Připravujeme: test ojetiny – Škoda Octavia 1,6 MPi

Pro některé etalon střední třídy, pro jiné předražená kocábka. Jaká bude osm let stará Škoda Octavia s motorem 1,6 MPi?

Tento test ojetého vozu bude poněkud jiný, než nač jsou naši čtenáři zvyklí. Škoda Octavia totiž patří na našich silnicích k jedněm z vůbec nejběžnějších osobních automobilů a hned na začátek musím přiznat, že s Octaviemi první generace jsem toho dosud mnoho nenajezdil. Je tedy jasné, že se s námi celá řada čtenářů bude moci v diskusi podělit o své zkušenosti, protože těchto aut jezdí opravdu hodně. Působí nejen jako rodinné vozy, ale také jako služební vozy nižšího managementu či různých „cesťáků“, takže o zajímavé podněty jistě nebude nouze.

V testu samotném se budu opět soustředit na zkušenosti s konkrétním vozem, jeho historii, zařazení v rámci trhu s ojetými automobily či základní stanovení jeho předností a nedostatků, ochuzeni nebudete ani o výsledky našich měření. Přesto tentokrát půjde spíše o podněty do diskuse vás, našich čtenářů. Ačkoli Škodu Octavii za žádnou „stylovku“ považovat nelze, předpokládám, že se dočkáme řady konstruktivních i emotivních příspěvků. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Připravujeme test Škoda Octavia 1,6 MPi Elegance

K testu jsme převzali faceliftovanou verzi Octavie její první novodobé generace s karoserií liftback. Prakticky nejvyšší výbava Elegance zahrnuje takřka vše, co běžný motorista potřebuje, na palubě tedy najdeme například manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech bočních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel s regulací nebo nesnímatelné tažné zařízení.

První kilometry za volantem tohoto vozu ve mně zatím podporují přesvědčení, že právě kombinace karoserie liftback, výbavy Elegance a zážehové „stokoňové“ šestnáctistovky je souhrnem svých vlastností nejlepší volbou pro běžného motoristu s průměrnými nároky i ročním kilometrovým nájezdem. Pod kapotou „naší“ Octavie se nachází veskrze konvenčně řešený čtyřválec 1,6 MPI/75 kW. Vyloženě špatně nejede, ale protirpokluzový systém ASR na suchu věru mnoho práce nemá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řízení se zdá být poněkud tužší, podobně jako řazení, jízdní vlastnosti zatím hodnotit nebudeme, ale vlivem krátkého rozvoru se s autem poměrně dobře manévruje. Testovaná Octavia byla vyrobena zjara roku 2003 a na svém tachometru má zhruba 104 000 km. Přiložena je servisní knížka, jejíž záznamy se pokusíme „proklepnout“. Karoserie ani interiér nejsou nijak nadměrně opotřebovány (snad s výjimkou typicky potrhaného těsnění kolem dveří u řidiče), známky havárie jsme dosud neobjevili. Prostor pro posádku místem zrovna nehýří, minimálně na předních a vnějších zadních sedadlech se však pasažér průměrného vzrůstu usadí bez větších potíží. Zato zavazadlový prostor je už v základním uspořádání na svoji třídu opravdu enormní a třeba dětský kočárek v něm bezmála zmizí.

Test vyobrazeného vozu bychom vám chtěli nabídnout během příštího týdne. Pokud vás tato Octavia zaujala, napište prosím do diskuse, nač bychom se v samotném testu měli zaměřit. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků