Připravujeme: Test Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC

Tento týden parkuje v naší redakci nová generace Mercedesu-Benz ML. Velké SUV je oproti svému předchůdci designově výraznější, luxusnější no a samozřejmě také úspornější. Testované provedení využívající AdBlue zvládne plnit normu Euro 6.

Mercedes-Benz ML nové generace již nějaký ten pátek figuruje na trhu a testovací exemplář postupně navštěvuje jednu redakci za druhou. Tentokrát zavítal k nám a nastal tedy čas prezentovat náš úhel pohledu „na věc“. Musím se přiznat, že jsem mnoho dojmů ještě nabrat nestihl, a to kvůli řadě věcí, které bylo nutné vyřídit. Testovací Mercedes zatím spíše parkoval, než jezdil. Ve zbytku týdne samozřejmě vše napravím.

Nové ML mi podle fotek připadalo takové řekněme divné, v reálu je ale všechno jinak. Nová generace je velmi působivá. Kolega ji sice v jednom článku označil za „baculatý kombík“, jenže to je přesně ono. Podle fotek se třeba tak i může zdát, ale když ML potkáte na silnici, za kombi byste jej rozhodně nikdy neoznačili.

Mercedes ML 2012: oficiálně představeno

Mercedes ML 2012: oficiálně představeno

Auto působí díky výrazné masce, spoustě chromu na karoserii a ostrým hranám hodně majestátně. A když ne design, pak rozměry určitě také udělají patřičný dojem. ML měří na délku 4804 mm, široké je 1926 mm a vysoké 1796 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na fotkách možná nepůsobí tak majestátně, ale v reálu je vše jinak. 

Ani interiér vás nenechá na pochybách. Standardy automobilky Mercedes leží hodně vysoko, nicméně určité rezervy by se zde našly, přestože s trochou nadsázky můžeme říci, že jde o zvýšenou S-Klasse. Při všem tom dřevu, světlé kůži nebo třeba elektricky nastavitelného volantu vypadá plast kolem ovladačů audiosystému dost lacině. Občas navíc vyprodukuje nějaký ten pazvuk. Jen tak mimochodem se bavíme o autě za 1,8 milionu Kč. Rozebírat prostornost interiéru nemá moc velký smysl, protože jsem ještě jinde než za volantem neseděl. Ale nezdá se, že by nové ML mělo v tomto ohledu zásadní slabiny. Uvidíme…

Testujeme provedení 350 BlueTEC, tedy v současnosti nejvýkonnější naftovou jednotku v nabídce. Ta sama o sobě je velice kultivovaná, tichá, úsporná, zkrátka povedená. Spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů a to jsem ještě neopustili hranice Prahy, i když je nutné zdůraznit, že jízdy po magistrále nebo po Jižní spojce na pěkné spotřebě určitě mají svůj výrazný podíl a rozhodně je nelze považovat za městský provoz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Limuzína třídy S nebo nové SUV? Na první pohled vypadá interiér luxusně, ale má své slabiny.

ML BlueTEC používá pro snížení emisí vstřikování močoviny. Osobně doufám, že výrobce nezašel tak daleko, jako Volkswagen u modelu Passat. Tam, pokud močovina dojde, motoru už nenastartujete. Jakkoliv jsou první dojmy z motoru zatím velmi pozitivní, jedna nevýhoda by se přeci jen našla. Nejde o motor jako takový, ale celkově o nabídku. Mercedesu trochu schází opravdu vrcholná naftová motorizace. Maximum 190 kW není špatné, ale BMW nabízí 225 kW, Audi ve spojení s Q7 pak dokonce 250 kW.

Mercedes ML 63 AMG: 525 koní v reklamě

Mercedes ML 63 AMG: 525 koní v reklamě

Jízda je jak jinak než pohodlná, vzduchový podvozek odvádí velmi dobrou práci, nicméně krátké nerovnosti zas až tak zázračně utlumit nedokáže. Vybírat můžeme z režimu Sport nebo Comfort. Jednoznačná volba je ta komfortní, přeci jen klidná jízda sedí ML více.

Tak jako vždy můžete přispět do diskuze dotazem na téma, které vás v souvislosti tímto autem zajímá. Na řádné otestování máme ještě spoustu času. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků