Připravujeme: test Hyundai Genesis Coupe 2.0T

Není to tak dávno, co kolem automobilky Huyndai panoval (kvůli modelu Genesis Coupe) velký rozruch. Představoval se facelift zajímavého kupé. Na něj si ovšem musíme ještě chvíli počkat a čekání si tento týden budeme krátit testováním předfaceliftové verze se základním čtyřválcem pod kapotou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Slabý není, Samosvor chybí
  2. Fotogalerie

Nebudu vám nic nalhávat, Hyundai Genesis Coupe jsem poprvé řídil v červenci a byl jsem z něj bez přehánění nadšený. Tohle auto totiž kombinuje radost z jízdy, čistou zábavu za volantem a zajímavou cenu. Jenže tenkrát šlo o silnější verzi osazenou vidlicovým šestiválcem plněným atmosféricky, nechyběla manuální převodovka a hlavně byl vůz vybaven zadním samosvorným diferenciálem.

Hyundai Genesis Coupe: facelift konečně oficiálně

Hyundai Genesis Coupe: facelift konečně oficiálně

Právě kvůli mému nadšení, které panovalo jak z jízdy, tak především ze šestiválcového motoru, jsem byl velmi zvědav na to, jak si povede levnější přeplňovaný dvoulitr. Asi nikoho nepřekvapí, že už podle prvních dojmů to zdaleka není taková sláva. Kde hledat hlavní rozdíly?

Slabý není

První věc, která se logicky nabízí, je výkon. Čtyřválec samozřejmě nabídne méně než vidlicový šestiválec, ale i tak není potřeba se o nedostatečnou jízdní dynamiku obávat. Přesně řečeno má řidič v případě Genesis Coupe 2.0T k dispozici 210 koní dostupných při 6000 ot./min a 299 Nm (2000 ot./min). Stovku zvládá za rovných osm sekund a maximálně jede 223 km/h. Pravda, na ryze sportovní svezení to nestačí, ale i s tímto si můžete užít spoustu zábavy. Problémy leží někde trochu jinde.

Motor má poměrně výrazný turbo efekt, což se dalo sice očekávat, ale rozhodně bych nepředpokládal, že to bude až v takové míře. Auto slušně táhne už od nějakých 1800 ot./min, ale kolem tří tisíc teprve pořádně ukáže, co umí. Točit jej můžete až na hranici sedmi tisíc, ale zátah nad šesti tisíc už spíše slábne. Škoda také zvukového projevu. Někomu nevadí, mě příliš nenadchnul. Vůz je ve vysokých otáčkách hlučný, o jadrném a emoce vzbuzujícím projevu šestiválce si může nechat leda tak zdát.

Samosvor chybí

Na rozdíl od silnější motorizace nemá dvoulitrové Genesis Coupé na zadní nápravě samosvorný diferenciál, což je další věc, která zamrzí. Auto se v zatáčkách zdaleka nedá tak perfektně řídit plynem. To byla mimochodem věc, která mě u šestiválce bavila jednoznačně nejvíce. Jinak ale na téma podvozku nelze mít žádných větších námitek. Je sice tužší, ale ne přehnaně tvrdý. Běžná jízda po městě není zas až takový problém. Pochvalu si zaslouží také řízení a šestistupňová převodovka s krátkými drahami. Mohla by být ještě o maličko přesnější, ale čert to vem.

Největším překvapením je cena. Testovaný dvoulitr startuje na sumě 769 990 Kč, má slušnou výbavu a podle prvních dojmů také velmi slušné jízdní vlastnosti. Jenže výkonnější šestiválec je dražší pouze o 60 000 Kč. Kromě maxima 303 koní dostanete také zadní samosvorný diferenciál.

Upřímně řečeno se mi zatím nepodařilo najít důvod, proč bych si měl zmíněných 60 000 Kč nechat a šestiválec nekupovat. Uvidíme, třeba během následujících dní najdu odpověď. Pokud máte k tomuto auto nějaký dotaz, diskuze je k dispozici. 

Technické údaje: Hyundai Genesis Coupe

  • Rok 2011
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 998 cm3
  • Stupeň komprese 9,4:1
  • Nejvyšší výkon 154 kW (210 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 299 Nm při 2 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 8 s
  • Nejvyšší rychlost 223 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 332 l
  • Objem palivové nádrže 65 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 570 kg • 1 920 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 13,5 • 7,1 • 9,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 820 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 599 mm • 1 615 mm
  • Rozměr pneumatik 225/40 R19, 245/40 R19
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 630 × 1 865 × 1 385 mm
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Slabý není, Samosvor chybí
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků