Připravujeme: Test Chevrolet Orlando LTZ

K redakčnímu testu jsme převzali nové MPV Chevrolet Orlando a tady jsou naše postřehy z prvních ujetých kilometrů.

Model Chevrolet Orlando je pětidveřové a již ve standardu sedmimístné MPV, jež hodlá u našich zákazníků bodovat především neotřelým, robustním designem a velmi zajímavou cenou. Prodává se ve čtyřech stupních výbavy a alternativně se zážehovým čtyřválcem 1,8i/104 kW, známým i z různých Opelů, a dieselem 2,0 VCDI dodávaným ve výkonových stupních 96 a 120 kW. Tím nabídka končí. V následujících dnech vyzkoušíme nejlépe vybavené provedení LTZ v kombinaci se zážehovým motorem. A cena? Včetně vínové metalízy stojí tento vůz velmi zajímavých 429 900 Kč. Připomeňme, že kompletní ceny a první živé snímky jsme vám představili již v březnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V době začátku testu měl tento stroj najeto teprve 130 km, takže je jasné, že od takto syrového vozu nelze očekávat žádné dynamické zázraky. Ze stejného důvodu nebudeme nezajetý motor trápit ani dynamickými měřeními. Podvozek s konvenční zadní nápravou s vlečenými rameny a torzní příčkou je naladěn dosti tvrdě (což se po upuštění tlaku v pneumatikách poněkud zlepšilo…) a zvláště zadní náprava do interiéru ve větší míře přenáší rázy od nerovností vozovky. Nicméně stabilita vozu se zdá být překvapivě dobrá, karoserie se v zatáčkách i přes svoji vyšší stavbu nenaklání a nedotáčivost byla i díky poměrně lehkému motoru minimalizována. Dobré se nám zatím jeví také řízení a řazení.

Několik detailů

Při pohledu pod zadní část vozu je vidět jednoduchá, ale prostorově hospodárná zadní náprava s vinutými pružinami a nesoustředně umístěnými tlumiči, ale také zbytečně vzhůru vydutá podlaha. Ačkoli by pojala kolo z traktoru, motorista se musí v případě defektu spokojit s diskutabilní sadou na opravu pneumatiky. A k obutí ještě jednou. Štítek na prahu dveří řidiče nenese obvyklou tabulku s rozměry pneumatik a jejich huštěním v závislosti na aktuální zatížení. Pro obě nápravy je předepsán tlak 240 kPa pro „komfortní“ a 270 kPa pro „ekonomickou“ jízdu. Zvláštní, dosud jsem měl zato, že je tlakování pneumatik počítáno se zřetelem na optimální opotřebení a jízdní vlastnosti. Jinými slovy, dopadne to zřejmě tak, že při huštění „eco“ sice ušetříte několik deci paliva na 100 km, ale po sezóně budete muset měnit celou sadu středem sjetých pneumatik…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je prostorný a dobře přístupný a najdeme zde několik dobrých nápadů. Před vnitřním zpětným zrcátkem není běžné pouzdro na brýle (to se nachází nad řidičovými dveřmi na místě stropního madla), ale vyduté zrcátko, jež dává řidiči velmi dobrý přehled o dění na zadních sedadlech. Sedadla poslední řady lze sklápět do podlahy a je k nim poměrně snadný přístup po předklopení sedadel řady střetní, k čemuž stačí jeden pohyb. A do třetice, panel rádia lze vyklápět vzhůru. Ukrývá polstrovanou schránku a konektory USB a AUX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý test vozu Chevrolet Orlando vám nabídneme během příštího týdne. Zatím se zdá, že jde o zdařilý výrobek za velmi zajímavé peníze. Ale uvidíme. 

Vůz k testu zapůjčilo dealerství www.renocar.com

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Diskuze (13) Další článek: Výrobce prezidentských limuzín Lincoln vadne. Hrozí mu krach?

Témata článku: , ,