusíme
  • Tříválec bezpečně poznáte podle vibrací při startování, ale tím veškerá poznávací znamení končí
  • Motor samotný se pod kapotou trochu ztrácí a sám o sobě je dost neklidný, do interiéru ale jeho vibrace proniknou jen při startování. Při jízdě o něm nevíte 
  • Celkové odhlučnění je vynikající. I když pojedete rychle a motor tak budete držet třeba na hranici čtyř tisíc otáček, nebude vám to připadat nijak nenormální, protože ani ve vysokých otáčkách se jeho zvuk do interiéru moc nedostává 
  • Dynamika není vůbec špatná, i když se ve vyšších rychlostech snadno dostanete s pedálem plynu na podlahu
  • Projev tříválce připomíná diesel. V nízkých otáčkách je laxní, nejzajímavější jsou pak střední otáčky 
  • Po několika dálničních cestách je nutné konstatovat, že jde o příjemnou jednotku
  • Spotřebu si necháme až do testu, pro tuto chvíli zmíníme pouze to, že se dá celkem v klidu jezdit za šest litrů 
  • Příplatkové sedmnáctky v kombinaci s pneumatikami Dunlop Sport Maxx rt a lehkým předkem znamenají výborné chování v zatáčkách. Tahle Octavia má opravdu jen minimální sklon k nedotáčivosti 
  • Drama se nekoná, první dojem dělá přeplňovaný litrový tříválec velmi dobrý 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků