Tříválcová Škoda Octavia představuje kombinaci hodně malého motoru v hodně velkém autě. Vyzkoušíme, jaká je tato kombinace v praxi.
Škoda Octavia dostala s příchodem modelového roku 2017 několik dílčích změn. Nešlo o nic radikálního a navíc jsme si vše už podrobněji rozebrali v rámci prvních jízdních dojmů. Jedna výjimka tady ale je - nově totiž namísto motoru 1.2 TSI 81 kW dostanete litrovou jednotku, která má pouze tři válce. A právě tohle provedení zavítalo do naší redakce.
Nutno podotknout, že jde o hotový unikát. Pokud stejně naspecifikovanou Octavii potkáte někde v běžném provozu, bude to zajisté velký svátek. Testovací auto totiž dorazilo v nejvyšší výbavě Style, což u motoru 1.0 TSI (85 kW) s manuální převodovkou znamená 501 900 Kč. A kromě toho je ještě dále naložené řadou příplatků.
Vypadá sice jako obyčejná Škoda Octavia, ale jde o hotový unikát. Nebo vy si myslíte, že někde ještě znovu potkáte tříválcovou verzi s plnou výbavou za bezmála 840 000 Kč?
K dispozici tak máme třeba čalounění alcantara/kůže, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, navigaci, asistenta pro jízdu v pruzích, příplatkové audio nebo Wi-Fi. Cena? Možná se něčeho radši podržte. Necelých 840 000 Kč.
Přesto je ale hlavní téma jasné, kromě jiného také proto, že všechny ty různé příplatky a vychytávky už známe z dřívější doby. Nás, stejně jako pravděpodobně i vás, zajímá zejména nový litrový tříválec. Tedy hodně malý motor v hodně velkém automobilu.
Interiér testovaného exempláře vypadá parádně; uvnitř máme plnou výbavu; naše verze používá manuál, k dispozici je ale pro litrový tříválec také DSG
Prozatím můžete vznášet dotazy, ať víme, na co přesně se máme zaměřit. Níže najdete klasicky bezprostřední první dojmy z vozu.
- Octavia dnes už na pohled ani v interiéru jen těžko něčím překvapí. Pořád ale vypadá velmi dobře
- Světlý interiér působí na pohled přímo skvěle. Ten si vysokou cenu obhájí. O prostoru se určitě rozepisovat nemusíme
- Tříválec bezpečně poznáte podle vibrací při startování, ale tím veškerá poznávací znamení končí
- Motor samotný se pod kapotou trochu ztrácí a sám o sobě je dost neklidný, do interiéru ale jeho vibrace proniknou jen při startování. Při jízdě o něm nevíte
- Celkové odhlučnění je vynikající. I když pojedete rychle a motor tak budete držet třeba na hranici čtyř tisíc otáček, nebude vám to připadat nijak nenormální, protože ani ve vysokých otáčkách se jeho zvuk do interiéru moc nedostává
- Dynamika není vůbec špatná, i když se ve vyšších rychlostech snadno dostanete s pedálem plynu na podlahu
- Projev tříválce připomíná diesel. V nízkých otáčkách je laxní, nejzajímavější jsou pak střední otáčky
- Po několika dálničních cestách je nutné konstatovat, že jde o příjemnou jednotku
- Spotřebu si necháme až do testu, pro tuto chvíli zmíníme pouze to, že se dá celkem v klidu jezdit za šest litrů
- Příplatkové sedmnáctky v kombinaci s pneumatikami Dunlop Sport Maxx rt a lehkým předkem znamenají výborné chování v zatáčkách. Tahle Octavia má opravdu jen minimální sklon k nedotáčivosti
- Drama se nekoná, první dojem dělá přeplňovaný litrový tříválec velmi dobrý