21
Fotogalerie

Připravujeme: Test Opel Insignia Tourer BiTurbo – dvojitá foukaná

Kapitoly článku:


Praktický a komfortní

Zavazadlový prostor je přístupný elektricky otevíraným i zavíraným víkem extrémních rozměrů, s nímž se vzhůru zdvihá značná část zadního čela karoserie, a to včetně celých svítilen. Aby byla zajištěna bezpečná manipulace s víkem „kufru“ i za snížené viditelnosti, jsou zadní části čalounění kol opatřeny zvláštními svítilnami s „obrysovkami“ a blinkry.

P1100939.JPGP1100926.JPGP1100934.JPG
Interiér nabízí pohodlí a prostor pro dlouhé cesty

Podlaha zavazadlového prostoru sahá k nákladové hraně a je zcela rovná a pod ní se ještě skrývá ploché místo pro odkládání drobností. Prostor samotný není nijak ohromný, zato je příkladně využitelný, jeho boky jsou zcela rovné a za podběhy nesou uzavřené schránky pro další drobnosti.

Svinovací krycí roletu lze odjistit pouhým stlačením jejího madla, případně ji pak zcela vyjmout. Delší předměty lze protáhnout skrze otvor pod středovou loketní opěrou zadních sedadel. V případě potřeby přepravy většího množství zavazadel je možno sklápět asymetricky dělené opěráky zadních sedadel na sedáky, nicméně vzniklá plocha není zcela rovná.

P1100960.JPGP1100961.JPGP1100963.JPG
Zadní víko se otevírá elektricky a včetně celých svítilen

I přes použití devatenáctipalcových ráfků s nízkoprofilovými pneumatikami je podvozek Insignie překvapivě komfortním, přesto zajišťuje velmi dobré jízdní vlastnosti i při rychlejší jízdě. Insignia však dá řidiči záhy vědět, že se jí nejvíce líbí na kvalitních silnicích dálničního typu a cestách na dlouhé vzdálenosti. Charakteristiku tlumičů lze měnit ve dvou stupních s ohledem na komfort, nebo sportovní dojem.

Motor BiTurbo nezklamal

Nejvíce jsme však byli zvědavi na nový vznětový motor BiTurbo s objemem 2,0 l a výkonem 195 koní (143 kW). Jeho akustický projev se v celém spektru využitelných otáček nijak výrazně neliší od zvyklostí moderních čtyřválcových dieselů, dokonce ani chování v nižších otáčkách nepřináší oproti předpokladům nikterak radikální zlepšení.

P1100995.JPGP1100996.JPGP1100997.JPG
Motor má „vyhlazený“ tah v celém spektru otáček a s chutí se žene k hranici 5 000 ot./min.

Agregát se vyznačuje pouze minimální prodlevou na sešlápnutí plynového pedálu a výrazný zátah nabízí až po překročení hranice 1 600 ot./min. Přítomnost sofistikované soustavy dvojice turbodmychadel se však nejvíce projevuje ve středních a vysokých otáčkách. Zátah je totiž mimořádně plynulý a s rostoucími otáčkami plynule roste.

Zatímco u většiny podobných motorů kolem 2 000 ot./min. natlakuje dmychadlo a zátah se pak již prakticky nemění, tah motoru BiTurbo testovaného Opelu Insignia plynule narůstal a otáčkoměr s chutí letěl až k hranici 5 000 ot./min., což jsou pro jiné vznětové motory obvykle sféry zapovězené. Výše popsané přednosti řidič ocení zvláště při předjíždění.

P1110012.JPGP1110017.JPGP1110018.JPG
Panoramatické střešní okno stojí 35 000 Kč

Zkoušená Insignia v nás zanechala vesměs velmi dobré dojmy, a to včetně spotřeby paliva. Pouze cena tohoto exempláře, navýšená rozsáhlým spektrem příplatkové výbavy, vzbuzuje otázku, pro koho je toto auto určeno. Půjde zřejmě buď o jednatele firmy provozující flotilu Aster, nebo o vyloženého fandu značky, neboť za 998 900 Kč (a to po slevě 132 000 Kč!) lze koupit vůz zcela jiné kategorie…

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud