Připravujeme test Mini Cooper (F56)

Na redakčním parkovišti se zastavila další generace novodobého Mini. Na první pohled vypadá stále stejně, ve skutečnosti se ale v mnohém liší.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Mini Cooper (F56): Fotogalerie

Nové Mini s interním označením F56 jsme už krátce vyzkoušeli při jeho mezinárodní premiéře v Itálii. Teď se nám ale poprvé naskytla možnost otestovat variantu Mini Cooper s manuálním řazením a hlavně zjistit, jak si nová generace ikony povede na českých silnicích. Předchozí modely uměly dát ledvinám posádky pořádně zabrat…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější Mini opět povyrostlo, ale stále si zachovává typické proporce s minimálními převisy, stejně jako řadu výstředních detailů; Cooper má přeplňovaný tříválec

Stejně jako dosud znamená Cooper střední variantu, stojící mezi základním Mini One a ostrým Cooperem S. Kde ale kdysi pobrukovala atmosférická šestnáctistovka, nastěhoval se spolu s platformou UKL motor o deci menší a o válec chudší. Správně, aktuální Mini Cooper je poháněno tříválcem. Naštěstí přeplňovaným. Stejný motor se objeví i v kompaktním MPV BMW 2 Active Tourer

Test Mini Paceman SD All4: ukaž, že na to máš na druhou

Test Mini Paceman SD All4: ukaž, že na to máš na druhou

Jednotka dosahuje výkonu 100 kW (136 koní) v 4500-6000 ot./min. a točivého momentu 220 Nm při 1250 ot./min. Vzhledem k udávané pohotovostní hmotnosti 1085 kg bez řidiče to slibuje slušnou dynamiku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Origiálně řešený volič jízdních režimů; volby se zobrazují na displeji ovládacího/komunikačního/zábavního systému, který vychází z BMW iDrive

Zde jsou naše první dojmy z několika seznamovacích kilometrů, najetých převážně během fotografování:

  • To auto je obrovské! Každé další Mini je větší a nafouklejší než předchůdce, ale když si sednete sem, máte pocit opravdu velkého auta. Je to efekt vytvořený kombinací nízko položeného sedadla a překvapivě vysoké střechy.
  • Spínací skříňku už nové Mini nemá. Motor se startuje naprosto rozkošným spínačem ve tvaru ploché páčky v dolní části středového panelu. Šikovný detail, který hned navodí pocit výjimečnosti.
  • Motor překvapivě nijak výjimečný není. Počet válců maskuje víc než dobře, ale za cenu nevýrazného charakteru. 
  • Odhlučnění a odizolování pohonné jednotky je tak důsledné, že můžete nevědomky jezdit na vyšší rychlostní stupeň, než by odpovídalo dané situaci. To bychom v Mini nečekali.
  • Také podvozek se chová výrazně dospěleji. Všecho vám servíruje uměřeněji a rozvážněji. Auto díky tomu nejančí jako koza, ale už nezatáčí tak freneticky, jak jsme byli u Mini zvyklí. Jezdí prostě „normálněji“.
  • Žádný komfortní polštářek pro páprdy to ale není. I na kvalitním, nově položeném asfaltu kola ustavičně „podupávají“. V rychlém tempu na středně dobré (resp. špatné okresce) ale auto neodskakuje tolik jako dřív.
  • „Normalizace“ jízdního projevu neobrala Mini o jeho výjimečnost. Charakter auta je spoluutvářen i jeho vzhledem a nové Mini je stejně výrazné jako vždycky. 
  • Hlavně interiér se naprosto vymyká obvyklým poměrům. Svojí roztomilou výstředností i důrazem na smyslové vjemy nám trochu připomíná produkty Horacia Paganiho.
  • Kromě už zmíněného startování se nám líbí také třeba přepínač jízdních režimů, který má podobu otočného prstence u manžety řadicí páky. Doleva je Sport, doprava Green. 
  • Přístrojový štít je umístěn na sloupku řízení, tudíž se pohybuje spolu s volantem. Horní část stupnice rychloměru se přesto schovává za věnec volantu, alespoň pokud měříte okolo 1,8 m.
  • Podle zvoleného režimu se změní i podsvícení okolo centrálního multimediálního displeje, na kterém se krátce zobrazí charakteristika zvoleného módu: „Maximální motokárový pocit“. Zdá se vám to dětinské? Litujeme, v tom případě jste na tohle auto už příliš staří. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V prostornosti zůstává Mini věrné svému názvu; rodinné auto v něm opravdu nehledejte

Zajímá vás na novém Mini Cooper něco konkrétního? Máte ideální příležitost zeptat se nás. Případné otázky pište do komentářů pod článkem, pokusíme se je zodpovědět v rámci následného redakčního testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Mini Cooper (F56): Fotogalerie

bazar

MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků