Tohle auto si zaslouží zvláštní pozornost, proto vám před klasickým testem nejdříve servírujeme krátké video seznámení. Je úžasně zbytečné a zhmotňuje zdvižený prostředníček všem moralistům, ekologům a hlavně vašim sousedům.
Spousta aut dnes umí dělat hluk. Jenže v dnešní době přeplňované, kdy jsou plyny z motoru brzděny přes turbodmychadla, se tento asociální jev zpravidla omezuje na umělé práskání při přeřazení či deceleraci. Jenže Range Rover SVR s kompresorem přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem, který jsme nedávno vyzkoušeli po faceliftu, je docela jiné kafe.
Poslední den zápůjčky sjíždím z motolského kopce a protože se mi tento modrý nesmysl vracet příliš nechce, jen tak se šourám 25 kilometrů za hodinu. V manuálním režimu mám zařazenou dvojku. pravděpodobně v této situaci nečekáte, co nastane, když jen polechtáte plyn, ale mě to udivuje i po necelém týdnu užívání.
Obrovský Range Rover začne z výfuku už při tak nízkých otáčkách střílet jako z brokovnice, s bez přehánění ohlušující kadencí a intenzitou. A vy zrovna jedete kolem autobusové zastávky plné lidí. Výmluvným pohledem se jim snažíte naznačit, že tohle to auto prostě dělá samo. Ale stejně asi příliš mnoho hezkých pojmenování neschytáte.
Tohle auto ale není jen o zvuku a před tím, než si jej spolu s jeho 575 koni, inovovaným interiérem, modernějším designem exteriéru a dalšími novotami představíme ve velkém testu za týden, podělíme se alespoň o krátké video se základními údaji, které jsme pořídili při focení na zámku Chyše. Na pohled těžká a přitom elegantní anglická novogotika k tomuto autu sedí stejně jako pohotovostní hmotnost a způsob projíždění malých a zatočených okresních silnic...
Video: Filip Kollert