Připravujeme: test ojetiny – Škoda Octavia 1,6 MPi

32 komentářů

Robin
5. června • 19:46

zdarec, chtěl jsem se zeptat zda tu někdo neví pár věcí ohledně octavie 1.6 55KW. Sehnal jsem el. ovládání oken, el. zrcátka a palubní počítač. Chci namontovat do svého, ale nevím zda jsou v autě už štekry. Díky Robin.

Jarda
12. srpna • 22:39

k tolik omílanému místu vzadu. První oktávky na tom skutečně nebyly moc dobře, ale po facelftu v roce 2000 došlo k úpravě výplní opěradel předních i zadních sedaček a od té doby se dozadu vejdou i průměrně rostlí dospělí (i když pro habány to pravda stále moc není, v tom případě se někdo z nich musí trochu uskrovnit). A cestovat ve třech vzadu?, to je utrpení i v limuzínách typu Audi A8, natož v nižší střední třídě.
Taky je potřeba si uvědomit, ve kterém roce se OI začala vyrábět (1996). V té době byly z nižší střední vzadu prostornější třeba Francouzi (P306, ZX/Xsara, Mégane) nebo z Japonců Mazda 323 a Honda Civic 5D, stísněnější byl např. ford Escort, Opel Astra F, Mitsubishi Lancer a kupodivu také BMW 3 o třídu výš. Navíc i oproti těm frantíkům a mazdě nabízela Oktávka více místa vpředu. To že za těch 15 let auta nižší střední třídy dosáhla rozměrů tehdejší střední třídy, takže se nám dnes zdá O1 vevnitř mrňavá je jiný problém, ale ve své době to byl ve svojí třídě takový slabší průměr - nebylo to nejlepší, ale rozhodně né nejhorší. Oktávce bylo jinak prostě málo co vytknout, tak se toho jeden narostlý rádobynovinář chytil, pár pepíků si to přečetlo ve Světě motorů, pak to probrali v hospodách po 10ti pivech a 8mi rumech a od té doby to papouškuje celý národ už 15 let furt dokola. Ale to, že BMW střední třídy má vzadu ještě míň místa než Fábie nikoho nevzrušuje.
Dokonce se stále je možné leckde na internetu dočíst, že v Oktávce je vzadu míň místa než ve Favoritu/Felicii a dokonce i Fábii I, tomu už se musím fakt smát. Favorita jsem měl, Oktávku mám teď,s Fábií I jsem jezdil takže jsem vzal do ruky krejčovský metr a jal se porovnávat. Konkrétní míry sem psát nebudu, ale o všech aut jsem přední sedašku nastavil na svých 178cm a měřil prostor za ní. Navíc jsem do porovnání přibral ještě trojkového Golfa(ano, ten, který je podle některých žvanilů prostornější než Golf IV). Takže: největší prostor pro kolena vzadu má OCTAVIA, následují Felda s Golfem, pak Favorit a poslední je Fabka. Šířka vzadu: 1.místo OCTAVIA a Golf, druhá je Felda, třetí Fávo a poslední opět Fabka(tam je prostřední místo opravdu tak akorát pro panenku Barbie). a nakonec výška nad zadními sedadly: první opět OCTAVIA před Golfem (ale je pravda, že mám O I kombi, v případě liftbacku by asi vyhrál Golf), pak Felicie následovaná Fáčkem poslední, jak jinak, opět Fábie kombi.
Toto ovšem platí pro Oktávii po faceliftu, tedy s vybráním předních a zadních opěradel, u těch starších s převaha zmenšuje, nicméně i tam je pro nohy vzadu víc místa než ve Feldě (byť jen o pár mm) o Fábii ani nemluvě
:-)

rohYpnol
13. srpna • 10:46

Tak místa vzadu má Octavia 1 před FL rozhodně méně než Fabia 1. Papírově možná ne, nicméně je důležité zohlednit celkovou stavbu karoserie. Fabia 1 již je celkově vyšší stavba a sedí se výš. Proto je prostornější (podélně).FL Octavii co do místa opravdu hodně pomohl. Místa bylo totiž málo a tak se poznají i ty 3 (?) cm + vybrání předních sedadel.

Jarda
12. srpna • 23:20

interiér oktávky díky mohutné palubní desce a širokým zadním sloupkům vypadá ještě mnohem stísněnější než ve skutečnosti je, ale po změření se teprve ukáže, že to tak hrozné opravdu není (a po svezení na zadních sedadlech třeba Fordu Escort už teprve ne).
Zajímavé, že Feldu každý chválí, jak je prostorná, ale do ještě prostornější Oktávky se dozadu nikdo nevejde :-)

Jarda
12. srpna • 21:48

Mám tento vůz asi rok, akorát je to kombi a motor 2,0. Jezdí se s ní velmi dobře, motor zabírá již od volnoběhu, tím spíš připomíná turbodiesel, ale narozdíl od TDI táhne plynule až do nějakých 6000 (omezovač je na 6500). Je rovněž oproti 1,6tce velmi tichý, i když nad 4000 otáček už začíná taky trochu hlučet. Prostě starý dobrý litinový dvouventilový nezničitelný nezmar. Auto je 10 let staré, ale vůbec nelituju, že jsem si nekoupil novou OI Tour. Tyhle auta nám koupili vloni do firmy a je to teda dost hrůza. Poruchy sice nemají, ale jízda s tím je otřesná-řazení doslova tristní (můj bývalý favorit byl proti tomu špička, tohle vypadá jako když do toho namontovali převodovku z 15 let starého peugeotu), motor 1,6 MPI s nechutně nepřesným elektronickým plynem, který reaguje se spožděním, takže rozjet se jenom s volnoběhem je narozdíl od mého dvoulitru zhola nemožné (chcípne to) a pokud se chci rozjet trochu svižněji tak po přidání plynu se chvíli neděje nic a potom otáčky vystřelí na 5000, div nepálím spojku. Motor sám o sobě je vůbec dosti líný, Octavia 1,6 55kw se mi zdála o dost živější, hlavně od spodu táhla líp a byla také tišší. Na autě je vidět jak Škodovka v poslední době šetří, kde se dá (tak jako i jiní výrobci), projevuje se to na odhlučnění, výbavě, celé auto je opravdu hodně očesané (však taky stálo polovinu toho, co stála moje oktávka jako nová v roce 2001) Kvalita zpracování taky nic moc, už po 50 000 km drnčí výplně dveří (u mojí začly dveře u řidiče chrastit až po 145 000 km) Dále má můj dvoulitr lepší brzdy s lepším dávkováním účinku, ale to je spíš tím, že má kotouče i vzadu (1,6 má bubny). A nakonec spotřeba motoru 1,6 taky není žádná sláva-mimo město bere +- stejně jako můj 2,0 MPI, ve městě je pochopitelně dvoulitr žíznivější.
Sečteno a podtrženo Octavii I s motorem 1,6 75 Kw NEBRAT!!! A hlavně ne auta vyrobená po roce 2002. Nejlepší prý byly ročníky po Faceliftu z let 2000-2002, to byly všechny mouchy (poruchy stahování oken, zatuhlé stěrače, koroze apod) oktávek vychytané a zároveň ještě neprobíhalo šetření a šulení aut.

will83
12. srpna • 22:26

Řazení a el. plyn není nejpřesnější, ale rozhodně bych to nenazýval tragédií. A se spotřebou na okreskách nesouhlasím na trasách delších jak 40 km se dá v pohodě jezdit kolem šesti litrů a ani se nemusíte moc hlídat. většinou dotankovávám kolem 50 litrů a najedu na to cca 830 km. Jestli máte s vaším dvoulitrem podobnou spotřebu, tak ho chci taky............:-)

Jarda
12. srpna • 22:48

Ano, s dvoulitrem se dá taky jezdit za 6, ovšem při striktním dodržování rychlostních limitů, to znamená jet tak max. 80-90. Já jezdím zhruba 10km přes limit (obec 60,mimo obec 100, dálnici moc nejezdím, ale když už, tak těch 140) s průměrnou spotřebou 7 na sto. V městě je to kolem devíti litrů, ale pokud je to hodně ucpané a popojíždím tak to rychle leze až ke dvanácti litrům.
Dvoulitr tedy jezdí se zhruba stejnou spotřebou jako 1,6 55/74kw, ta 75 je o něco úspornější, ale rozdíl to není moc velký a projeví se hlavně při jízdě po ucpané Praze.

rohYpnol
12. srpna • 14:59

1) jak je to s korozí kolem víčka nádrže? Proč vzniká a kterých ročníků/modelových roků se týká?
2) životnost tlumičů, jak se podepisují na jízdních vlastnostech. Kvůli značným převisům je podle mě jízdní projev značně zhoršen již při částečně opotřebených tlumičích
3) jak to je s pravým zadním mlhovým světlem? Jdou vidět některé kusy, které vzadu mají mlhový světlomet i napravo.
4) jak je to s poruchovostí převodovek u 1.6MPi (utržený nýt a kompletní KO převodovky)
5) co způsobuje časem vrzání dveří (jakoby v pantech, ne plasty)
6) jak je to obecně s kvalitou výroby? Obecně si myslím, že po malém fl v 98 se vychytaly zásadní mouchy, pak se moel vylepšoval, kolem 2000 - 2004 (cca) to byl naprosto vychytaný model vcelku dotažený. No a s příchodem OII začalo ořezávání a opětovný pád co do kvality, materiálů...
7) životnost výfukového potrubí, brzd. destiček...POZN. typické poruchy jsou natolik typické, že potkají prakticky každého, jen je otázkou kdy...

Petr
10. srpna • 8:08

mam ted přeplnované volvo S40 1.9i 147kw r.v. 97, bohužel dost času jezdím i po městě atak mám celkem vysokou kombinovanou spotřebu (7,5l/100km) a i díly jsou poměrně drahé. Právě proto bych si kvůli spotřebě a levnym náhradním dílům, nižší sazbě POVka chtěl pořidit tu oktávku, od motoru moc výkonu neočekávám (vykoupeno nízkou spotřebou). Takže u testu mě bude hlavně zajímat ten motor, jestli není zas až příliš línej a okolik bude nižší ta spotřeba. Nad naftou nepřemýšlím, najedu jen 20tisíc ročně.

Tomáš
10. srpna • 11:00

no, zrovna na jízdu po městě ten motor moc není, teda jako jede, ale docela žere. Nejvíc se osvědčila cesta do Itálie přes Německo, kdy plně obsazená a zatížená octa I 1,6MPI žrala 7,2l/100 což bylo celkem příjemné překvápko, očekávali jsme víc.
S tím místem vzadu je to holt tak, že když na předních sedačkách sedí lidé, kteří musí mít sedačku úplně vzadu tak je na zadních sedadlech docela utrpení. Jízda ve třech vzadu taky není nic moc. Já osobně se 185cm jsem 200km vzadu vydržel celkem bez problémů, je to jen o dohodě kolik místa potřebuje ten vepředu. Spíše mi vadí málo místa na hlavu vzadu, protože tam mám při nejpohodlnějším posezu hlavu lehce zaraženou do střechy, jinak se tam dá srovnat i tak, aby člověk moc netrpěl.Co bych téhle krásce vytknul je předjíždění na dálnici, člověk to musí opravdu pořádně vytočit, aby se pěkně rozjela, ale je to o zvyku.
Osobně jsem jí hnal v Německu maximálně 180, víc jsem se bál, protože jsem měl řidičák teprve dva měsíce a nebyl jsem pořádně vyježděný. Mít peníze tak bych do ní šel i jako do nějaké slušné bazarovky, protože to auto je skvělé na obyčejné ježdění v jednom, dvou i občasný převoz kamarádů. Navíc v RS stylu je to nádhera.Toť mé zkušenosti s tímto vozem.

Antiautomat
10. srpna • 13:59

ohadom tem maximalky, o vela si neprisiel pretoze obidve, s ktorymi som jazdil, hranicu 200 bezne prekonat nedokazali, OI kolisala okolo 190, OII tam mala 195 plus nejake drobne, 200-ky sa dotkla ked zafukalo zozadu, pripadne ked sa gulala z kopca....co sa tyka zrychlenia z vyssich rychlosti, na tej dialnici ano, pokial sa ponahlas a niekto sa Ti nacpe do laveho pruhu a musis brzdit, rozbieha sa to dost pomaly, hlavne ked uz je za maximom tociveho momentu (130+). Optimalna cestovna rychlost bola okolo 130, OI po prekroceni 4000ot (135) uz neprijemne zacala hucat -> nic tragicke ale na prekonavanie dlhych tras 150-kou to nie je (co je aj prirodzene, 1600 kubikov zase tak vela nie je a motor je konstrukcne zastaraly). Naopak, 130-ka jej doslova sedela a auto slo ticho a prijemne, dalo sa s tym jazdit cely den a clovek rozhodne nebol znechuteny (obidve verzie). Druhy dych chytila OI v modeli Tour, bola to celkom prijemna kupa, dokonca zo serie lepsie vybavena ako OII Tour, stacilo dam dokupit tempomat, zvyseny podvozok a pripadne par dalsich drobnosti /ako pridavne repro/ a mal si velmi prijemne auto za cenu mensej fabie (o tragickom dizajne fabie ani nehovoriac) - tam si staci presadnut z auta do auta a hned je jasne. Miesto vzadu je uz tak znama pesnicka ze tam sa diskutovat ani neoplati, na tom malom podvozku vacsiu kasnu postavit nemozes ale aj tak mozem smelo prehlasit ze tu sa z minima vytazilo maximum...Ako si spravne povedal, na normalne jazdenie je to auto vyborne, ked je prazdne tak dokonca aj pomerne rychle, ma malo prednosti ale aj malo slabin, taky vyvazeny mix

will83
10. srpna • 7:26

Zaměril bych se na srovnání s OII, jestli motor spotřebovává olej, odolnost povozku, na srovnání spotřeby s tdi na okresních silnicích (protože ta moje MPI papá velmi málo - cca 5,5 l), dále pak na odolnost proti korozi a vůbec na celkovou odolnost a zpracování protože po zkušenostech s OII a Yetim se mi tochu zdá, že na nových autech se trochu šetří (zakrytování motoru, tvrdší plasty, nechromované kliky u dveří atd.) Možná by nebylo marné porovnat MPIčko s motorem 1.2 TSI. A taky převodovku s převodovkou u OII, myslim že u OI byla kratší.................

will83
10. srpna • 7:28

Oprava: u OII byla kratší převodovka

Antiautomat
10. srpna • 8:41

a propos, ten olej. Aby som sa dotkol aj tohoto. Na tej OI som behom 20.000 dal doliat (firemne auto) bolo treba doliat tristvrte litra. Vela daru :-)

Antiautomat
10. srpna • 8:33

S tou OII je to tak, 5-ka je tam kratsia o cca 10kmh, odhad podla tachometra.
Jazdil som aj s OI aj s OII, klasicka jedna-sestka.
Strucne:
Motor> ten v OII bol urcite zivsi (a nemyslim ze to bude kratsim sprevodovanim), bod pre OII.
Interier> ten v OII je stylovejsi ale robustnejsi mi pripadal ten v OI, nerozhodne
Jazdne vlastnosti> tu OII bodovala na plnej ciare (treba ale uviest ze OI bola na standardnych plechacoch (195/65), O II mala 205/55 ak sa dobre pamatam, navyse OI mala o 30.000km viac, bod pre OII
Celkove pohodlie&'grip' > na okreske zasa viedla OII (jednoducho jazdila lepsie), na dialnici uz to take jednoznacne nebolo, tych 100-200 otacok na dlhsom prevode davalo vyhodu pre OI, nerozhodne. Predne sedacky sa mi zdali lepsie v OI, na dlhu cestu vo dvojici by som volil OI v nalezitom technickom stave.
Dizajn&robustnost > vec nazoru ale tu davam bod pre OI, staci sa na to pozriet detailne - myslim ze OI je celkovo lepsie a pevnejsie stavana, pokial mas na navyse OI paket na zle cesty tak mas hotovy tank... davam bod pre OI. Navyse mi to tak pripada ze OI ma odolnejsi lak. Uplny dizajnersky hnus ne na OII riesenie zadnych svetiel, spredu je to naopak pekne, s 'mracitkami' uz velmi pekne. OI ma vyhodu ze je pekna zo vsetkych stran, dizajn je urcite nadcasovejsi.
Spotreba > mensiu spotrebu mala OII, okrem dialnice - tam to bolo plus minus rovnake, pripadne lepsie pre OI, co sa ale moze lisit od motora k motoru. Nerozhodne.
Radenie > nakolko na toto som zatazeny, okrem tazsieho radenia jednotky (co zase moze byt vec konkretneho kusu a vkusu), lepsie to slo na OICelkovo by som to hodnotil vyrovnane, mozno malicke plus pre OII. Samozrejme situacia sa radikalne zmeni akonahle sa zacneme bavit o inych motorizaciach, hlavne pre 1.9TDi 81kW....Porovnanie s 1.2TSi? Ten ide v oktavke celkom dobre, ale objem je objem a to sa skratka prejavit musi. Na dialnici, pripadne pri rychlej jazde sa vyhoda spotreby uplne straca, akusticky komfort je ale na strane 1.2TSi, lenze sa nezbavis pocitu, ze sa to akosi cele trapi, v tomto je ta jedna-sestka ovela suverennejsia. Mat moznost volby, urcite radsej tu jedna-sestku, v tvojom pripade si mozes byt isty ze mas lepsi motor, skratka mas vacsiu strojovnu. Navyse rokmi a rokmi overenu co sa o tom TSi povedat neda. Ja mam atmo 1.8 20v a ked to tak spatne porovnavam, musim potichu uznat umenie teamu technikov, ktori z takeho niecoho prajednoducheho dokazalli vyrobit motor ktory jednoducho nestarne, proste nezmar :-), navyse s dobrym vodicom, ktory vie, naco ma tu vec v pravej ruke, vie prekvapivo neprijemne ponahanat aj auta o ktorych by si urcite tvrdil ze ''no chance''. Vzhladom na jeho roky je to uz skoro legenda :-) Uplnym sampionom v ''zrazani sebavedomia'' je felda 1.6 ale to je ina vec.A nie, nie som ziadny notoricky skodovkar, nebite ma hned :-)

rohYpnol
12. srpna • 14:47

Tak s porovnáním s 1.2TSi musím zcela nesouhlasit.
1.2 TSi je citelně silnější a mnohem suverénnější. Zatímco u staré 1.6 se něco začíná dít okolo 3 tis. otáček, tak TSi je schopno se hezky posbírat prakticky od volnoběhu. Ideálně pak samozřejmě nad 2 tis. otáček. Motor odpustí hodně, lze jet např. na 3. r.st. nebo i na 6. r.st.
Rozdíl v TSi je ten, že od 2 tis. otáček až do omezovače je auto plné síly (v rámci třídy...). Zatímco atmo 1.6 ve vyšších otáčkách nic nepředvádí a zbývají tedy jen ty střední.
Kultura chodu jednoznačně TSi.
Životnost a trvanlivost je v danou chvíli jediným plusem staré MPi. TSI může co do spolehlivosti maximálně tak dosáhnout úrovně MPI nebo být horší.

Jouza
9. srpna • 18:32

Ja bych ji postavil vedle podobne octavie ale s TDI (77 nebo 81) a dal sprint a okruh - pokud mozno do rukou nejakeho lincencovanyho zavodnika...
Zmeril a pak porovnal hluk od 120km/h vys (ale s nejakym spektrometrem).
A opravdu ujasnil jak je to s tim mistem vzadu ... me prislo ze to tak hrozne neni. I kdyz jsem vyzsi ... proste ten vepredu se musi trochu uskromnit...

Gabriel
9. srpna • 12:00

... velmi maly priestor pre pasazierov na zadnych sedadlach. To, ze kocarek v batozinovom priestore zmizne je jedna vec, ale ked sedia styria, alebo len traja dospeli v aute a a ten vzadu si chudak uz po 100km chce amputovat nohy, pricom v kufri nesu vyse 500 litrov vzduchu, je na zaplakanie. Kludne to mohli urobit tak, ze kufor ma 400l a pasazieri na zadnych sedadlach by mali o 5-6cm viac miesta pre nohy. Ved aj tych 400l je dost a kolko krat mate plny kufor az po strechu? Ja 1, mozno 2x za rok...

david
9. srpna • 16:26

Jezdil jsem s 1,6i SLX 4roky... Na zadních sedačkách je málo místa pro nohy. Pokud jede 5lidí prostřední je fakt chudák. Kufr ovšem parádní - ikdyž to byl liftback. Všechna okna v el. = měnil jsem postupně všechna serva - levé zadní 2x. Šíbr na střeše při manipulaci vrzal a při otevření a jízdě pískal! Spotřeba okolo 6l. Motor vzhledem k váze vozu spíše slabší průměr. Při rozvodech mi borec řekl, že je to mezikus a že tam je dost věcí z audi - nevím, objednalo se to podle katalogu z audi a jela zase "jak za mlada". Ze závad krom serva oken, zamykání a uvolněné přihrádky spolujezdce - nešla už ani zamknout (v servise za ni chteli 4tisíce! vyřešilo to lepidlo), také startér, brzdný válec, brzdy a tlulmiče. Jo a co mne taky dostalo: originál pojistný šroub na kola jsem asi při třetím použití ukroutil - v místních třech orig servisech mi řekli, že tento typ nemají, že to je pojistný šroub pro německý trh a že vůbec nechápou, jak se toto auto dostalo jako nové k nám - (škofin asi krade auta nebo co?) nicméně na objednávku z Boleslavi to prý do 14dnů dodají - za 2500Kč. Návštěva místního garáž-majstra - a hle, měl kompatibilní sadu, přezuto, pojistné šrouby vyhozeny - na origo 15" AL už jsem je nedával a nepřišel o ně. Málem bych zapoměl - kompletně mi zrezivěla okolo víčka nádrže. Pak šla do světa ... a stále ještě jezdí - potkal jsem ji na jaře ve městě - srdíčko poskočilo - proboha, co je to za vrak!

Jouza
9. srpna • 18:22

Takze jeste mel predface ... tohle je uz facelift... dost veci se zlepsilo. Napr. stahovacky. Asi jste mel novejsi sterace, nam treba zarezly sterace...V te dobe velmi slusne vozidlo ... dnes uz spis pouzitelne minimum. Jinak vzpominam rad, jak jsem ji drazdil do omezovace a predjizdel (v te dobe moc vykonejsich aut nebylo, nebo s tim lidi neumeli jezdit), vařil 14" brzdy (kupodivu se nekroutili), jezdil bokem (nikdy vice!).... dal zavod s novou OII 1,9 TDI a zjistil ze jeden druhymu proste neujede...

kubajz
9. srpna • 12:23

...bohužel v podběhu se blbě sedí, to je tak, když se vezme minipodvozek a na něj se dá nafouklá kastle.
Ale ku prospěchu Octavie musím napsat, že kdo ví, kde by se bez ní škodovka teď plácala.
Octávka byl pro Škodu technologický převrat krom minirozměrů interiéru je to kvalitní,trvanlivej sluha...

lancer
9. srpna • 9:04

a je to nižšia stredna trieda ,nie stredna pan redaktor...

Xeon
9. srpna • 10:02

Teraz už je to stredná trieda, vieš...

lancer
9. srpna • 10:04

hm? a to je ako možne?

Xeon
9. srpna • 10:22

Nová kategorizácia...

lancer
9. srpna • 10:24

podla koho?? octavka je nižšia stredna a aj keby sa na hlavu postavila tak stredna nebude heh

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Xeon
9. srpna • 10:27

No, má o 60 mm väčší rozvor náprav ako napr. Fiat 128...:-))

Patt
16. srpna • 11:13

Nová kategorizace podle mého vznikla jednoduše - na podnět automobilky Škoda. Ta sice tvrdí že je jí to jedno, jak se její auta zařazují, když si ale položíme otázku komu to vyhovuje, tak je jediná odpověď - Škodě Auto. Jak jinak by Škodovka nemohla ustát ceny Octávií řádově o 50 až 70 tis. výš než konkurence. ;-) A kdo to nechápe, nepočítá, neví, nečte... ať platí... :-D

Rodrigo
9. srpna • 7:37

Pochopil bych, kdybyste tímto způsobem avizovali test nějakého atraktivního supersportu nebo očekávané žhavé novinky, ale provařené stokrát otestované oktávky....?

Antiautomat
9. srpna • 9:37

nahodou mne sa to paci, z ciste praktickeho hladiska a mam za to ze vela potencialnym zaujemcom pomoze takyto clanok viac ako preklad nic nehovoriaceho testu z nejakeho supersportu z autobildu....Na tomto aute som najazdil cca 20.000km (1.6, 75kW, liftback) takze ak niekto chce detailny report, nech sa paci, rad poskytnem..Otazka na redakciu> zaznamenali ste aj Vy dost podivne reakcie na plyn?
Je to znama vec, moje dojmy boli take, ze, reaguje s oneskorenim. Okrem toho, zle za davkoval medziplyn (trebars z neutralu tam chcete vrazit trojku), pretoze do 2.000 otacok plyn reagoval pozvolne (az laxne), ale od 2.000 nahor to 'chytilo' sadze. To bolo asi to jedine co ma na tom aute mrzelo, rychlosti radim rad a dobre....inak v ramci moznosti podarene auto (len treba chytit kus ktory nezere olej).....Hm?

EPC
9. srpna • 12:19

Tvou popsaný problém se týká EPC - elektronicky řízené škrtící klapky, kdy je téměř nemožné přidat plyn na neutrál, prostě to bylo takové naladění a nic se tam s tím nedalo dělat.
Starší verze 74 kw s mechanickou škrtící klapkou měla reakce bleskové.

Antiautomat
10. srpna • 8:29

presne to je ono, ked som sa trebars gulal z kopca na neutral, prisiel na rovinku a potreboval som tam vrazit rychlost, najprv som musel carovat s plynom az prilis dlho na moj vkus....Takisto z dvojky na trojku ma to sralo, ked som potom presadol do druheho auta, prvych par kilometrov sa diali hotove divy...Dik za info :-)

Doporučujeme

Články odjinud