Připravujeme: test Range Rover Evoque SD4

Do redakce přijel nový Range Rover Evoque s pětidveřovou karoserií osazený výkonnějším naftovým čtyřválcem SD4. Jaké jsou naše první dojmy?
Seznam kapitol
  1. Anglický luxus, SD4 s výbornou převodovkou, Co vás zajímá?
  2. Fotogalerie

Tohle auto budilo velký rozruch ještě dlouho před tím, než vůbec vstoupilo na trh. Land Rover po mnoha letech představil zcela nový model, což samozřejmě přitáhlo spoustu pozornosti. Tím spíš, že designéři, kterým „šéfoval“ Andy Wheel vytvořili originální a naprosto nepřehlédnutelný vzhled.

Prodejně jde Evoque v České republice lidově řečeno na dračku, tedy alespoň na poměry automobilky Land Rover. Už získal několik cen a brousí si zuby na titul Auto roku 2012 v anketě Klubu motoristických novinářů. Opravdu je Evoque tak dobrý?

Odpověď si samozřejmě necháme až na plnohodnotný redakční test. Faktem ovšem zůstává, že je Evoque hodně povedeným autem a vůbec se nedivím tomu, že je o něj tak velký zájem.

Range Rover Evoque: vše podřízeno designu

Range Rover Evoque: vše podřízeno designu

O designu jsme už ledasco napsali, ale jaká je praxe? Nejprve jsem si říkal, že naše testovací černočerná varianta je až příliš nenápadná.Červená karoserie kombinující bílou střechu je přeci jen o něčem jiném, ale Evoque ani tak nenápadným autem určitě není. Lidé si ho prohlížejí jak za jízdy, tak zaparkovaný na parkovišti. Trochu mě znervóznili dopravní policisté, kteří si na mě ukazovali. Evidentně zaujal Evoque také je (doufám).

Anglický luxus

Interiér nejmenšího z řady Range Rover logicky odpovídá vnějším rozměrům. Na zadních sedadlech je místa tak akorát, vyšší postavy si budou stěžovat na nedostatek prostoru kolem kolen. Čím mě Evoque dost překvapil, to je vyloženě luxusní interiér. V této oblasti se testovaná novinka důrazně hlásí k luxusním SUV řady Range Rover. Jenže luxus nedostanete zadarmo. Jednoduše řečeno za něj budete muset poměrně hodně připlatit.

Naše výbava Dynamic začíná na 1,2 milionu Kč, přičemž testovaný exemplář byl díky příplatkům dražší o dalších 400 000 Kč. Můžou za to především dvě položky, a sice Technology-Pack obsahující dvouzónovou klimatizaci, navigaci s pevným diskem, zadní parkovací kameru a pár věcí navíc. Celkem přihodíte navíc 102 000 Kč. Za dalších 120 000 Kč získáte sportovní sedačky potažené červenou kůží. Vypadají báječně a také se v nich výborně sedí. Cena je ale i tak řekněme odvážná.

SD4 s výbornou převodovkou

Prvních pár desítek kilometrů za volantem Range Roveru Evoque ukázalo na výborné odhlučnění naftového motoru, který je pro tento vůz přímo ideální. Slušný zátah a velmi klidný chod, to jsou první dvě vlastnosti, které nás zajali. Spotřeba se zatím drží nad hranicí osmi litrů, což je trochu více, než by člověk očekával, ale uvidíme, jak to celé dopadne. Zatím jsme s autem mnoho neujeli.

Samozřejmě nemůže chybět systém automatického vypínání motoru při stání. Nejsem jeho příznivcem a moc velkou radost mi nedělá ani v tomto případě. Už několikrát „to nestihl“, já zařadil jedničku a otáčkoměr ukazoval nulu.

Velkým překvapení je převodovka. Řadicí páka je celkově malá a řazení vyloženě precizní. Dráhy jsou poskládány těsně vedle sebe a řadí se naprosto přesně. V tomto ohledu strčí Evoque do kapsy kdejaký daleko sportovnější automobil. Určité rezervy má řízení. To totiž působí dost uměle. Systém Terrain Response nabízí nově kromě klasických režimů pro jízdu na různých površích také režim Dynamic. Kromě toho, že podvozek a řízení ztuhne, se přiostří odezva na plyn a přístrojový štít změní podsvícení na červené.

Podvozek vypadá hodně jistě a je velice sympatické, že nijak zvlášť neprozrazuje přítomnost velkých devatenáctipalcových disků. Je tužší, ale to zrovna v tomto případě nijak zvlášť nevadí. Uvidíme, jak se bude tvářit na kvalitní české silnice. Naše veřejná testovací dráha s označením D1 jej určitě nemine.

Co vás zajímá?

Tolik stručné první dojmy. Samozřejmě se nabízí x dalších otázek od spotřeby v různých jízdních režimech, přes vyzkoušení mnoha vychytávek (například zimní režim stěračů) až po to, jestli tento automobil dostojí pověsti Range Roveru a v terénu nezůstane stát na první výraznější překážce. Pokud vás zajímá něco speciálního na téma RR Evoque, diskuze vám je plně k dispozici. Za každý dotaz budeme jen a jen rádi. Na výsledný test se můžete těšit příští týden.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Anglický luxus, SD4 s výbornou převodovkou, Co vás zajímá?
  2. Fotogalerie

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků