Připravujeme: test Citroën C4 Aircross 1.8 HDI

Automobilka Citroën rozšířila svou nabídku o nové malé SUV a opět, stejně jako v případě staršího C-Crosseru, vznikla novinka ve spolupráci s japonským Mitsubishi. Tentokrát se stal „dárcem orgánů“ model ASX.

Citroën přišel se svým novým kompaktním SUV s poměrně velkým zpožděním oproti Mitsubishi ASX, což je ze strany japonské automobilky naprosto logický krok. Všichni byli zvědaví na to, zda se zopakuje situace s trojčaty Outlander, 4007, C-Crosser a na trh se dostanou prakticky identická auta lišící se pouze jinou maskou chladiče. Podle fotek se může zdát, že tomu je v tomto případě jinak a pravdou také je, že C4 Aircross se svým designem od ASX liší více než dost, nicméně to je pouze první dojem. Stačí si převzít pouze klíček (je stejný jako u ASX) a je jasné, že se nic zas až tak radikálně nezměnilo.

Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

Každopádně Citroën opět prokázal, že má nejlepší cit pro design a jeho variace na téma ASX se povedla myslím vůbec nejvíce. Když ale nakouknete do interiéru, těžko byste tipovali původ z Francie. Všechno je strohé, černé, chladné, žádná francouzská elegance. Pár rozdílů tu oproti ASX určitě najdete (například volant), ale podstata zůstala stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C4 Aircross vypadá oproti původnímu ASX výrazně lépe. Interiér ale zůstal téměř nezměněn.

Otázkou je, zda to je špatně nebo dobře. Japonské auto s japonskou technikou a francouzsky elegantním designem karoserie, to zní celkem dobře. Do testu se nám dostavila vrcholná verze s motorem 1.8 HDi o výkonu 110 kW a pohonem všech kol. Ano, označení motoru zní poněkud nezvykle. Je to naftová jedna-osmička opět původem od Mitsubishi.

Citroën C4 Aircross: také druhá polovička představena

Citroën C4 Aircross: také druhá polovička představena

A znovu musím uznat, že to není vůbec špatná zpráva. Už z ASX víme, že motor trochu ztrácí při hodnocení kultivovanosti chodu, že je hlučnější a že budete při jízdě poslouchat neustálý svist turba, jenže tohle všechno vykupuje výbornou spotřebou. Během prvních pár městských kilometrů ukazoval palubní počítač čísla mezi pěti a šesti litry, a když se budete snažit, není problém klesnout pod hranici pěti litrů.

Tak jako vždy, i tentokrát vám je plně k dispozici diskuze na případné dotazy. Testovací týden je na začátku, času máme více než dost. 

bazar

Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 110 000 Kč
Mitsubishi Pajero 3,2
Rok výroby: 2015
Stav: 34 123 km
Cena: 650 000 Kč
Mitsubishi Carisma 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 188 490 km
Cena: 36 000 Kč
Mitsubishi Pajero 3,2
Rok výroby: 2011
Stav: 149 135 km
Cena: 470 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 62 304 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků