Připravujeme: Test BMW 640d xDrive Cabrio

Doba už je zkrátka taková, že se všeobecně hledají i ty nejmenší mezery na trhu. Automobilka BMW je v této činnosti přeborníkem. Už několikrát dokázala úspěšně přijít s dosud nevídaným křížencem, který si zákazníci rychle oblíbili. Do redakce nám přijel další takový příklad.

Dobře, nejde o tak na první pohled divného křížence typu BMW X6 nebo 5 GT, ale jak tak nad ním přemýšlím, vychází mi z toho velice zvláštní kombinace. Řeč je o řadě šest v provedení kabriolet. Samozřejmě na obrovské karoserii osazené plátěnou střechou není nic světoborného, nicméně naše konkrétní verze dostala pod kapotu vrcholný naftový třílitr o výkonu 230 kW (313 k) a především pohon všech kol xDrive.

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Pořád se nemůžu zbavit otázky, kdo potřebuje auto s plátěnou střechou vybavené pohonem všech kol. Systém xDrive samozřejmě přijde vhod za špatného počasí nebo dokonce na sněhu, jenže když chci kabriolet, chci přece jezdit s nebem nad hlavou, tedy za pěkného a teplého počasí. Jistě, nabízí se odpověď, že budoucí majitel bude auto používat přes celý rok. Stále mi ale přijde představa šestkového BMW ve verzi Cabrio, které se nese lednovou pražskou břečkou tak trochu proti srsti. Ono to asi bude celé trochu jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šestkový kabriolet vypadá hodně sebevědomě. Že jde o velmi drahé auto, to kolemjdoucí poznají na první pohled.

Pokud chcete všechno

Krize nekrize, pořád se najde spousta zájemců o drahá auta. Občas si myslím, že právě luxusní modely na krizi paradoxně vydělaly a možná ještě trochu získaly na své exkluzivitě. Český trh, ač nejsme kdo ví jak obrovská země, je v tomto ohledu specifický. Drahá auta se u nás prodávají až překvapivě hodně a až překvapivě hodně se také najde zájemců, kteří prostě a jednoduše chtějí všechno. No a přesně pro ty připravilo BMW (abych se vrátil zpět k testovanému automobilu) 640d Cabrio s pohonem všech kol xDrive. Chcete všechno? Žádný problém, dostanete tolik věcí, kolik unese vaše konto.

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Základní cena za 640d xDrive Cabrio startuje na 2,3 milionu Kč, což tedy není málo peněz, ale rozhodně na této sumě neskončíte. Kam až může zaškrtávání příplatkových prvků zajít, to výborně demonstruje právě testovací exemplář osazený prakticky vším, včetně interiéru čalouněného vysoce kvalitní bílou kůží. Musím se přiznat, že jsem auto s takovýmto interiérem snad ještě netestoval. Na první pohled to vypadá fantasticky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obrovský kabriolet s interiérem čalouněným bílou kůži. Pozornost máte zaručenou kamkoliv přijedete.

Soudě podle prvních dojmů pramění z bílé dva problémy. Každému je asi jasné, že to není zrovna nejpraktičtější varianta a především, což si možná tak úplně člověk neuvědomí, jste v bílém interiéru jako ve výkladní skříni. Cestující na bílém pozadí pěkně vyniknou, a pokud si sundáte střechu, nemusíte se bát o to, že by vás náhodou někdo přehlédl. Pro lidi, kteří chtějí být vidět je to ideální řešení.

Naftová klasa

O naftovém šestiválci z dílny BMW toho bylo napsáno více než dost. Zajímavý zvuk, výborný zátah a hodně slušná spotřeba je velice lákavá kombinace. Opět platí (respektive takový je můj názor), že by velkému kabrioletu asi více slušel benzinový osmiválec, nicméně i movitější lidé mají zaprvé rádi nízkou spotřebu a zadruhé ocení zajímavý dojezd na plnou nádrž.

Naftový téměř pětimetrový kabriolet díky vrcholnému dieselu a osmistupňové převodovce „válí“ především na dálnicích, kde bez mrknutí oka jede 200 km/h a tváří se, jako kdyby jel příkladně předpisově. Samozřejmě jet tak rychle se staženou střechou není i přes větrný štít zrovna komfortní záležitostí. Do 130 km/h ale není velký problém, tedy pokud je dost teplo, protože se musíte obejít bez vyhřívání zátylku, což je u těchto aut věc velmi praktická a užitečná.

Kabriolet s naftovým motorem, pohonem všech kol a cenou daleko přesahující hranici 2,5 milionu Kč je docela zajímavá kombinace. Pokud vás něco speciálního zajímá, diskuze je jako vždy k dispozici. Nejpozději v připravovaném testu se pokusíme odpovědět na všechny vaše dotazy.

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků