Připravujeme: test Citroën C4 Aircross 1.8 HDI

Automobilka Citroën rozšířila svou nabídku o nové malé SUV a opět, stejně jako v případě staršího C-Crosseru, vznikla novinka ve spolupráci s japonským Mitsubishi. Tentokrát se stal „dárcem orgánů“ model ASX.

Citroën přišel se svým novým kompaktním SUV s poměrně velkým zpožděním oproti Mitsubishi ASX, což je ze strany japonské automobilky naprosto logický krok. Všichni byli zvědaví na to, zda se zopakuje situace s trojčaty Outlander, 4007, C-Crosser a na trh se dostanou prakticky identická auta lišící se pouze jinou maskou chladiče. Podle fotek se může zdát, že tomu je v tomto případě jinak a pravdou také je, že C4 Aircross se svým designem od ASX liší více než dost, nicméně to je pouze první dojem. Stačí si převzít pouze klíček (je stejný jako u ASX) a je jasné, že se nic zas až tak radikálně nezměnilo.

Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

Každopádně Citroën opět prokázal, že má nejlepší cit pro design a jeho variace na téma ASX se povedla myslím vůbec nejvíce. Když ale nakouknete do interiéru, těžko byste tipovali původ z Francie. Všechno je strohé, černé, chladné, žádná francouzská elegance. Pár rozdílů tu oproti ASX určitě najdete (například volant), ale podstata zůstala stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C4 Aircross vypadá oproti původnímu ASX výrazně lépe. Interiér ale zůstal téměř nezměněn.

Otázkou je, zda to je špatně nebo dobře. Japonské auto s japonskou technikou a francouzsky elegantním designem karoserie, to zní celkem dobře. Do testu se nám dostavila vrcholná verze s motorem 1.8 HDi o výkonu 110 kW a pohonem všech kol. Ano, označení motoru zní poněkud nezvykle. Je to naftová jedna-osmička opět původem od Mitsubishi.

Citroën C4 Aircross: také druhá polovička představena

Citroën C4 Aircross: také druhá polovička představena

A znovu musím uznat, že to není vůbec špatná zpráva. Už z ASX víme, že motor trochu ztrácí při hodnocení kultivovanosti chodu, že je hlučnější a že budete při jízdě poslouchat neustálý svist turba, jenže tohle všechno vykupuje výbornou spotřebou. Během prvních pár městských kilometrů ukazoval palubní počítač čísla mezi pěti a šesti litry, a když se budete snažit, není problém klesnout pod hranici pěti litrů.

Tak jako vždy, i tentokrát vám je plně k dispozici diskuze na případné dotazy. Testovací týden je na začátku, času máme více než dost. 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky