Připravujeme test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC

Provo  |  01. 07. 2016 16:56

To jsem zvědavý, kolik kupců si takové auto za mega s podměrečným motorem a s odskakující torzkou vzadu pořídí.

Odpovědět  |   | 
viper  |  01. 07. 2016 18:03

nechtěl jsi napsat tupců ?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2016 18:12

Už si pro něj jdeš?

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  01. 07. 2016 20:20

Koukám, že mpolan není nedůtklivý jen kvůli křapkám od Hyundai, ale už i kvůli křapkám francouzským. Chtělo by to najít si lepší zaměstnání a konečně se začít zajímat o auta

Odpovědět  |   | 
tom  |  02. 07. 2016 09:33

A proc? Jsou lide, kterym se bude auto libit, dobre se v nem sedi, ma komfortni vybavu a nepotrebuji se porad s nekym honit a byt nekde o minutu drive.
Ja taky nechapu existence verzi bmw 130 apod, k cemu tak silny motor, ale abych kvuli tomu nekoho urazel me fakt nenapadne.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  02. 07. 2016 12:58

Jenže tady nejde o nějaké honění se, tady jde o charakter francouzského auta. A je úplně jedno, jestli je to Renault, Peugeot nebo Citroen.
1) Nepochopitelně vymyšleno - složitě, problémově, dráž, důraz na nedůležité detaily, ignorace důležitého
2) S menší pečlivostí a velkým rozptylem hodnot vyrobeno
3) S francouzskou lehkomyslností hraničící s debilitou smontováno.
Neřešil bych downsize motor ani zadní torzku, řešil bych, proč mě v této cenové kategorii permanentně něco vytáčí a mám chuť se auta zbavit při kilometrovém nájezdu, v kterém začínají být jiná auta "dobře zajetá".

Odpovědět  |   | 
DAF  |  02. 07. 2016 18:04

Jardo,
ne, tady jde opravdu o priority. Francouzi kladou důraz na design, pohodlí, bohatou výbavu, odhlučnění a další parametry, která třeba pro Vás jsou "nedůležité detaily" a neoceníte je.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  04. 07. 2016 10:42

Ale on problem neni v tom, ze je tam slaby motor. Problem je, ze je tam slaby motor za cenu mega plus. Samozrejme, ze jsou lide, co jim staci motor co ma lehce pres sto kilowattu, jenze takovy si stale mohou koupit konkurencni vuz se zakladnim motorem, mit obdobnou dynamiku a usetrit dveste tisic. A penize rad usetri kazdy.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 07. 2016 10:51

Tak to je pravda, ale pokud usetri tech 200 t, tak nedostanou stejnou vybavu a odhlucneni

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2016 17:19

Copak, tak ty už taky? Inu, malej Jarda, no...
Ale aspoň ukazuješ, že jsi opravdový odborník, to se cení...

Odpovědět  |   | 
mex  |  01. 07. 2016 20:06

Jenom je skoda toho odflakleho adaptivniho tempomatu, v dnesni dobe u aut okolo 1M Kc uz zakaznici vyzaduji (krome jizdy nad 140 km/h) i treba autonomni jizdu v kolonach (treba i vcetne pomocnika rizeni) a tohle Renault oproti konkurenci neumi, tady mu malinko ujel vlak. U PSA tohle pochopoli a oznamili, ze nova 508 by mela umet castecne autonomni rizeni. Jako rad si zaridim, ale skakat hodinu na dalnici v kolone je neco tak otravneho, ze bez autonomni jizdy v kolone bych uz auto nechtel. Ac nerad, tak musim napsat, ze VW ma tyhle systemy uz docela vychatane dokonce i v Superbu.

Odpovědět  |   | 
VOLVO  |  01. 07. 2016 20:53

Ten motor nemůže stačit, auto se bude trápit. No asi tolik nečoudí, ale tohle není správný směr v automobilovém průmyslu, to každý milovník aut určitě ví.

Odpovědět  |   | 

To jsou zase žvásty....
Někteří moulové zaspali čas. prodejní čísla od PSA hovoří zcela jasně a kdkteré závsilé i nezávsilé hodnocení taky. Už X let se drží PSA před slovutnými značkami, jako Audi, BMW či MB. Dyzaj zejména renaultů se v posledníd obě na hony vzdálil upachtěným BMW i Audi, kdy díky corporate policy člověk neví, ptká li Oktávku, Fabii, Pasáta či Suoerba nebo Raodia, u BMW jakbysmet a u Audi nemluvě. Zaplť Bůh, že je zde Renault, protože se německým tuopcům konečně zjevilo stigma toho, kam své automobily dovedli. Zatímco PSA letí vzhůru (tak jao zde někým oporvhovaný hyundai či kia, atk BMW se snažilo vžít z někdejší tradice asilně doplatilo - viz obliba a hodnoceni současných BMW řady 5er. Dokážete kydat špínu na auto, okolo kterého jste možná ani neprošli. SOudíte něco, s čím jste nejeli. Zajeďte si například do Coor Caru do hradce a svezet se tímto vozem. Pak možná rukou zaklapnete hubu, která vám padne na klíční kost a změníte názor. Já jsem to udělal, protože tam jezdím se svým autem do servsiu a vím, než upachtěný Suoperb za mega, tak radší 100x tento renault. A výkon 160 koní? Pře pár lety kdekdo vzdychlůa nad 81kW u Oktávek a dokonce 74kW u Superbů.... Nemám dalších komentářů. Jen hňup, co v tom nejel a neseděl, píše takové soudy a tváří se jako šefinženýr dané značky. A přitom možná ani neumí napočítat do pěti... Miluji tyhle kuby.

Odpovědět  |   | 
colin  |  02. 07. 2016 23:15

Renault se mi líbí. Docela nad Talismanem v kombíku uvažuju. Akorát se mi nelíbí moc disely a chtěl bych benzín. Nejlépe ten 205k, ale proč ho proboha dávají jen do nejvyšší výbavy? Těch dieselových 160k je taky na takový auto nic moc. Ano, na běžné ježdění postačující, ale já radši při předjíždění větší výkon než menčí. U tohodle Renaultu jde o to, že prostě na 160k diesel končí (i když možná časem bude něco výkonnějšího) a člověk nemá možnost výběru (nemluvě o ceně), né že by to byl špatný motor. Já teď třeba řídím auto nižší střední se 180k není to nic extra. Ale mít s nižším výkonem větší a těžší auto, to bych moc šťastnej nebyl.

Torzku v zadu mám a auto při vyšší rychlosti a přejetí nerovnosti odskakuje, proto dokážu pochopit, že né každýmu se to u Talismanu líbí, že ji tam má, když už by si to auto zasloužilo něco lepšího.

Co se designu týče, tak to je věc každého. Mě se Talisman zamlouvá, jen bych měl několik drobností ... podle mého názoru se jím teda moc nepovedl ten plastovej rámeček kolem navigace, je to opravdu "francouzský" výstřelek. Torzku už jsem zmínil, to je také mínus. Adaptivní tempomat do 140km/h, pokud se dá používat jako normální hloupý tempomat, tak by mi to nevadilo (zatím nevím, jestli je to možné). Poslední mínus je malá nádrž. To fakt nechápu, chtělo by to 60l a víc. Pokud si dobře pamatuju s 4control systémem je nádrž 47l a to je při normální spotřebě dojezd tak kolem 600-650km (což není zrovna moc, ale dá se to), když budu počítat s tím, že člověk několik litrů v nádrží běžně má, než jde tankovat.

To je asi tak všechno :) Auto dobré, určitě ho půjdu před pořízením nového povozu projet. Všeobecně pokud by francouzi dalíš větší nádrž, dozadu něco jiného než torzku, a trochu jinak udělali rámeček navigace + trochu jinak upravili výbavy s kombinací s motory, tak by to pro mě byla volba č.1. Takhle je to na zváženou každého.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 07. 2016 13:19

A kde (v CR) ti tech 180k v nizsi stredni momentalne nestaci/nestiha, ze jsem tak smely?

Odpovědět  |   | 
Colin  |  04. 07. 2016 15:55

Mám Leon ST FR. A neříkám, že to nestačí nebo nestíhá. Jen že to není nic moc. Úplně normální auto, které prázdné na běžnou jízdu stačí, ale naložené už tolik ne. Možná je to tím, že běžně řídím silnější auta a taky že najedu celkem dost km. Při předjíždění mám raději pod nohou víc výkonu.

Odpovědět  |   | 
Colin  |  04. 07. 2016 16:00

Jinak ten výkon bohužel na dnešní cesty nestačí. Nejsem cesťák, ale najedu ročně mezi 35-40tis km. Při množství osobních i nákladních aut na silnicích, kdy zejména náklaďáky neudržují mezi sebou dostatečné odstupy, je poměrně za trest jezdit. To se pak člověku hned hodí víc než 180k. Ale je to na úhlu pohledu, někdo jiný nemá třeba takhle předjíždět.

Odpovědět  |   | 
veto  |  07. 07. 2016 12:43

90% predanych aut v tejto kategorii ma 110kw a menej. Teraz, ked je nova generacia, ktora vazi menej kg, tak zrazu nestiha ani 118kw.
V oktavkach 3 maju skoro vsetci 88kw, ale tam je ten motor uplne v pohode, vykonny, prijemny, usporny, spolahlivy nemencky drziak. Ale ako nahle sa da do hnusneho francuza, ktory ma o 150kg viac 1,6dci 96kw, ci 118kw, tak je to hnusny nespolahlivy vylagrovany motorcek do stieracov.
Treba sa pozriet na konecnu cenovu ponuku, zlavovat u obochd predajcov (cosi mi hovori, ze Renault bude na zlavy nachylnejsi) a potom hodnotit.
Ja osobne nemam problem s ich 1,6kami, ale samozrejme ak mi daju rovnaku cenu pri 1,6 96kw, ako u ineho auta 2litra 110kw, tak neni o com. Pri 1,6dci 118kw vs 2,0 110kw by som uz vazne rozmyslal aj za tu istu cenu

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  03. 07. 2016 09:15

Takto jsem nepsal snad ani v první třídě

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 07. 2016 10:21

K tomu se pripojuji. A navic stavi sve pocity a dojmy z designu atd za dogma pro vsechny. Talisman se mi libi, chapu kam miri, chapu jeho vyhody, ale potom, co jsem ho projel, bych si radsi vybral ve stejne cene toho upachteneho superba, ktery bude mit stejnou vybavu, lepsi podvozek a vykonnejsi motor. Ale bude zase hure odhlucnen...

Odpovědět  |   | 
milanekjablonecak  |  03. 07. 2016 11:33

Copak Suoerb nebo Raodia, teď ještě vyjede i nový Kardiak.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 07. 2016 10:53

Ty jo, a kdo ta auta vyrabi? Tuhle znacku asi neznam.

Odpovědět  |   | 
milanekjablonecak  |  04. 07. 2016 18:46

Otázku směřuj na 3MPS.

Odpovědět  |   | 
Promo999  |  04. 07. 2016 16:54

Design dobrý, jen ten výkon. Mám teď Mégane 1.6 16V 83kW 115 k a nejede to vůbec. Příště budu kupovat zcela určitě něco silnějšího.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2016 20:27

Mě by strašně zajímalo, jak všichni těmi auty jezdí, že jim 83-85 kW atmosféry nejede... Prostě klasika, české prasojízdy. Ano, na hovadskou jízdu "vejdu se tam, i kdyby to ostatní mělo zabít" to fakt nestačí...

Odpovědět  |   | 

Hoši, řešíte kraviny, jestli je někde překlep, nebo ne. Ale uniká vám lajna - tedy hlavní vlákno diskuze a to, jaký ten vůz. Kdo z vás s ním jel? Vypadá to, že jsem asi sám. Jinak byste nemohli psát takový kydy, že motor nestači a kdesi cosi. A já vám povím, zvedněte zádel a běžte se s tím svézt. A pak napište. Samosebou výkon bohatě stačí, jenže některý malamut nechápe, kam tohle auto patří. Chceš, aby kombajn na sklízení obilí jezdil 200km/h??? Tohle je rodinýý vůz, který tě v pohodlí odveze například na chatu a zpět v omfortu,. tichu a zejména bezpečí, k tomu s malou spotřebou a krásným dyzajnem. Ono je třeba se podívat kolem sebe, ne jen tupě vidět číslo, o kterém si myslíš, že 80kW je málo.
K tomu ces´táku: právě, že tohle povolání jsem dělal od roku 1995 do roku 2008 a ještě dnes jezdím, i když už pakatel, jen 20-25tkm/rok. A jsem tomu nesmírně rád. proč? protože na silnicích je čímdál tím vice hovad, co neumějí udržet své nervy na uzdě a jsou ptenciální hrozbou pro ostatní klidné řidiče. Nemají sebekontrolu a morálku na takové výši, aby se přizpůsobili dění na silnici a snaží se pak za každou cenu být první. Naštěstí, mnohým se to podařilo a byli první na krchově. jen křížek po nich zůstal. Víš, a tyhlety mládence kolem 25-35 let, se strniskem na tváří a černejch brejlích, ty když vidím v dodávkách typu DHL a pd, tak je mi ouzko a strach mě obchází. Najel jsem si svý, což mnozí z vás nikdy v životě nenajedou (přes 2 miokm) a naštěstí bez jediné mnou zaviněné nehody. A proto bych rád zbytek života dojezdil na silniciíh v poklid a nesetkal se s takovými, kteří píš o pár řádku nade mnou. A těm, kteří nepatří do jejich množiny, pak výkon tohoto Renaultu bohatě vystačí. Nebo si myslíš, že by výrobce neuměl osadit výkonnější motor? Neboje se, on ví, proč tam dal zrovna tento. ještě tam mohl dát tříválec, jako slovutý konzern Das Uberauto či dokonce BMW) jenže naštěstí u Renaultu, přes všechny výtky, které je možno k nim mít, sází na selský rozum a drží se klasiky.

Odpovědět  |   | 
colin  |  05. 07. 2016 22:56

Ne, opravdu si myslím, že výkon tomu Talismanu nestačí. Tobě (nebo Vám, i když na internetu asi budu spíš tykat) to stači může a neberu ti to. Nevím, asi to neumím dostatečně vysvětlit, ale mít potřebný výkon na předjíždění je fajn. Nechi se modlit, jestli ten kamion stihnu předjet, než náhodou někde něco vyjede. Nepotřebuji být za každou cenu všude první, to zase ne. Dokážu pochopit, že jsou jedinci, kteří na okresce zapnou automat třeba na 90km/h a jedou si takhle celou cestu a nevadí jím jet v koloně kamiónů, dodávek a osobáků kilometry a kilometry. Já jsem z těch, kteří se podívají, jestli je dostatečně vidět, zda proti něco nejede a pak ten kamion předjedou i za cenou krátkodobého zrychlení nad povolenou rychlost. Pak se zase vrátím k normální rychlosti a jedu v klidu dál. To se snad dá pochopit?

Kdyby Renault nějaký výkonnější motor měl, domnívám se, že ho prostě nabídne. Minimálně by si tím zvýšil konkurence schopnost. Mít na skladě motor, který by se mohl rovnat konkurenci a nedat ho do nabídky, to asi nebude ani z ekonomického hlediska to pravé ořechové. Proč si nenechat zaplatit vývoj motoru, když už ho na skladě mám, hm?

Se zařazením tohodle auta, jako pohodlného pro klidné řidiče, nemůžu souhlasit. To by vzadu nebyla torzka, která bude na nerovnostech uskakovat (nemluvě o té malé nádrži, to s tím člověk daleko nedojede ) :) Já to auto potřebuju jako služební dodávku :) ... vozím v něm materiál a tahám nebržděný přívěs na 750kg (hlavně mi prosím nikdo neříkejte, že na tohle si mám koupit nějakou dodávku) :) Určitě se s ním půjdu projet, to bez debat. Udělám si vlastní názor. Zatím mohu psát jen svoje doměnky, které jsem si udělal na základě přečtených testů, ale od toho fórum přeci také je.

Vám bych zase doporučil si projet Subaru Levorg. Za poslední dobu je to jedno z mála aut, které mě překvapilo. Na silnici drží jak přibité a přitom nádherně žehlí nerovnosti. Jeho automat je jak dělaný na pohodovu jízdu, kterou z textu výše předpokládám, že preferuješ. Bohužel i u tohodle auta skuhrám na výkon v návaznosti na spotřebu. Jinak je to ovšem super auto. Ještě nad ním také budu uvažovat.

Je mi jasné, že někdo můj text pochopí tak, že za každou cenu potřebuji nějak závodit a být v cíly první, tak jsem ho ovšem nemyslel. Asi je zbytečné, abychom se tady dohadovali o dostatečném výkonu auta. Někomu bude stačit 100k a někomu ani 500k nemusí být dost. Každý máme jiné preference.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A